گوگل سیستم‌عامل Fuchsia خود را روی پیکسل‌بوک آزمایش می‌کند

سیستم‌عامل Fuchsia با میکرو کرنل‌های زیرکون ساخت گوگل طراحی‌شده است و با کرنل‌های رایج لینوکس که اندروید و کروم را راه‌اندازی کرده‌اند طراحی نشده است.

0

باوجود گذشت بیش از یک سال از زیروبم کشیدن از سیستم‌عامل Fuchsia؛ سیستم‌عاملی که توسط گوگل ساخته‌شده و به‌صورت منبع باز در اختیار توسعه‌دهندگان قرارگرفته است، این سیستم‌عامل هنوز ناشناخته بوده و گوگل هیچ‌گونه جزئیاتی درباره آن منتشر نکرده است. اخیراً خبری منتشرشده است مبنی بر اینکه گوگل به توسعه‌دهندگان این امکان را داده است تا بتوانند سیستم‌عامل Fuchsia را بر روی پیکسل بوک آزمایش کنند.

این سیستم‌عامل، مانند سیستم‌عامل‌های رایج توسعه‌دهندگان نیست و برای بارگذاری Fuchsia به دو دستگاه برای‌هاست و تارگت یک پیکسل‌بوک نیاز دارید. کاملاً مشخص است که کار این سیستم‌عامل هنوز به پایان نرسیده است. این نکته نیز حائز اهمیت است که گوگل پیکسل بوک خود را برای آزمایش برای بارگذاری Fuchsia انتخاب کرده است. Fuchsia درگذشته بیشتر با اینترنت اشیا و پوشیدنی‌های هوشمند در ارتباط بود، اما آن زمان قابل‌آزمایش بر روی کروم‌بوک‌های NUC اینتل و آلفا 12 سوئیچ ایسر نیز بود.

Fuchsia با میکرو کرنل‌های زیرکون ساخت گوگل طراحی‌شده است و با کرنل‌های رایج لینوکس که اندروید و کروم را راه‌اندازی کرده‌اند طراحی نشده است. هنوز به‌درستی مشخص نیست که چرا گوگل اقدام به طراحی یک سیستم‌عامل جدید کرده است و مشخص نیست چه دستگاه‌هایی قادر به استفاده از آن خواهند بود.

پیش‌ازاین در خبرها آمده بود که گوگل در حال کار بر روی لپ‌تاپ پیکسل با اسم رمز Andromeda است که می‌تواند از اندروید و کروم OS به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. درعین‌حال گوگل اعلام کرد که از اپلیکیشن‌های اندرویدی برای اجرا بر روی سیستم‌عامل کروم حمایت خواهد کرد و نه بر روی یک سیستم‌عامل کاملاً جدید دیگر. با ادامه روند کار بر روی Fuchsia، رازهای بیشتری از این سیستم‌عامل مرموز گوگل برای ما روشن خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.