الکسا به زودی به هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند می‌آید

الکسای آمازون در اسپیکرهای این شرکت حسابی خوش درخشید و از قرار معلوم قرار است الکسا را به زودی در هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز شاهد باشیم.

0

الکسا تاکنون در اسپیکرهای آمازون حضور داشته است، اما این دستیار صوتی گوش‌ به فرمان و وظیفه‌شناس راه خود را به هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز پیدا خواهد کرد.

باخبر شدیم آمازون کیت‌توسعه دستیار الکسا را برای تجهیزات هوشمند پوشیدنی معرفی کرده است. به این ترتیب از این به بعد شرکت‌ها قادر به تعبیه کردن الکسا در تجهیزات هوشمند پوشیدنی خود هستند. آمازون نیز در این زمینه مدعی شد که شرایطی را برای سایر شرکت‌ها فراهم کرده است تا با کمترین امکانات سخت‌افزاری بتوانند به دستیار هوشمند الکسا در تجهیزات خود دسترسی داشته باشند.

ناگفته نماند که پیش از این نیز آمازون تلاش‌هایی را برای استفاده از الکسا در تجهیزات هوشمند پوشیدنی انجام داده بود اما انتظار می‌رود با تسهیلاتی که به تازگی برای استفاده از الکسا در سایر تجهیزات اعمال شده،‌ شرکت‌ها رغبت بیشتری برای استفاده از الکسا در تجهیزات هوشمند پوشیدنی خود داشته باشند.

این‌گونه که پیداست آمازون سعی داشته تا کیت توسعه دستیار هوشمند الکسا برای استفاده از تجهیزاتی که سخت‌افزار قوی ندارند عملکرد بهتری داشته باشد. در نتیجه انتظار می‌رود تجهیزاتی که پردازنده ضعیفی دارند و از طرف دیگر دائم به گوشی هوشمند متصل هستند بتوانند تعامل بسیار خوبی با دستیار صوتی الکسا برقرار کنند.

به لطف کیت توسعه دستیار صوتی الکسا، تجهیزاتی که به این دستیار مجهز هستند پیام‌های صوتی را به اپلیکیشن الکسا که بر روی گوشی هوشمند اندروید یا iOS نصب شده است منتقل می‌کنند. به‌عبارت ساده‌تر هدفون یا ساعت‌های هوشمند عملاً پردازشی برای تعامل با الکسا انجام نمی‌دهند و حضور الکسا در این دستگاه‌ها تنها فرآیند ارتباط میان هدفون و گوشی هوشمند را برای استفاده از الکسا میسر می‌کند.

بعید به نظر می‌رسد آمازون کیت توسعه الکسا را تا اواسط سال آینده راهی بازار کند اما از قرار معلوم چندین شرکت برای تعبیه کردن الکسا در تجهیزات هوشمند خود از هم اکنون در حال همکاری با آمازون هستند.

در انتها باید بگوییم دستیار صوتی الکسا در بین سایر دستیارهای صوتی توانسته محبوبیت خوبی بدست بیاورد اما رقبا نیز دست‌روی‌دست نگذاشته‌اند و ایر‌پادهای اپل ارتباط مستقیمی با سیری را در اختیار کاربر قرار می‌‌دهند. گوگل نیز دستیار صوتی خود را برای هدفون‌ها عرضه کرده و در حال حاضر برند Bose هدفونی راهی بازار کرده است که با دستیار صوتی گوگل هماهنگی کاملی دارد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.