مقایسه هواوی میت 10 پرو (Mate 10 Pro) با آیفون 10 اپل (iPhone X)

دو پرچم‌دار با طراحی، عملکرد و فلسفه متفاوت و اختلاف قیمتی از زمین تا آسمان! میت 10 پرو جدیدترین پرچم‌دار هواوی در مقابل آیفون 10 اپل چگونه عمل خواهد کرد؟ در این مطلب به مقایسه این دو مدل خواهیم پرداخت.

1

میت 10 پرو و آیفون 10 از جهاتی شبیه به یکدیگر هستند. هر دو گوشی یک جهش بزرگ در نسل پرچم‌داران شرکت سازنده خود محسوب می‌شوند. هواداران اپل سرانجام یک آیفون با طراحی کاملاً متفاوت برای خرید دارند و میت 10 پرو نیز حالا خودش را از سری پی جدا کرده و با ویژگی‌هایی متمایز پا به میدان رقابت گذاشته است. هر دوی این گوشی‌های از بهترین‌های دنیای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و هر دو شرکت تلاش کرده‌اند تا نظر کاربران مشکل‌پسند را جلب کنند. به همین دلیل مقایسه میت 10 پرو با آیفون 10 اپل می‌تواند جذاب باشد.

اپل امسال دو پرچم‌دار دیگر نیز با نام‌‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس عرضه کرده است و آیفون 10 این شرکت با قیمت عجیب 1000 دلاری برای نسخه 64 گیگابایتی وارد بازار شد. از طرف دیگر هواوی میت 10 پرو را با قیمت 850 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی عرضه کرده است که به میزان قابل توجهی ارزان‌تر محسوب می‌شود. در بازار کشورمان این اختلاف قیمت چیزی حدود ۲.۶ میلیون تومان است یعنی آیفون 10 حدوداً دوبرابر گران‌تر از میت 10 پرو محسوب می‌شود.

به این ترتیب شاید مقایسه این دو گوشی از نظرتان کمی ناعادلانه باشد اما به هر حال هر دو پرچم‌داران سال 2017 اپل و هواوی محسوب می‌شوند و اصلاً جای تعجب ندارد که میت 10 پرو در برخی موارد برتر از رقیب گران‌تر خود ظاهر شود. پس به‌جای اتلاف وقت بیشتر به سراغ مقایسه کوتاه مشخصات فنی این دو محصول می‌رویم:

هواوی میت 10 پرو – Mate 10 Pro آیفون ۱۰ – iPhone X
ابعاد و وزن 154.2 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر – 178 گرم 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر – 174 گرم
صفحه‌نمایش ۶ اینچی – نسبت تصویر ۱۸:۹ – AMOLED – وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – HDR ۵.۸ اینچی – نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ – AMOLED – وضوح ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل – HDR
سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو – رابط کاربری EMUI 8.0 iOS 11.1.2
مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP67 IP67
پردازنده

Kirin 970

چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73

چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53

Apple A11 Bionic

دو هسته ۲.۳۹ گیگاهرتزی Monsoon

چهارهسته ۲.۳۹ گیگاهرتزی Mistral

پردازنده گرافیکی Mali-G72MP12 اختصاصی سه‌هسته‌ای اپل
حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت – بدون درگاه کارت حافظه ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت – بدون درگاه کارت حافظه
حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایت ۳ گیگابایت رم
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی – دیافراگم f/1.6 – لرزش‌گیر اپتیکال – لنز لایکا – فوکوس لیزری و تشخیص فاز ۱۲ مگاپیکسلی – دیافراگم f/1.8 – لرزش‌گیر اپتیکال – فوکوس تشخیص فاز
فیلم‌برداری 4K@30fps – 1080p@60fps 4K@60fps – 1080p@240fps
دوربین دوم ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم – f/1.6 ۱۲ مگاپیکسلی – تله‌فوتو ۵۲ میلی‌متری – f/2.8
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی f/2.0 ۷ مگاپیکسلی f/2.2
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی – شارژ سریع سوپرشارژ ۲۷۱۶ میلی‌آمپرساعتی – شارژ بی‌سیم – شارژ سریع (با شارژر معمولی درون جعبه)
اتصالات درگاه USB-C 3.1 – قابلیت USB Host – PC Mode – بلوتوث ۴.۱ – aptX HD – فرستنده فروسرخ درگاه لایتنینگ USB 2.0 – بلوتوث ۵.۰
رنگ‌ها آبی – خاکستری – قهوه‌ای موکا – صورتی خاکستری فضایی – نقره‌ای/سفید
قیمت حدودی در ایران ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

