تلگرام شاید هیچ‌گاه رفع فیلتر نشود!

پیام‌رسان محبوب تلگرام که به‌تازگی به دلیل حوادث اخیر در ایران فیلتر شده است شاید دیگر هیچ‌گاه رفع فیلتر نشود.

13

روز گذشته به دلیل مسائل امنیتی معاون سیاسی وزارت کشور اعلام کرد برای جلوگیری از سواستفاده‌ها دو شبکه اجتماعی محبوب تلگرام و اینستاگرام به صورت موقت فیلتر شده است. اما متأسفانه خبر می‌رسد شاید فیلترینگ تلگرام دائمی باشد.

یک منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته از آن‌جا که نمونه‌های ایرانی تلگرام وجود دارد احتمالاً این پیام‌رسان رفع فیلتر نخواهد شد.

مسئولان مجموعه تلگرام با مقامات ایرانی همکاری نکرده‌اند و مشکل در  عبور از خطر قرمز ایران توسط یک پیام رسان بیگانه با تعداد زیاد کاربر ایرانی است. انتظار بر این است که پیام رسان تلگرام با وجود نمونه‌های داخلی مناسب و امن حتی نمونه‌های خارجی، به صورت دائمی فیلتر و از دسترس خارج شود. توصیه می‌کنیم مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند سروش استفاده کنند.

این درحالیست که نه‌تنها کاربران ایرانی نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی بدبین هستند بلکه هیچ‌کدام از نظر زیرساخت مورد نظر و امکانات قابل قیاس با تلگرام نیستند.

اینستاگرام به‌زودی رفع فیلتر خواهد شد

با این وجود احتمالاً اینستاگرام به‌زودی رفع فیلتر خواهد شد. این منبع در مورد اینستاگرام می‌گوید:

فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل وجود نداشتن نمونه مشابه داخلی، موقتی است و انتظار می‌رود تا محدودیت‌های ایجاد شده برای اینستاگرام تا چند هفته آینده از بین برود و اینستاگرام در وضعیت نرمال قرار بگیرد. البته فیلترینگ هوشمند برای این شبکه اجتماعی به صورت جدی دنبال و در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا فیلترینگ تلگرام کاربران را به سمت پیام‌رسان‌های داخلی هدایت می‌کند یا استفاده از فیلترشکن را رواج خواهد داد؟ به هر حال اگر به دنبال یک جایگزین داخلی یا خارجی برای تلگرام هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

به‌روزرسانی: وزیر ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به این خبر گفته شایعات از این دست در مورد قطع دائمی صحت ندارد و با هدف ایجاد نارضایتی و بدبینی عمومی پخش شده است.

 

منبع ایلنا
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. احمد می‌گوید

    من با فیلتر کردن تلگرام موافقم. مدتی است از سروش استفاده می کنم و خیلی فضای خوبی داره البته در چند روز گذشته بدلیل اضافه شدن ناگهانی کاربران فراوان به آن مقداری اختلال دارد اما به نظر میرسه با همتی که در سروشی ها سراغ دارم به زودی مشکلات رفع خواهد شد. سرعت تغییرات در سروش به مراتب سریع تر از تلگرام است که در چند ماه گذشته اشکالات فراوانی رو رفع کرده اند اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد. اگه ما وارد بشیم و نقاط ضعف رو اطلاع بدیم با جدیت و پشتکاری که من دیدم قطعا همه رو رفع میکنند و ظرف یک سال آینده به نقطه ی عالی برسد. تلگرام هم اولش خیلی جذاب نبود.

