جنرال موتورز تا سال 2019 یک خودروی خودران بدون پدال و فرمان می‌سازد

جنرال موتورز وعده داده است تا خودروی خودران خود را تا سال 2019 راهی بازار کند، این خودروی خودران بدون پدال و فرمان راهی بازار خواهد شد تا کاملاً‌ نیاز به راننده را مرتفع کند.

0

سلاطین خودروسازی حسابی مشغول تحقیق و توسعه برای ساخت خودروهای خودران هستند و بدون شک در چند سال آینده تغییرات زیادی را در صنعت خودروسازی شاهد خواهیم بود. در این بین جنرال موتورز هم که ید طولایی در ساخت خودرو دارد وعده داده تا سال 2019 خودروی خودرانی را راهی بازار کند که در این خودرو دیگر خبری از فرمان و پدال نیست.

این خودرو چهارمین نسل از خودرو خودران تمام الکتریکی Chevy Bolts خواهد بود که در حال حاضر در خیابان‌های سانفرانسیسکو و فونیکس آزمایش می‌شود. تولید خودروی خودران جنرال موتورز در کارخانه این شرکت واقع در اوریون ایالت میشیگان صورت می‌گیرد و قرار است وظیفه حمل و نقل مسافرین را بر عهده بگیرد.

مدیر جنرال موتورز از تولید انبوه اولین خودروی خودران به عنوان امری بسیار هیجان‌انگیز یاد کرده است. همان‌گونه که اشاره کردیم بزرگان خودروسازی سخت‌ در تلاش هستند تا خودروهای خودران خود را هر چه سریع‌تر راهی بازار کنند اما از قرار معلوم این جنرال موتورز است که توانسته گوی سبقت را از رقبا برباید و اولین خودروی خودران این شرکت را تا 2 سال آینده شاهد باشیم.

ناگفته نماند که فورد نیز مدعی است خودروی خودران این شرکت بدون فرمان و پدال گاز تا سال 2021 راهی بازار خواهد شد. شرکت Waymo نیز که یکی از زیرمجموعه‌های گوگل به حساب می‌آید قرار است نسخه تبلیغاتی خودروی خودران خود را عرضه کند.

چیز دیگری که در این زمینه جالب به نظر می‌رسد نمایش داخل خودروی خودران جنرال موتورز است چرا که سایر شرکت‌ها تاکنون از داخل محیط داخل خودروی خودران خود اطلاعاتی را منتشر نکر‌ده‌اند. محیط داخل خودروی خودران جنرال موتورز در نگاه اول معمولی و ساده به نظر می‌رسد با این تفاوت که خبری از فرمان و پدال گاز در جلوی صندلی راننده وجود ندارد.

در مجموع باید گفت بدون شک صنعت‌ حمل‌ونقل در سال‌های پیش‌رو تغییرات زیادی را شاهد خواهد بود و سربلند بیرون آمدن خودروهای خودرانی که زودتر در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند راه را برای سایر خودروهای خودران و فناوری‌های مربوطه باز خواهد کرد.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.