آموزش حذف اکانت تلگرام ؛ یک بار برای همیشه!

تلگرام بدون شک یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های ایران است. این پیام‌رسان محبوب باوجود مشکلات فراوان، نزد کاربران ایرانی بسیار محبوب است. در این یادداشت قصد آموزش حذف اکانت تلگرام به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام را داریم. با فارنت همراه باشید.

13

بنا به هر دلیلی ممکن است نیاز به حذف اکانت تلگرام خود داشته باشید. توجه داشته باشید که با حذف یا همان دیلیت اکانت تلگرام کلیه اطلاعات شما به‌عنوان یک کاربر تلگرام از روی سرورهای این اپلیکیشن حذف می‌شود. با دیلیت اکانت تلگرام تمامی مخاطبین، گروه‌ها و کانال‌هایی که دارید حذف می‌شوند و اگر مجدداً عضو تلگرام شوید هیچ‌کدام از آن‌ها بازنمی‌گردند. اگر ادمین یک گروه یا کانال هستید، پس از حذف اکانت تلگرام شما، آن‌ها اصطلاحاً یتیم شده و بدون ادمین می‌مانند.

سایت حذف تلگرام ( delete account telegram )

برای حذف اکانت تلگرام، ابتدا باید وارد صفحه‌ای از سایت تلگرام شوید که اصطلاحاً آن را با نام « سایت حذف تلگرام » می‌شناسند. آدرس سایت حذف اکانت تلگرام https://telegram.org/deactivate است. در ادامه به آموزش گام‌به‌گام و تصویری حذف اکانت تلگرام از طریق این سایت می‌پردازیم.

آموزش حذف اکانت تلگرام ( دیلیت اکانت تلگرام‌ )

آدرس سایت حذف اکانت تلگرام را در مرورگر گوشی خود بازکنید. به‌محض باز کردن این صفحه با تصویری مشابه تصویر زیر روبرو می‌شوید.

سایت حذف تلگرامدر این صفحه از شما می‌خواهد برای انجام فرایند حذف اکانت تلگرام، ابتدا هویت خود را اعلام کنید. در مربعی که مشخص‌شده است شماره خود را با پیش‌شماره کشور ایران یعنی 0098 وارد کنید. توجه داشته باشید که پس از کد کشور نیازی به واردکردن صفر اول شماره تلفن نیست. به‌طور مثال اگر شماره شما 09123456789 است، باید 00989123456789 را وارد کنید. در تصویر زیر نمونه پرشده را می‌بینید. پس از واردکردن شماره خود کلید حذف اکانت تلگرام را فشار دهید.

دیلت اکانت تلگرامپس از زدن کلید Next صفحه به شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود .حذف اکانت تلگرام همان‌طور که گفته شد باعث پاک شدن تمامی اطلاعات شما از روی سرورهای تلگرام می‌شود، ازاین‌رو تلگرام تلاش می‌کند مطمئن شود که این خود شما هستید که در حال پاک کردن حساب تلگرام خود هستید. بنابراین تلگرام به اپلیکیشن تلگرام شما کدی را ارسال می‌کند تا از هویت شما مطمئن شود.

دانلود برنامه حذف اکانت تلگرامپس از کمتر از یک دقیقه پیامی به تلگرام شما ارسال می‌شود. بدون بستن اپلیکیشن مرورگر خود، تلگرام و پیام ارسالی از سوی تلگرام را بازکنید. نمونه پیام ارسالی از سوی تلگرام را در زیر می‌بینید.

.حذف اکانت تلگرامکد ارسالی از سوی تلگرام را در جایی یادداشت کنید. توجه داشته باشید که باید بزرگی و کوچکی حروف را نیز رعایت کنید. به مرورگر خود و صفحه حذف تلگرام خود بازگردید و کد ارسال‌شده از سوی تلگرام را در کادری که زیر محل وارد کردن شماره موبایل شما است وارد کنید. تکرار می‌کنم که به بزرگی و کوچکی حروف کد نیز دقت کنید. نمونه پرشده را در زیر می‌بینید. در انتها کلید آبی‌رنگdelete account telegram farsi را فشار دهید.

telegram account deleteپس از وارد کردن کد و زدن Sign in، صفحه مانند زیر تغییر می‌کند.

اندکی صفحه را پایین بیاورید و کلیددیلت اکانت تلگرام را فشار دهید.

