سامسونگ کپی شده‌ترین برند بازار تلفن همراه!

همان‌طور که می‌دانید، در بازار گوشی‌های تقلبی هم وجود دارد. اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهد که 2.64 درصد از نتایج موجود در دیتابیسش، توسط دستگاه‌های کپی شده ارسال‌شده‌اند.

0

توجه کنید که درباره کپی کردن جزئیات ظاهری از یک گوشی دیگر صحبت نمی‌کنیم، منظور کپی دقیق از یک گوشی اصل است که به‌عنوان گوشی اصلی فروخته می‌شود.

سامسونگ تا الآن کپی‌شده‌ترین برند شناخته‌شده است؛ 36.23 درصد از گوشی‌های تقلبی وانمود می‌کردند که گلکسی هستند. تنها 8 درصد از این گوشی‌های تقلبی را کپی‌های Galaxy S7 Edge تشکیل می‌دانند. نسخه کوچک‌تر S7 نیز رتبه بالایی در این لیست کسب کرده و در کمال تعجب، گوشی‌های تاشوی سامسونگ!

AnTuTu Fake Phones

گوشی‌های تقلبی اپل نیز 7.72 درصد از این بازار گوشی‌های تقلبی را به خود اختصاص داده بودند که iPhone 7 Plus در صدر آن‌ها قرار داشت. آیفون 7 پلاس با سهم 2.67 درصدی جزو 5 گوشی برتر فیک قرار داشت. متقلبان به شیائومی، Oppo، OnePlus و هوآوی هم رحم نکرده‌اند. در حدود 40 درصد از گوشی‌های تقلبی هم در دسته «دیگر» قرار می‌گیرند.

همان‌طور که AnTuTu گزارش می‌دهد، این گوشی‌های تقلبی کیفیت پایینی دارند. در حدود 60 درصد از آن‌ها از پردازنده‌های چهار هسته‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه استفاده می‌کنند، تنها 30 درصد از آن‌ها به پردازنده‌های هشت هسته‌ای مجهز شده‌اند. حتی از صفحه‌نمایش‌های بی‌کیفیت در ساخت گوشی استفاده‌شده است؛ بیشتر این دستگاه‌ها دارای پنل‌های 720p یا 1080p هستند. حتی اگر از سخت‌افزار قدرتمند برای ساخت یک گوشی استفاده‌شده باشد، خریدن آن کاری خوبی نیست؛ در چنین شرایطی کاربر در هنگام استفاده از نرم‌افزار دستگاه به این مطلب پی می‌برد.

به‌این‌ترتیب اگر قیمت یک محصول به طرز غیرقابل‌باوری کم بود، احتمالاً کیفیت آن‌هم سرنوشت مشابهی خواهد داشت.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.