بررسی عملکرد گیمینگ در هواوی میت 10 و میت 10 پرو

پرچم‌داران جدید هواوی میت 10 و میت 10 پرو از تراشه قدرتمند Kirin 970 استفاده می‌کنند که با 4 یا 6 گیگابایت رم همراه شده است. اما عملکرد گیمینگ میت 10 و میت 10 پرو در دنیای واقعی چگونه است؟

3

برخی کاربران روزانه ساعت‌های طولانی را به بازی کردن روی موبایل مشغول هستند و می‌توان گفت با پیشرفت بازی‌های موبایلی و آنلاین مثل Mobile Legends، Clash of Clans، Vainglory و Hearthstone در سبک‌های مختلفی از FPS گرفته تا MOBA، کارتی و Battle Royale حالا پلتفرم موبایل نیاز بسیاری از گیمرها را برآورده می‌کند.

با این‌که تولیدکنندگان گوشی‌های پرچم‌دار همیشه سعی می‌کنند از تراشه‌های قوی در گوشی‌های خود استفاده کنند گاهی در برخی بررسی‌ها تأثیر بازی مداوم، گرم شدن دستگاه و عارضه Thermal Throttling در کاهش فرکانس پردازنده در نظر گرفته نمی‌شود. از این رو تصمیم گرفتیم در این بررسی گیمینگ علاوه بر درج بنچمارک‌های گرافیکی عملکرد واقعی در بازی‌ها را نیز پس از چندین دقیقه برایتان بیاوریم.

سخت‌افزار میت 10 و میت 10 پرو

عملیات پردازش گرافیکی در پرچم‌داران هواوی برعهده تراشه گرافیکی جدید Mali-G72MP12 است که دارای 12 هسته با سرعت 850 مگاهرتز و با معماری Bifrost و لیتوگرافی 16 نانومتری است. این پردازنده گرافیکی ساخت شرکت ARM از تمامی APIهای گرافیکی مدرن مثل OpenGL ES 3.2، Vulkan 1.0، OpenC: 2.0 و DirectX 12 پشتیبانی می‌کند.

بنچمارک‌های گرافیکی میت 10 و میت 10 پرو

بنچمارک‌های گرافیکی شاید نشان‌دهنده عملکرد واقعی میت 10 در بازی‌ها نباشد اما مقیاس خوبی برای سنجش و مقایسه Mali-G72MP12 دربرابر رقبایی از سامسونگ و کوالکام خواهد بود.

همان‌طور که می‌بینید میت 10 و میت 10 پرو در بنچمارک‌های گرافیکی عملکرد قابل تحسینی دارند. با این‌که اپل در تراشه A11 Fusion خود یک سروگردن از رقبای اندرویدی بهتر عمل می‌کند اما میت 10 در دنیای اندروید از بهترین‌هاست.

عملکرد گرافیکی میت 10 در بازی‌ها

در این بخش سعی کردیم تا نرخ فریم میانگین را در بازی‌های رایج و سنگین اندرویدی برایتان بیاوریم. توجه کنید که برخی بازی‌ها به صورت خودکار نرخ فریم را بر روی حداکثر 30 فریم بر ثانیه محدود می‌کنند و همچنین در تمامی تست‌ها تنظیمات گرافیکی بر روی بالاترین حد قرار داده شده است:

میت 10 تقریباً در تمامی بازی‌های روز و سنگین اندرویدی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. تنها بازی سنگینی که توانست سخت‌افزار میت 10 را به چالش بکشد بازی Hearthstone بلیزارد است که گفته می‌شود برای اندروید به‌خوبی بهینه‌سازی نشده است.

عملکرد حرارتی میت 10

همان‌طور که گفتیم برخی گوشی‌های هوشمند پس از چند دقیقه بازی کردن و گرم شدن بدنه و پردازنده مجبور به کاهش سرعت خواهند شد. برای تست این عارضه که به Thermal Throttling معروف است عملکرد بازی‌هایی مثل آسفالت 8 و Vainglory را در طول زمان ثبت کردیم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید میت 10 توانسته حتی پس از دقایق طولانی نرخ فریم خود را ثابت نگه دارد. گفتنی است جاهایی از نمودار که یک افت شدید مشاهده شده مربوط به بخش‌های بارگذاری (Loading) و نه بازی است.

نتیجه‌گیری

عملکرد بسیار خوب میت 10 و میت 10 پرو در بازی‌ها را که در کنار صفحه‌نمایش باکیفیت، دوام شارژ باتری بالا و بلندگوهای استریو قرار دهیم می‌توان گفت این گوشی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادیست که به بازی کردن روی موبایل علاقه دارند. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک کابل USB-C به HDMI گوشی را به راحتی به مانیتور متصل کرده و بازی‌ها را روی صفحه بزرگ انجام دهید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    تو کار گرافیکی که اندروید هیچ حرفی برا گفتن نداره

    1. پارسا می‌گوید

      تو خوبی و آیفون 11 پرومکست
      ماهیچ ما فقط نگاه

    2. پارسا می‌گوید

      تو خوبی فقط