و اما حذف دائمی اکانت تلگرام ( دیلیت اکانت تلگرام )

حالا به مرحله وداع با تلگرام و حذف همیشگی اکانت تلگرام خود رسیده‌اید. برای اطمینان از حذف اکانت تلگرام، برای بار آخر از شما می‌پرسد که آیا از دیلیت اکانت تلگرام خود مطمئن هستید. برای اینکه تیر خلاص را شلیک کنید کلید قرمزرنگ را فشار دهید.

تمام شد. شما با تلگرام خداحافظی کردید. توجه داشته باشید که حذف اکانت تلگرام باعث حذف محدودیت‌هایی که تلگرام برای شماره شما گذاشته است نمی‌شود. اگر تلگرام برای شماره شما محدودیت اعمال کرده است، اگر از نو عضو تلگرام شوید، محدودیت‌ها همچنان پابرجا خواهند بود. درواقع تلگرام همه اطلاعاتی از شما دارد را پاک می‌کند، اما خاطرات بدی که با شما داشته است را از یاد نمی‌برد!

پیش از این در فارنت آموزش حذف اکانت اینستاگرام را ارائه کرده بودیم. حالا امیدوارم آموزش حذف اکانت تلگرام در فارنت به‌اندازه کافی کاربردی بوده باشد و مشکل شمارا حل کرده باشد. اگر در حذف همیشگی اکانت تلگرام خود موفق شدید و یا به مشکل برخورد کردید، در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

راهنما: استفاده همزمان از چند اکانت در تلگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. Mojtaba می‌گوید

    سلام توسط شخصی من بلاک شدم ودیلیت اکانت کردم ودوباره تلگرام نصب کردم ولی باز بلاک ام بایدچکارکنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اون شماره شما هست که بلاک شده نه آی دی شما! در عین حال اگر شماره شما رو داشته باشه متوجه اکانت جدیدتون هم میشه و بلاکتون می‌کنه!

  2. s می‌گوید

    سلام وقت به خیر
    وقتی که تلگرام را دیلیت اکانت کنیم بعد در برنامه ی موبوگرام که قسمت تغییرات مخاطبین دارد و عکس های پروفایل تغییر کرده را نشان می دهد باز هم برای کسانی که موبوگرام دارند عکس های پروفایل را نشان می دهد یا مثلا اخرین عکس پروفایل را؟ یا برای همه می نویسد دیلیت اکانت؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اطلاعی از موبوگرام نداریم

  3. Af می‌گوید

    سلام.من هم تلگرام دارم و هم تلگرام x.میخواستم اکانت خودمو از تلگرام x پاک کنم.اگر این کارو کنم ،اکانتم کلا از تلگرام حذف میشه یا فقط از تلگرام xپاک میشه؟؟؟ یا به نظر شما فقط خود برنامه تلگرام x را از گوشی پاک کنم کافیه؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اکانت مشترک هست بین همه نسخه ها. پاک کردن برنامه هم باعث حذف اکانت نمیشه

  4. محمد می‌گوید

    چرا صفحه دیلیت اکانت باز نمیشه؟؟؟

  5. آریا می‌گوید

    سلام با تشکر از آموزش بسیار مفید
    اگر من از تلگرام Log out کرده باشم (همان گزینه ای که در خود تلگرام هست) بعد سیم کارتم رو بفروشم، کسی که سیم کارت رو بخره میتونه بعد از ثبت نام در تلگرام به اطلاعات من دسترسی پیدا کنه؟ لطفا پاسخ بدید خیلی مهمه. ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله می‌تونه. حتما و حتما باید با استفاده از آموزش بالا اکانت رو پاک کنید..

  6. حمید می‌گوید

    سلام
    ممنون از مطلب شما
    آقای صحافی اگر اکانتی را حذف کنیم و در اون اکانت کانالی داشتیم و موقع حذف اکانت کانال را حذف نکردیم، و به قول شما آن‌ کانال یتیم شده و بدون ادمین مانده. کانال هست و میتونیم عضو بشیم اما دسترسی به مدیریتش نداریم. چطور میشه اصطلاحاً دوباره سرپرستی این یتیم رو بر عهده بگیریم!؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر ادمین دیگه‌ای نداره کانال و همچنان کانال برقرار هست. شاید با تماس با پشتیبانی تلگرام و اشاره به شماره موبایل ساخت اکانت ادمین قبلی، بشه مشکل رو حل کرد.

  7. بهنام می‌گوید

    آقا مطلبتون چقدر خوش یمن بود تلگرام رفع فیلتر شد :)))

  8. رضا می‌گوید

    فارنت جان خیلی دیر به نظر میاد سراغ آموزش دیلت اکانت تلگرام رفتید اما باز هم بهترین آموزش رو نوشتید. دمتون گرم