طراحی و ساخت

مقایسه میت 10 پرو با آیفون 10 اپل : طراحی

جنس بدنه هر دو گوشی شیشه و فلز است که حالا به استاندارد پرچم‌داران تبدیل شده است. میت 10 پرو و آیفون 10 هر دو گوشی‌های با حاشیه باریک و با طراحی جدید عرضه شده‌اند اما تفاوت‌هایی کلیدی با یکدیگر دارند. در جلوی دستگاه آیفون سعی کرده تا حاشیه‌ها را با ضخامت یکسان در اطراف صفحه‌نمایش قرار دهد اما در میت 10 پرو حاشیه‌های سمت چپ و راست نمایشگر در بالا و پایین آن جمع شده‌اند. البته اپل نیز برای جای دادن سنسورهای تشخیص چهره، دوربین سلفی و اسپیکر مکالمات مجبور شده تا یک بریدگی در بالای صفحه ایجاد کند.

اگر این بریدگی شما را اذیت نکند می‌توان گفت آیفون 10 از جلو ظاهر جذاب‌تری دارد اما میت 10 پرو نیز کاملاً با استانداردهای سال 2017 هماهنگ خواهد بود. در پشت گوشی اما اوضاع متفاوت است. اپل در آیفون 10 تنها دوربین دوگانه را به صورت عمودی قرار داده و بیرون‌زدگی زیاد دوربین اصلا دلچسب نیست. در عوض میت 10 پرو با طراحی جدید خود دوربین دوگانه را در یک نوار با رنگ متفاوت در کنار ماژول فوکوس لیزری و فلش دوربین قرار داده نه‌تنها زیباتر به نظر می‌رسد بلکه مشکل بیرون‌زدگی زیاد دوربین را نیز ندارد.

از نظر ارگونومی هر دو گوشی بسیار خوب عمل کرده‌اند. آیفون 10 اندازه کلی کوچک‌تری داشته و انحنای بدنه میت 10 پرو به قرارگیری آسان آن در دست کمک می‌کند.

هواوی میت 10 پرو از حسگر اثر انگشت برای تشخیص هویت کاربر استفاده می‌کند که در پشت گوشی جای گرفته است. دسترسی به این حسگر آسان است و سرعت و دقت آن هم کم‌نظیر. این حسگر همچنین می‌تواند برای کارهای دیگر مثل گرفتن عکس، باز کردن لیست نوتیفیکیشن‌ها، پاسخ به تماس‌ها و … نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

آیفون 10 اما تاچ آی‌دی را به کلی حذف کرده و آن را با سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی جایگزین کرده است. فیس آی‌دی در شرایط نوری مختلف به خوبی و با سرعت و امنیت بالا عمل می‌کند اما نمی‌تواند جای سرعت بالای یک حسگر اثر انگشت را بگیرد چرا که در هر حال باید گوشی را در حالت خاصی مقابل چشمانتان بگیرید.

آیفون 10 با وجود ابعاد کوچک‌تر وزنی نزدیک به میت 10 پرو دارد و به این ترتیب سنگین‌تر به نظر می‌رسد اما هر دو گوشی کاملاً حس یک پرچم‌دار را به شما القا خواهند کرد.

متاسفانه هیچ‌یک از این دو گوشی درگاه استاندارد 3.5 میلی‌متری صدا را ندارند و به این ترتیب باید دانگل تبدیل را همیشه همراهتان داشته باشید و یا از ایرفون‌های نه‌چندان باکیفیت درون جعبه آن‌ها استفاده کنید. در عوض میت 10 پرو حداقل فرستنده فروسرخ را نگه داشته که به آن می‌توانید تلویزیون، دستگاه پخش، کولرگازی، پروژکتوی و بسیاری دیگر از لوازم خانگی و اداری خود را کنترل کنید.


صفحه‌نمایش

مقایسه میت 10 پرو با آیفون 10 اپل : صفحه نمایش

صفحه‌نمایش پرچم‌داران سال 2017 پیشرفت خوبی نسبت به سال گذشته داشته و حالا از استانداردهای HDR پشتیبانی می‌کنند. میت 10 پرو و آیفون 10 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر دو از صفحات نمایش از نوع AMOLED و با نسبت تصویر جدید و کشیده استفاده می‌کنند. وضوح تصویر و تراکم پیکسلی کمی در صفحه‌نمایش آیفون 10 بیشتر است اما این اختلاف را نمی‌توانید به راحتی ببینید.