  2. دانشجو می‌گوید

    با فیلتر تلگرام موافقم چرا در یک سری کانال باید آموزش استفاده از اسلحه و ساخت بمب دست ساز داده بشه مدت ها می ترسیدم شب که شد از منزل خارج شم ضمنا با اینکه پیام رسان های ایرانی شاید هنوز فاصله زیادی با نمونه های خارجی داشته باشند اما به عنوان یک دانشجو مهندسی کامپیوتر برای حمایت از تلاش تیم های ایرانی از پیام رسان های ایرانی استفاده میکنم و باور دارم تیم های ایرانی توانایی این رو دارند که در جمع بهترین ها باشند یادم هست تلگرام اوایل چقدر ایراد داشت اما به مرور امکانات برنامه رو ارتقا داد و پیشرفت کرد ممنونم از شما که کار تیم های ایرانی رو معرفی کردید.

  3. Alireza Hjn می‌گوید

    دوست عزیز اینکه شما جنبه ی یک نرم افزاریو ندارید رو نذارید به پای همه ی مردم! بنده مسئول پشتیبان یک شرکت کامپیوتری هستم و تمام ارتباطم با مشتری هام از طریق تلگرام بوده حالا دونه دونه بیام به همه بگم برید یه نرم افزار دیگه نصب کنید؟ جدا ازون چنلی داشتم که چندین گیگ فایل داخلش آپلود بود، چطور اون همه فایل رو بیام دوباره جای دیگه آپلود کنم؟! تمام مشکل این مملکت وجود داشتن انسان های بلانسبت ناخالصی هست که نمیدونند چی به صلاحه کشور و عامه… فقط به فکر خودشون هستند!

  4. خسته می‌گوید

    خیلی خوبه تلگرام فیلتر شد.چون کلا مردم ایران رو وابسته خودش کرده بود.مثلا در ادارات به جای رسیدگی به کار مردم همه کامندسرش تو تلگرام بود.و فقط هم کپی پست از این گروه به اون گروه…خیلیه خوبه اینجوری خخخخخ

    1. Alireza Hjn می‌گوید

      دوست عزیز اینکه شما جنبه ی یک نرم افزاریو ندارید رو نذارید به پای همه ی مردم! بنده مسئول پشتیبان یک شرکت کامپیوتری هستم و تمام ارتباطم با مشتری هام از طریق تلگرام بوده حالا دونه دونه بیام به همه بگم برید یه نرم افزار دیگه نصب کنید؟ جدا ازون چنلی داشتم که چندین گیگ فایل داخلش آپلود بود، چطور اون همه فایل رو بیام دوباره جای دیگه آپلود کنم؟! تمام مشکل این مملکت وجود داشتن انسان های بلانسبت ناخالصی هست که نمیدونند چی به صلاحه کشور و عامه… فقط به فکر خودشون هستند!

  5. Melodi1733 می‌گوید

    سلام.

    ۱-چرا خودتون و سایتتون درگیر بازی سیاسی و موجی که مسئولان کشوری به راه انداختن میکنین؟
    ۲-چرا شما دامن به خط مشیی که تعیین کردن میزنین منظورم تبلیغ پیام رسان های داخلی!؟
    ۳-بهتون تکلیف کردن تبلیغ اینارو!؟
    ۴-مابه عنوان شهروند این کشور مگه حق نداریم آزادانه انتخاب کنیم پیام رسان خارجی انتخاب کنیم؟
    ۵-بخشی از فعالیت های من تو تلگرام سیو شدن،درآمد دارم ازش.
    چرا مجبور باید مجبور بشم از فیلتر شکن استفاده کنم
    سوای مسائل سیاسی اخیر درکشور

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      1- بازی سیاسی! موج! این فقط یه خبره!
      2- کسی برای ما خط مشی تعیین نکرده! الان کاربران نیاز دارن به اپلیکیشن برای برقراری ارتباط. ما هم فقط معرفی می‌کنیم داخلی و خارجی نداره!
      3- خیر!
      4- ما در فارنت منکر حق انتخاب کاربر نیستیم. هم اپلیکیشن خارجی معرفی کردیم و هم داخلی!
      http://farnet.ir/1396/10/200106/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
      5- نفع شخصی شما دلیل بر این نمیشه باقی افراد رو قضاوت کنید! اینکه شما هم مجبور شدید مثل ما از فیلترشکن استفاده کنید طبیعتا تقصیر ما نیست!
      6- یک نظر رو در همه سایت‌ها کپی و پیست نکنید یه نگاه به سایت و عملکردش بندازید!
      موفق باشید

