کمتر از ده درصد اکانت‌های گوگل از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنند

گرایش به دنیای دیجیتال روز به روز بیشتر می‌شود به همین خاطر است که امنیت آنلاین باید در راس فعالیت هر فردی که با آن سر و کار دارد قرار گیرد. به گفته گوگل تنها کمتر از ده درصد کاربران از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنند.

0

سیستم‌های تأیید هویت دومرحله‌ای از جمله ایمن‌ترین اقداماتی است که می‌توانید بر روی اکانت‌های آنلاین خود فعال کنید و مطئن شوید کسی جز شما به حساب‌تان دسترسی نخواهد داشت.

مهندس بخش نرم‌افزار گوگل Grzegorz Milka در کنفرانس امنیتی اخیر گوگل که در کالیفرنیا برگزار شد گفت هفت سال پیش تایید هویت دو مرحله‌ای برای بار نخست در اکانت‌های گوگل معرفی شده اما در حال حاضر کمتر از ده درصد اکانت‌ها از این قابلیت امنیتی استفاده می‌کنند.

زمانیکه تایید هویت دومرحله‌ای را بر روی اکانت گول یا هر اکانت آنلاین دیگری فعال ‌می‌کنید نیاز است علاوه بر وارد کردن پسوورد از دستگاه دیگری نیز استفاده کنید. مثلا اگر در اکانت گوگل از تایید هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنید پس از وارد کردن پسووردتان یک کد منحصر به فرد به گوشی‌تان ارسال می‌شود که پیش از دسترسی به اطلاعات حساب‌تان باید آن‌را وارد کنید. این کار تنها چند ثانیه وقت شما را می‌گیرد اما امنیت بیشتری برای فعالیت آنلاین شما فراهم می‌کند.

در این کنفرانس همچنین مشخص شد که تنها ۱۲ درصد کاربران گوگل از سرویس‌های مدیریت پسورد (مثل LastPass یا 1Password) استفاده می‌کنند.

میلکا می‌گوید برای دسترسی به اکانت گوگل استفاده از سیتم تایید هویت دومرحله‌ای اجباری نیست اما اجازه بدهید به شما پیشنهاد کنیم برای امنیت هر چه بیشتر اگر تا کنون از این قابلیت استفاده نکرده‌اید اکنون اقدام کنید.

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.