سونی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی Xperia XA2 Ultra، Xperia XA2 و Xperia L2 را معرفی کرد

در حاشیه نمایشگاه CES 2018 سونی از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی جدید خود با طراحی نسبتاً متفاوت پرده برداشت. اکسپریا XA2 و XA2 Ultra میان‌رده‌های جدید و اکسپریا L2 اقتصادی جدید خانواده سونی موبایل هستند.

0

سونی دقایقی پیش از اولین گوشی‌های سال 2018 خود در نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس پرده برداشت. سونی در این گوشی‌های سعی کرده تا فناوری دوربین پرچم‌داران سری XZ خود را به میان‌رده‌ها بیاورد.

معرفی سونی اکسپریا XA2 و اکسپریا XA2 Ultra

هر دوی این دو گوشی میان‌رده حالا از بدنه فلزی بهره گرفته و حسگر اثر انگشت نیز در آن‌ها به پشت گوشی و زیر دوربین منتقل شده است. XA2 به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی و XA2 Ultra به صفحه‌نمایش 6 اینچی هر دو با وضوح 1080p فول اچ‌دی با پوشش گوریلا گلس مجهز شده‌اند.

این‌بار همچنین تراشه مدیاتک نیز با اسنپ‌دراگون 630 کوالکام تعویض شده تا از لیتوگرافی جدید 14 نانومتری برای سرعت بیشتر و مصرف شارژ کمتر بهره گرفته شود. XA2 با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و XA2 Ultra با چهار گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی عرضه می‌شوند و هر دو در نسخه‌های دوسیم‌کارته و با درگاه مجزای کارت حافظه نیز به بازار خواهند آمد.

اکسپریا XA2 و XA2 Ultra دارای دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 بوده که اندازه سنسور 2.3/1 اینچی داشته و می‌تواند فیلم‌های 4K یا آهسته 120 فریم بر ثانیه‌ای ثبت کند. هر دو گوشی همچنین دارای دوربین‌های سلفی 8 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت اما با زاویه دید گسترده‌ هستند اما XA2 Ultra یک دوربین اضافه 16 مگاپیکسلی نیز در جلو با زاویه دید معمولی اما فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال دارد. به این ترتیب XA2 Ultra شاید بهترین دوربین برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی را در اختیار داشته باشد.

از نظر باتری XA2 به باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی مجهز بوده و ظرفیت باتری نسخه اولترا نیز 3580 میلی‌آمپرساعت اعلام شده است. خوشبختانه هر دو گوشی نیز از فناوری شارژ سریع QuickCharge 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کنند.

از سایر مشخصات این دو گوشی می‌توان به وزن 171 و 221 گرمی، اندروید 8.0 اوریو، درگاه USB-C و دکمه اختصاصی شاتر اشاره کرد.

تخمین زده می‌شود Xperia XA2 و Xperia XA2 Ultra از فروردین‌ماه آینده به بازار ایران بیایند.

معرفی سونی اکسپریا L2

اکسپریا ال‌2 اقتصادی جدید سونی موبایل از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با وضوح 720p بهره گرفته است. این گوشی در جلو میزبان دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و در پشت دوربین 13 مگاپیکسلی f/2.0 بوده که برای یک گوشی اقتصادی بسار خوب است.

اکسپریا L2 از تراشه مدیاتک MT6737T درست مثل نسل گذشته استفاده می‌کند اما حافظه رم به 3 گیگابایت و حافظه داخلی به 32 گیگابایت ارتقا داده شده و درگاه کارت حافظه نیز وجود دارد. این گوشی هم مثل سری XA2 از حسگر اثر انگشت در پشت بهره گرفته و یک باتری بزرگ 3300 میلی‌آمپرساعتی را نیز درون خود دارد.

Xperia L2 با اندروید 7.1.1 عرضه خواهد شد و با 2 گرم کاهش وزن حالا 178 گرمی است. این گوشی را نیز انتظار داریم در ابتدای بهار آینده در بازار ایران ببینیم.

سونی هنوز قیمت این سه گوشی را اعلام نکرده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.