شرکت DJI پهپاد جدید Mavic Air را با قیمت ۷۹۹ دلار معرفی کرد

کمپانی DJI با پهپاد جدید Mavic Air خود، بازار پهپادها را محکم‌تر از همیشه در مشت می‌گیرد. امروز پهپاد Mavic Air این شرکت در رویدادی در نیویورک معرفی و قیمت آن 799 دلار اعلام‌شده است.

0

پهپاد جدید Mavic Air بین ارزان‌ترین پهپاد شرکت (Spark با قیمت 399 دلار) و پرچم‌دار DJI (Mavic Pro با قیمت 999 دلار)، قرار می‌گیرد و قرار است در 8 بهمن‌ماه به فروش خواهد رسید.

Mavic Air حقیقتاً ترکیبی از دو مدل مذکور محسوب می‌شود. از زوایایی خاص خصوصاً از بالا، یک پهپاد Mavic Pro پهن‌تر را تداعی می‌کند و از زوایای دیگر (مثلاً جلو)، به‌شدت شبیه به یک پهپاد Spark است. درست مثل Mavic Pro برای حمل بهتر، می‌توانید پهپاد را تا کنید. در صورت تا شدن از یک پهپاد Spark هم جای کمتری را اشغال می‌کند و 41 درصد وزن کمتری نسبت به Mavic Pro دارد.

قابلیت‌ها و خصوصیات Mavic Air به خصوصیات پهپاد Pro نزدیک‌تر هستند. به‌این‌ترتیب برای کاربرانی که معتقد بودند Spark برای فیلم‌برداری یا گرفتن عکس بیش‌ازحد ضعیف عمل می‌کند، فوق‌العاده خواهد بود؛ از برخی جهات، حتی بهتر هم به نظر می‌رسد. Mavic Air از یک حسگر 1/2.3 اینچی استفاده می‌کند که قادر به گرفتن فیلم باکیفیت 4K با نرخ 24 یا 30 فریم در ثانیه یا تصویر 12 مگاپیکسلی ثابت است؛ و جالب اینکه همه این کارها را با یک لنز زاویه پهن 24 میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 انجام می‌دهد. می‌تواند با سرعت 68.39 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. بادهای تا سرعت 35.4 کیلومتر بر ساعت را دوام بیاورد و به لطف طراحی آنتن جدید، محدوده 4 کیلومتری دارد.

همچنین Mavic Air به سیستم تهویه جدیدی مجهز شده که DJI می‌گوید پهپاد را از داغ شدن بیش‌ازحد مصون نگه می‌دارد؛ از قاب Gimbal جدیدی هم برای دوربین استفاده‌شده که فیلم‌برداری نرم و روان را ممکن می‌کند. با سیستم اجتناب از موانع این پهپاد، پرواز آن باید نسبتاً آسان و امن باشد. ریموت جدیدی هم برای آن وجود دارد که با پرداخت قیمت 799 دلاری پهپاد، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

DJI قول قابلیت‌های نرم‌افزاری به‌روزرسانی شده‌ای را هم در Air داده است. حالت‌های فیلم‌برداری جدید (که شامل یک گزینه پانورامای 32 مگاپیکسلی یا حالت «سیاره کوچک» هم می‌شود) و کنترل‌های جسچر بهتر به قابلیت‌های پهپاد اضافه‌شده‌اند. همچنین کمپانی ادعا می‌کند که پردازش تصویر را جهت به دست آوردن تصاویر و ویدئوهای بهتر از حسگر کوچک این دستگاه، بهبود داده است. نرم‌افزار اجتناب از موانع جدید پهپاد که از حسگرهای بهتر بهره برده و الگوریتم‌های بهینه‌تری دارد، به پهپاد در دوری و رد شدن از موانع به‌جای اینکه تنها جلوی آن‌ها متوقف شود، کمک می‌کند.

کاری که DJI در خصوص پهپاد انجام نداده، بهبود زمان پرواز آن است؛ Mavic Air تنها 21 دقیقه پرواز می‌کند که تنها 5 دقیقه بیشتر از زمان پرواز Spark است؛ یعنی نسبت به Mavic Pro، شش دقیقه کمتر می‌توانید Mavic Air را در آسمان نگه‌دارید. (زمان پرواز Mavic Air نُه دقیقه کمتر از زمان پرواز Mavic Pro Platinium نسخه‌ای بهبود داده‌شده از Mavic Pro با قیمت 1099 دلار است.)

DJI سهم برجسته خود از بازار آمریکای شمالی را به لطف قدرت سری پهپادهای فریبنده‌اش به دست آورد. با امکان حمل راحت و قیمت پایین محصولاتی چون Mavic Pro و Spark، بیشتر از گذشته خود را در دل کاربرانش جای می‌دهد. همچنان که DJI با پهپادهای خود به خلاقیت و نوآوری می‌پردازد و به فکر قیمت‌های معقول برای این محصولات جدید است، رقابت در بازار آمریکایی هم از بین می‌رود. تنها دو هفته پیش بود که کمپانی GoPro اعلام کرد که واحد Karma که پهپاد مخصوص به خود را تولید کرده بود را بسته و از بازار هم خارج می‌شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.