اتحادیه وای‌فای استاندارد امنیتی جدید WPA3 را معرفی کرد

اتحادیه وای‌فای به‌تازگی استاندارد جدید امنیتی WPA3 را برای کاربران و سرویس‌دهنده‌ها معرفی کرده است. این استاندارد جدید حفره امنیتی کشف شده در استانداردهای فعلی WPA و WPA2 را ندارد.

0

اگر تاکنون تنظیمات مودم خود را دستکاری کرده باشید می‌دانید که در هنگام تنظیم پسورد می‌توانید استانداردهای امنیتی شبیه WEP، WPA و WPA2 را انتخاب کنید. تاکنون WPA2 امن‌ترین استاندارد بود اما حالا جای خود را به WPA3 خواهد داد.

سال گذشته یک حفره امنیتی کشف شد که تمامی مودم‌های با استاندارد WPA و WPA2 را تحت تأثیر قرار می‌داد؛ به این ترتیب هکرها می‌توانستند اطلاعات ردوبدل شده کاربران را بین کامپیوتر و نقطه دسترسی (مثل مودم) رصد کنند. حالا WPA3 با قابلیت جدیدی با نام robust protection معرفی شده که حتی کاربران با پسورد ضعیف را محافظت خواهد کرد و انجام تنظیمات امنیتی را ساده‌تر می‌کند.

خوب است بدانید اتحادیه وای‌فای متشکل از شرکت‌هایی شامل اپل، اینتل و مایکروسافت است. استاندارد جدید همچنین برای افرادی که در کافی‌شاپ‌های عمومی از اینترنت استفاده می‌کنند رمزگذاری اطلاعات را به همراه می‌آورد.

در حال حاضر استاندارد WPA2 از تایید (handshake) چهارطرفه  استفاده می‌کند تا مطمئن شود پسورد هم توسط نقطه دسترسی و هم کلاینت استفاده می‌شود. ظاهراً WPA3 از یک روش جدید استفاده خواهد کرد که در برابر حملات دیکشنری مقاوم خواهد بود. علاوه بر این WPA3 شامل یک بسته امنیتی 192 بیتی برای محافظت دولت‌ها، مراکز دفاعی و شبکه‌های صنعتی نیازمند امنیتی بالاتر خواهد بود. این امکانات امنیتی جدید در ادامه سال 2018 در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.