در عوض هر دو صفحه‌نمایش رنگ‌هایی شاداب، زاویه دید عالی، روشنایی فراوان و کنتراست بالا دارند. با این حال روشنایی حداکثر و خوانایی زیر نور خورشید در آیفون 10 اندکی بهتر است و اگر رنگ‌های طبیعی‌تر را بپسندید می‌توان گفت اپل در کالیبراسیون صفحه‌نمایش بهتر عمل کرده است. در عوض در میت 10 پرو می‌توانید دمای رنگی و پروفایل‌های رنگ را به دلخواه خود تنظیم و انتخاب کنید و هواوی آزادی عمل بیشتری به کاربر واگذار کرده است. البته گفتنی است حالت True Tone در صفحه‌نمایش آیفون دمای رنگی را به صورت خودکار با توجه به شرایط محیطی تنظیم می‌کند.

شاید بزرگ‌ترین ضعف آیفون در بخش صفحه‌نمایش بریدگی بالای صفحه آن باشد. نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که اگر دو طرف این بریدگی و همچنین بخش پایینی که در اکثر اپلیکیشن‌ها برای قرارگیری نوار جسچرها در نظر گرفته شده را از فضای 5.8 اینچی صفحه‌نمایش کسر کنید چیزی در حدود 4.96 اینچ برایتان باقی خواهد ماند که بسیار کوچک‌تر از 6.0 اینچ در میت 10 پرو است. پس اگر صفحه‌نمایشی بزرگ می‌خواهید میت 10 پرو انتخابی بهتر خواهد بود.


سخت‌افزار و عملکرد

هر دو پرچم‌دار هواوی و اپل از تراشه‌هایی طراحی شده توسط خودشان استفاده می‌کنند. میت 10 پرو از تراشه جدید Kirin 970 و آیفون 10 نیز از A11 Bionic بهره گرفته‌اند که هر یک برتری‌های خودشان را دارند. هواوی میت 10 پرو را با 4 یا 6 گیگابایت رم بسته به نسخه انتخابی کاربر عرضه می‌کند درحالی‌که آیفون 10 تنها 3 گیگابایت حافظه رم دارد.

تراشه Kirin 970 این‌بار به یک چیپ اختصاصی پردازش عصبی نیز مجهز شده که قرار است سرعت عملیات هوش مصنوعی را تا چندین برابر نسبت به رقبا افزایش دهد.

برای سنجش و مقایسه عملکرد این دو گوشی از بنچمارک‌های پردازشی، ترکیبی و گرافیکی بهره گرفتیم.

همان‌طور که می‌بینید در آزمون پردازشی Geekbench آیفون 10 با اختلافی چشمگیر بهتر از میت 10 پرو و بهتر بگوییم هر گوشی اندرویدی دیگری عمل کرده است. در بخش گرافیکی و ترکیبی نیز A11 Bionic با اختلاف نه‌چندان زیادی پیشتاز است و به نظر می‌رسد این چیپست در استفاده‌های روزمره عملکرد قوی‌تری دارد.

با این وجود میت 10 پرو هم دست خالی به میدان نیامده و عملکرد تراشه آن در عملیات هوش مصنوعی مثل تشخیص تصاویر و ترجمه زنده سریع‌تر از آیفون 10 خواهد بود.


نرم‌افزار و رابط کاربری

رابط کاربری iOS 11 با EMUI 8.0 تفاوت‌هایی اساسی دارد. EMUI با وجود شباهت ظاهری به iOS از نظر امکانات و آزادی‌ها چندین پله از iOS بالاتر است. محدودیت‌های مختلف iOS که البته در نسخه یازدهم کمتر از همیشه به چشم می‌آید البته به ادعای اپل به خاطر امنیت بیشتر کاربر و کاهش خطر ایجاد بدافزار اعمال شده است اما اگر دوست دارید بتوانید همه چیز را به دلخواه خود تغییر دهید کماکان اندروید گزینه بهتر است.

