هیولا متولد شد؛ اولین پلتفرم قانونی بازی‌های پی‌سی در ایران

صبح امروز طی مراسمی که با حضور اصحاب رسانه و مسئولین شرکت فن‌افزار برگزار شد هیولا رسماً آغاز به کار کرد. هیولا یک بستر دیجیتال عرضه بازی‌های منتخب پی‌سی است که هم‌اکنون می‌توانید آن را دانلود کنید.

0

همان‌طور که می‌دانید امروزه در دنیا بازی‌های کامپیوتر (پی‌سی) بیشتر به صورت دیجیتالی خریداری و دانلود می‌شود. برای عرضه این بازی‌ها معمولاً پلتفرم‌هایی در نظر گرفته شده که عرضه، پشتیبانی، آپدیت و پرداخت‌ها به راحتی انجام بپذیرد. از محبوب‌ترین این پلتفرم‌ها می‌توان به استیم، GoG، Battle.net و اوریجین اشاره کرد. از آن‌جا که استفاده از این پلتفرم‌ها در ایران بسیار دشوار است هیولا آمده تا این خلا را پر کند و دوست گیمر و توسعه‌دهنده باشد.

در ابتدای مراسم امروز امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن‌افزار ومربی تیم «هیولا» با اشاره به آنکه تولد این فروشگاه در حقیقت  الهام گرفته از نیاز خود این تیم بازی‌ساز به زیرساختی برای عرضه بازی‌ها بصورت دیجیتالی است، گفت: فن‌افزار بیش از یازده سال است که بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی برای رایانه‌های شخصی  و گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند و شناخت ما از این بازار نشان می‌دهد که برخلاف تفکر عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه‌ای بسیار محبوب و مقتدر است. پاشنه آشیل بازی‌های رایانه‌ای در این بازار نبودن کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم‌های تولید‌کننده داخلی و خارجی است و ما هم در هیولا به دنبال رفع همین نیاز بازار، توسعه‌دهندگان و ناشرین هستیم.

امیرحسین فصیحی هیولا

در حال حاضر بیش از ۲۰ عنوان بازی ایرانی و ۳ بازی خارجی روی این بستر عرضه آنلاین برای دانلود موجود است. یاسر ژیان، کارگردان فنی هیولا، هم با اشاره به اینکه باید این پلتفرم آنلاین را بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعه‌دهندگان دانست، گفت: در حال حاضر پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش، به روز رسانی و اطلاع‌رسانی ‌بخشی از خدمات ما به کاربران است و ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم در زمره قابلیت‌هایی است که اضافه خواهند شد. پس خرید یک بازی از فروشگاه به این معنا نیست که ارتباط ما با مشتریمان به اتمام رسیده است. در مورد تیم‌های بازی‌ساز ایرانی هم بازخوردگیری، معرفی به کاربران و رسانه‌ها، مشاوره در نحوه تولید و بازاریابی و انتقال تجارب و استفاده از کیت نرم‌افزاری یا SDK هیولا اقداماتی هستند که ما برای تقویت تیم‌های ایرانی انجام می‌دهیم.

یاسر ژیان هیولا

با هیولا تنها نیستید!

تیم هیولا در عین حال از اقدامات این مجموعه برای ارایه قانونی، با کیفیت و بومی‌سازی شده بازی‌های جهانی خبر داد و کسرا تهرانی ، مدیر توسعه تجاری هیولا، از بازی «این جنگ من» محصول تحسین‌شده و پر فروش استودیوی لهستانی 11Bit رونمایی کرد که اولین بازی جهانی ترجمه و بومی‌شده با رعایت حق مولف به شمار می‌آید که رسما عرضه شده است.

کسری تهرانی هیولا

او با اشاره به این که در ترجمه این بازی با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش در جهان فراتر از ۸۸ هزار کلمه ترجمه و بازگردانی شده است گفت: بازی   « این جنگ من» به خوبی به عنوان یک اثر با کیفیت، متفاوت و تحسین‌شده جهانی رویکرد ما در عرضه قانونی بازی‌های فاخر خارجی و توسعه بازی‌سازی ایران در یک بستر رقابتی را نمایان می‌کند. قیمت این بازی در هیولا 19 هزار تومان یعنی یک‌چهارم قیمت 20 دلاری آن در نظر گرفته شده است.

در انتهای مراسم هم امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار، به عنوان یک شرکت دوست و همراه با مجموعه فن‌افزار گفت: تجربه موفق کافه‌بازار با تیم‌های تولید‌کننده اپلیکیشن‌ و بازی‌های موبایل نشان داده است که ساخت زیرساخت‌هایی از این دست در هر زمینه‌ای می‌تواند منجر به توسعه کارآفرینی، مهاجرت معکوس و اعتلای صنعت در آن بازار شود.

امین امیرشریفی

کافه‌بازار در حال حاضر این جریان را با هزاران برنامه‌نویس ایرانی صاحب استعداد در حیطه موبایل انجام می‌دهد و هیولا هم خواهد توانست مشابه آن را برای بازار هیجان‌انگیز بازی‌‌سازان‌رایانه ای ایران فراهم کند.

کیک تولد هیولاهیولا را می‌توانید همین حالا از وب‌سایت این شرکت دانلود کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.