شرکت TSMC تولیدکننده اختصاصی چیپ A12 اپل خواهد بود

برخی از منابع نزدیک به شرکت اپل به‌تازگی مدعی شده‌اند که کمپانی تراشه سازی TSMC، تراشه آیفون‌های 2018 را تولید خواهد کرد.

0

با شکراب شدن رابطه کوالکام و اپل و از سوی دیگر کاهش سهم گوشی‌های آیفون نسبت به سال گذشته با توجه به موفقیت روزافزون سامسونگ، به نظر می‌رسد که تنها شرکت مطرح پیش روی ساکنین کوپرتینو برای تولید تراشه A12، کمپانی نام آشنا و غدر TSMC است.

درحالی‌که شرکت اپل وظیفه طراحی و مهندسی تراشه‌های سری A را بر عهده دارد، بااین‌حال تولید تجاری آن‌ها همیشه توسط شرکت دیگری صورت گرفته است. به‌عنوان‌مثال سال گذشته تراشه‌های A11 توسط سامسونگ و TSMC تولید شد، بااین‌حال به نظر می‌رسد که این رویه برای پردازنده A12 تغییر پیدا خواهد کرد و صرفاً توسط کمپانی تایوان تولید خواهد شد.

چیپ A12 قرار است بر اساس فرآیند 7 نانومتری FinFET به تولید برسد و برنامه‌ریزی شده تا در آیفون یا آیفون‌های 2018 به کار گرفته شود. با توجه به کوچک شدن فرآیند تولید، انتظار می‌رود این چیپ ابعاد کوچک‌تری داشته و درمجموع با عملکرد بالاتر و مصرف انرژی کمتری همراه شود. پردازنده A11 که با فناوری 10 نانومتری توسعه یافت، نسبت به نسل قبلی 25 درصد سریع‌تر کار می‌کند و در بحث مصرف انرژی نیز دست‌کم 70 درصد بهینه‌تر عمل می‌کند.

TSMC تراشه‌های 5 نانومتری را سال 2019 به تولید انبوه خواهد رساند

دلیل اپل برای قطع این همکاری با کره‌ای‌ها، کاهش سهم سامسونگ از بازار است و نسبت دادن آن به موضوع تفاوت در پردازنده تولیدی A11 توسط سامسونگ و TSMC برای آیفون 8 یک کار غیر منطقی‌ است. البته توجه داشته باشید که TSMC در تولید تجاری پردازنده‌هایی با لیتوگرافی 7 نانومتری یک قدم پیش‌تر از سامسونگ قرار دارد و همین امر موجب شده که سال آینده دست‌کم 40 شرکت دیگر نیز خواهان پردازنده‌های 7 نانومتری این شرکت تایوانی شوند.

TSMC چندی پیش اطلاعاتی را درباره فناوری N7 پلاس که با لیتوگرافی اشعه ماورا بنفش شدید قادر است تراشه‌های 7 نانومتری را بسیار سریع‌تر از فناوری‌های کنونی تولید کند، منتشر کرد و انتظار می‌رود A12 نیز با همین فناوری توسعه یابد. شرکت تایوانی همچنین اعلام کرده که در نیمه نخست سال 2019 خط تولید تراشه‌های 5 نانومتری را راه‌اندازی خواهد کرد و در سال 2020 نیز تراشه‌های 3 نانومتری را به تولید انبوه می‌رساند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.