    2. علی ارغوان می‌گوید

      ضمناً! حتما میدونین دلیل واکنش نشون دادن مسئولین به این اخبار انتشارش در رسانه های مختلف و آگاه شدن مردم هست. وگرنه فیلترینگی که هیچ عواقبی نداشته باشه مسلما زودتر و به مراتب بیشتر اتفاق خواهد افتاد

    3. حمید می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز شما هم مثل تندروها فقط حمله می کنید؟ به فارنت چه ربطی داره وقتی رسالت خبریشو انجام میده؟؟؟
      به قول حافظ:
      هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سر غیب
      باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور

  6. آ.ر می‌گوید

    فیلترینگ ینی شعور 80 میلیون آدم نمیرسه و اینا نمی فهمن و فقط یک نفر میفهمه!!!

    1. احمد می‌گوید

      این بچه هایی که کشته شدن رو ندیدید؟؟؟
      این همه خانواده هایی که نسبت به استفاده بچه ها شون نگران و دلواپس هستند ندیدید؟؟؟
      این همه کانالهای غیراخلاقی و مستهجن رو ندیدید؟؟؟؟؟
      این همه دور شدن خانواده ها از یکدیگر رو ندیدید؟؟؟؟؟
      این همه خیانتهای بعضی از اعضای خانواده ها رو ندیدید؟؟؟
      و این همه آموزش های غیراخلاقی، غیر فرهنگی ، خشونت و … در این پیام رسان ندیدید؟؟؟؟؟؟

      چرا باید وقتی در داخل نرم افزار مشابه داریم ( البته ضعفهایی داره که باید مردم و خصوصا مسئولین کمک کنند تا رفع بشه) بریم از نرم افزاری استفاده کنیم که حاضر نیست اقتضائات ملی ما رو رعایت کنه!!!!!!!!!!!!

      1. مهران بنکدار می‌گوید

        دوستان این نرم افزار ها فقط مجاری ارتباطی هستند. حتی اگه روزی کل اینترنت قطع بشه باز هم مجاری ارتباطی سنتی وجود دارند.
        کشته شدن مردم چه ربطی به تلگرام داره؟ خیانت ، مسائل غیر اخلاقی ، چه ربطی به تلگرام دارند؟
        مجریان تمامی جرائم و فسادها از جاده ها و خیابان های کشور تردد میکنند، پس خیابان ها را هم ببندیم. مردم رو به زنجیر بکشیم. مثل فلان کشور معروف تردد مردم رو محدود کنیم. ملت رو به بردگی بکشیم.
        این جبر مسخره چیه که همه باید خودروهای تولیدی ما رو بخرن، همه باید از پیام رسان های داخلی استفاده کنند. اگه تولیدات داخلی توانایی رقابت با محصولات جهانی رو داشته باشند خود بخود مردم انتخابشون میکنند.
        حالا یه کانال ملعونی اومد گفت از ککتل مولوتف استفاده کنید (آموزش ساخت بمب هم نداد)، چرا همین یه مورد رو پیراهن عثمان میکنید؟ آیا مزایای ابزار به این مفیدی رو نمیبینید؟ اگه من نوعی فردا بیام با چنگال آدم بکشم باید استفاده از چنگال رو ممنوع کنید؟
        چرا ؟؟؟؟؟؟؟

      2. رضا می‌گوید

        اولا اقای محترم فکر نکنم از تبلیغ این اپ های ایرانی سودی به شما برسه ثانیا شما جنبه نداریو نمیتونی از یه چیزی درست استفاده کنی دلیل بر این نمیشه که دیگران رو ترغیب کنی که برن اپ مد نظر شما رو استفاده کنن ثالثا چرا باید از اپی استفاده کنیم که صب تا شب روش نظارت میشه؟