ال‌جی اولین نمایشگر 88 اینچی OLED با رزولوشن 8K جهان را معرفی کرد

ال‌جی می‌گوید با استفاده از فناوری OLED توانسته است در عین ساخت یک تلویزیون 88 اینچی با رزولوشن 8K، ضخامت باریک آن را حفظ کند.

0

عموماً هنگام نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه CES، رایج است که شرکت‌های بزرگ شروع به رونمایی از آخرین فناوری‌هایی که بر روی آن کارکرده‌اند می‌کنند. این مسئله در نمایشگرها پررنگ‌تر است، جایی که شرکت‌ها محصولات بزرگ‌تر، پرنورتر و با رزولوشن بیشتر را رونمایی می‌کنند. به نظر می‌آید سال 2018 نیز تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد؛ ال‌جی تلویزیونی را رونمایی کرد که ادعا می‌کند اولین تلویزیون 88 اینچ 8k جهان است.

وقتی رزولوشن 4k به یک استاندارد در میان تلویزیون‌ها تبدیل شد، طبیعتاً انتظار بالا رفتن دوباره آن را داشتیم و حالا با شنیدن تلویزیون با رزولوشن 8k چندان هم غافلگیر نمی‌شویم. بر اساس ادعای ال‌جی، آخرین تلویزیون آن‌ها رزولوشنی معادل 7680 در 4320 ارائه می‌کند که 16 برابر رزولوشن تلویزیون‌های فول اچ‌دی و 4 برابر رزولوشن تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی است.

ال‌جی می‌گوید با استفاده از فناوری OLED توانسته است در عین ساخت یک تلویزیون 88 اینچی با رزولوشن 8k، ضخامت باریک آن را حفظ کند. این مسئله به دلیلی ویژگی‌های ساختاری OLED بوده که برخلاف LCD نیازی به بک‌لایتینگ ندارد. این همچنین به این معنی است که این تلویزیون به قطعات کمتری نیاز داشته، درنتیجه هزینه تمام‌شده آن کمتر بوده و نیازمند صرف انرژی کمتری برای فعالیت است.

اولین تلویزیون 88 اینچ 8k جهان«این بیونگ کنگ» معاون اجرایی و مدیر ارشد فناوری «ال‌جی دیسپلی» درباره اولین تلویزیون 88 اینچ 8k جهان می‌گوید: «توسعه موفقیت‌آمیز اولین نمایشگر 8K OLED جهان، آغاز راه نسل رزولوشن 8K بوده و بر پتانسیل فوق‌العاده OLED صحه می‌گذارد. OLED به‌وضوح رهبر فناوری‌های نسل آینده است و به همین دلیل ال‌جی دیسپلی تحقیقات و توسعه خود درزمینه OLED را شتاب بخشیده است. بنابراین ما می‌توانیم به مشتریان و بازار محصولات متمایز ارائه کنیم».

ال‌جی اولین تلویزیون 88 اینچ 8k جهان را در CES 2018 به نمایش خواهد گذاشت اما نحوه عرضه و قیمت آن هنوز مشخص نیست. اگرچه چنین محصولاتی با توجه به شرایط ویژه خود، اغلب مناسب برای مشتریان عام نبوده و تولید انبوه نمی‌شوند.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.