ساندبار ال‌جی SJ9؛ وقتی صدا شما را احاطه می‌کند

دیگر دوران سینمای خانگی به سر آمده است. بلندگو‌هایی که هرکدام از قطعات بزرگ و دست و پا گیرشان باید در یک گوشه خانه قرار می‌گرفت تا صدا به همه تماشاگران تلویزیون برسد. به علاوه بین هر قطعه و دستگاه اصلی نیز باید یک سیم می‌کشیدید اتفاقی که علاوه بر زشت کردن ظاهر خانه ممکن بود گیر کردن سیم‌ها به پای کسی باعث حادثه‌ هم بشود.

0

اما شرکت‌های صوتی تصویر مثل ال‌جی سریع متوجه این مشکلات شده و از چند سال پیش دستگاه دیگری را جایگزین این مدل‌های قدیمی کرد. دستگاهی به اسم ساندبار که علاوه بر برطرف کردن مشکلات قبلی و البته ارائه همان صدای فراگیر، قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار مشتریان می‌گذارد. دستگاهی مانند ساندبار ال‌جی SJ9

ساندبار ال‌جی SJ9

از جدیدترین محصولات سری ساندبار ال‌جی مدل SJ9 است که به تازگی وارد بازار ایران شده و با فناوری هیجان‌انگیزش صدا را از هر طرف به گوش شما می رساند.

ساندبار ال‌جی SJ9

ساندبار ال‌جی SJ9 قدرت فناوری Dolby Atmos را به کار می‌گیرد تا تجربه نهایی صدای سینما را دوباره خلق کند و در عین حال طراحی براق آن، زیبایی و ظرافت را به هر خانه‌ای می‌آورد. برای خلق چنین صدای قدرتمند و ویژه‌ای، SJ9 به جدیدترین فناوری بلندگوهای چندگانه، شامل دو اسپیکر قدرتمند رو به بالا ( up firing )، مجهز شده است تا شنوندگان در هر نقطه‌ای بهترین صدا را دریافت کنند.

قابلیت Dolby Atmos  صدای زنده‌ای تولید می‌کند که که می‌تواند در هر نقطه‌ای از فضای سه بعدی حتی فضای بالای سر پخش شود تا صدایی واقعی و نفس‌گیر را به صورت همه جانبه و پرشور خلق نماید. صداها  به وسیله پردازش فراداده‌های پیچیده به گونه‌ای منتشر می‌شوند که با توجه به قرار گرفتن مکان مخاطبان، از زاویه ای طراحی شده به گوش او برسند. محیطی که این محصول در آن قرار دارد در لحظه پردازش می‌شود تا هر صدا از محل خاصی خارج شده و صدا حتی از فاصله دور شنیده شود.

ساندبار ال‌جی SJ9

ساندبار ال‌جی SJ9 همچنین به صدای 4K مجهز شده است، (Hi Resolution Audio) با فایل‎هایی با کیفیت صدای بسیار بالا سازگار شده است تا صدایی را که در استودیوی اصلی ضبط شده را بازسازی نماید. به علاوه، ویژگی Sound Upconverting در SJ9، کیفیت صدای استاندارد فایل‌ها را به 24bit/192Hz  افزایش می‌دهد تا جزئیات دقیق و ظریف هر آهنگ را افزایش دهد.

ساندبار ال‌جی SJ9 بهترین ساند‌بار به انتخاب مجله تایم

مجله تایم در شماره اخیر خود به سراغ ساندبارهای معروف و پیشرفته دنیا رفته است. وسیله‌ای که قرار است تجربه شنیداری ما را در زمان فیلم دیدن متحول کند. مجله تایم با بررسی ساندبارهای مختلف با توجه به ویژگی‌های خاصشان در نهایت بهترین ساندبار از همه نظر یعنی ساندبار پیشرفته و مدرن SJ9 شرکت ال‌جی را انتخاب کرده است.

مجله تایم ابتدا ساندبار ال‌جی SJ9 را از جهت فراگیر بودن صدا بررسی کرده و آن را به‌عنوان بهترین گزینه برای شنیدن تجربه صدای سینمایی و فراگیر معرفی کرده است. به گونه‌ای که دیگر نیاز نیست یک بلندگو در جلو و عقب مکان نشستن نصب کنید. در نهایت نویسنده این مجله بعد از ذکر مشخصات و بررسی تست صدای این مدل، ساندبار SJ9  شرکت ال‌جی را به‌عنوان یک «برنده تمام‌عیار» معرفی کرده است.

ساندبار ال‌جی SJ9

ساندبار ال‌جی SJ9 با وجود قابلیت بالا بردن کیفیت صداهای کم کیفیت کاملا از رقبای خود متمایز می‌شود. همچنین این ساندبار صداهایی با کیفیت بسیار بالا را نیز پشتیبانی می‌کند. ساندبار SJ9  ال‌جی چه از طریق وای فای و چه از طریق بلوتوث، از نرم‌افزارهایی مثل Spotify، Pandora و گوگل پلی پشتیبانی کرده و آهنگ‌های مورد نظر شما را پخش می‌کند. ساندبار SJ9  می‌تواند صداهایی که کیفیت کمی دارند را واضح کرده و آنها را با کیفیت 24 بیت پخش کند.

این بلندگوی 5.1.2 که قدرتی 500 واتی داشته و 55 اینچ طول دارد، مجهز به یک ساب‌ووفر اضافه، دو بلندگوی رو به جلو، کانال مرکزی و یک جفت پخش‌کننده زاویه‌دار فراگیر است و می‌تواند صداهایی که از بالا می‌آیند را شبیه‌سازی کند. این ساندبار با متصل شدن به وای فای و بلوتوث می‌تواند بدون نیاز به سیم سیگنال‌ها را دریافت کند. به‌علاوه می‌توانید کابل HDMI به آن متصل کرده و فرمت 4K را با آن پخش کنید.

به علاوه، ساندبار ال‌جی SJ9 جایزه بخش EISA Soundbar 2017-2018 را به خاطر طراحی مدرن و صدای کاملا شفافش گرفت. صدایی که کیفیت آن تا حد زیادی مدیون فناوری پیشرفته Dolby Atmos است. با فناوری Dolby Atmos صدا می‌تواند از هرکجای یک محیط پخش شده ( حتی از بالای سر شنونده) تا مصرف‌کننده یک تجربه شنیدنی همه‌جانبه و فراگیر را تجربه کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.