سامسونگ تولید حافظه‌های GDDR6 را برای نسل آینده کارت‌های گرافیک آغاز کرد

سامسونگ به‌تازگی خبر از تولید حافظه‌های 16 گیگابایتی GDDR6 با فناوری لیتوگرافی 10 نانومتری داده است. از این حافظه‌ها قرار است در کارت‌های گرافیک نسل آینده استفاده شود.

0

همان‌طور که می‌دانید علاوه بر هسته‌های پردازشی یکی از اجزای مهم هر کارت گرافیک حافظه VRAM آن است. حافظه‌های GDDR6 با پهنای باند 16 گیگابیتی خود کارت‌های گرافیک گیمینگ بهتری را به همراه خواهند آورد.

گفته می‌شود سرعت این حافظه‌ها نسبت به حافظه‌های 8 گیگابیتی GDDR5 کنونی دو برابر شده و با این حال 35 درصد مصرف انرژی در آن‌ها کاهش خواهد یافت. علاوه بر این سامسونگ می‌گوید سرعت جایگذاری این حافظه‌ها نیز 30 درصد بیشتر بوده و به این ترتیب در زمان یکسان تعداد کارت گرافیک بیشتری تولید خواهد شد.

به این ترتیب می‌توان انتظار کارت‌های گرافیکی را داشت که عملکرد سریع‌تر، انرژی مورد نیاز کمتر و البته قیمت پایین‌تر را به همراه دارند.

البته متآسفانه در ماه‌های اخیر از آن‌جا که کارت‌های گرافیک مورد استقبال ماینرهای بیت‌کوین نیز قرار گرفته قیمت آن‌ها در بازار شدیداً افزایش پیدا کرده است. به‌طوری که مثلاً کارت گرافیک GTX 1080 که تا چند ماه پیش با قیمتی کمتر از 3 میلیون تومان فروخته می‌شد حالا قیمتی نزدیک به شش میلیون تومان دارد.این افزایش قیمت البته مختص ایران نیست و در تمامی نقاط دنیا شاهد آن هستیم.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.