ارسال سراسری و اشتباه پیامک هشدار حمله موشکی در هاوایی!

ساکنین ایالت هاوایی امریکا، روز گذشته صبح خود را با ترس و واهمه شروع کردند، چراکه با موجی از هشدارهایی پیرامون احتمال حمله موشکی روبه‌رو شده‌اند.

0

داستان ازاین‌قرار است که ساعت 8 صبح روز گذشته، تمامی ساکنین ایالت هاوایی در تلویزیون، گوشی و دیگر رسانه‌های جمعی با هشدارهایی پیرامون احتمال حمله موشکی مواجه شدند که از آن‌ها خواسته شده بود به مناطق امن پناه ببرند. متن این هشدار به شرح زیر می‌باشد:

سیستم هشدار سریع احتمال حمله موشکی در هاوایی. فوراً به پناهگاه بروید. این یک تمرین نیست

مردم پس از دریافت پیام هشدار از خانه‌ها و محل کار خود خارج شدند و به خیابان‌ها و محل‌های به ظاهر امن رفتند. البته به فاصله یک ساعت از وقوع این موضوع، مقامات بلند پایه ایالت متحده سراسیمه از طرق مختلف به مردم اطمینان دادند که ارسال این هشدار به دلیل خطای انسانی رخ داده و حمله‌ای در کنار نیست.

اولین واکنش از سوی تولسی گابارد، نماینده ایالت دموکرات ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان صورت گرفت که در توییتر اعلام کرد این پیام اشتباه بوده است. 30 دقیقه بعد از هشدار حمله موشکی در هاوایی هم مدیر آژانس مدیریت بحران این ایالت در کنفرانسی تلویزیونی از مردم عذرخواهی کرد و آن را ناشی از خطای انسانی دانست. درنهایت پس از ایجاد موج رعب و وحشت‌ بار دیگر پیامی بر روی گوشی‌های همراه ساکنین این منطقه ظاهر شد که از مردم می‌خواست آرامش خود را حفظ کرده و هشدار قبلی صرفاً یک اشتباهی فردی بوده است.

آژانس مدیریت بحران هاوایی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این رخداد هیچ ارتباطی با هک شدن احتمالی سیستم‌های هشدار نداشته و تدابیری برای جلوگیری از تکرار آن سنجیده شده است. با بالا گرفتن تنش میان ایالات‌متحده و کره شمالی، مقامات این ایالت تصمیم گرفتند بار دیگر سیستم هشدار سریع احتمال حمله موشکی در هاوایی که از اواسط دهه 1990 غیرفعال شده بود را به کار گیرند. البته با وقوع این اشتباه، روند مذکور متوقف شده و سیستمی که نیاز به تائید دو فرد درآن‌واحد برای هشدار سریع احتمال حمله موشکی باشد جایگزین خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.