می‌توان گفت iOS برای کاربرانی که یک رابط کاربری ساده را می‌پسندند بهتر است در حالی‌که در EMUI نه‌تنها با وجود اندروید می‌توانید شخصی‌سازی‌های متعددی از تغییر لانچر، نوار وضعیت، صفحه‌قفل و … را اعمال کنید بلکه EMUI امکانات بسیار بیشتری را بدون نیاز به نصب برنامه‌ای مجزا در اختیارتان می‌گذارد.

در EMUI می‌توانید سرعت کنونی اینترنت را در نوار وضعیت مشاهده کنید، تم‌های مختلف را دانلود و اعمال کنید، یک فضای اختصاصی مخفی داشته باشید، پیام‌ها و تماس‌های ناخواسته را بلاک کنید و بسیاری ویژگی‌های دیگر. این چیزها را معمولاً در iOS در اختیار نخواهید داشت در عوض کار کردن با رابط کاربری آیفون 10 پس از آن‌که به جسچرهای جدید آن عادت کردید معمولاً ساده‌تر خواهد بود.


دوربین

رویکرد اپل و هواوی به دوربین دوگانه هم با یکدیگر تفاوت اساسی دارد. هواوی که حالا بیش از دو سال است که در گوشی‌هایش از دوربین دوگانه استفاده می‌کند با تکیه برفناوری آلمانی لایکا از دوربین دوم مونوکروم استفاده کرده درحالی‌که آیفون 10 به یک دوربین تله‌فوتو با فاصله کانونی 52 میلی‌متری مجهز شده است.

فلسفه دوربین دوگانه در میت 10 پرو بالا بردن جزئیات و دامنه دینامیکی تصاویر به کمک سنسور مونوکروم و در آیفون 10 زوم اپتیکال 2 برابر و ثبت تصاویر پرتره با مات کردن پس‌زمینه است. با این حال در میت 10 پرو به لطف وضوح 20 مگاپیکسلی دوربین مونوکروم امکان عکاسی پرتره هم اضافه شده و همچنین زوم دوبرابری نیز با کمی کاهش کیفیت قابل انجام است.

اما در عمل کیفیت تصاویر دوربین این دو گوشی چگونه است؟ در نور مناسب هر دو دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. رنگ‌ها در هر دو به واقعیت نزدیک بوده و جزئیات و دامنه دینامیکی نیز بسیار خوب است. اگر در این بخش مجبور به انتخاب برنده باشیم شاید میت 10 پرو در جزئیات و آیفون 10 در دامنه دینامیکی عملکرد بهتری داشته باشند.

نمونه تصاویر دوربین میت 10 پرو در نور مناسب

نمونه تصاویر دوربین آیفون 10 در نور مناسب

در نور کم اما کفه ترازو بیشتر به سمت آیفون 10 سنگینی می‌کند. با این‌که دامنه دینامیکی تصاویر میت 10 پرو در این شرایط بهتر است اما جزئیات تصاویر آیفون 10 بسیار بهتر ثبت شده‌اند.

نمونه تصاویر دوربین میت 10 پرو در نور کم

نمونه تصاویر دوربین آیفون 10 در نور کم

در ثبت تصاویر پرتره اما میت 10 پرو با این‌که از دوربین تله‌فوتو بی‌نصیب است جزئیات و لبه‌های سوژه را بهتر از آیفون 10 شناسایی می‌کند و در نتیجه تصویری دقیق‌تر ثبت خواهد کرد.

در بزرگنمایی دوبرابری همان‌طور که انتظار داشتیم آیفون 10 با زوم اپتیکال جزئیات بیشتری را ثبت خواهد کرد اما میت 10 پرو نیز عملکرد بدی نداشته است.

در این میان نباید از قابلیت ثبت تصاویر سیاه و سفید واقعی توسط دوربین مونوکروم میت 10 پرو چشم‌پوشی کنیم که در آن کنتراست و جزئیات تصاویر در هر شرایط نوری فوق‌العاده است.

نمونه تصاویر مونوکروم دوربین میت 10 پرو

در تصاویر سلفی نتیجه به سلیقه شما بازمی‌گردد. میت 10 پرو سلفی‌ها را با جزئیات نسبتاً بیشتر و رنگ‌های سردتر ثبت می‌کند درحالی‌که سلفی‌های آیفون 10 رنگ‌های گرم‌تر و دامنه دینامیکی بالاتری دارند. زاویه دید در دوربین سلفی میت 10 پرو نیز بیشتر است تا بتوانید افراد بیشتری را بدون نیاز به مونوپاد در تصاویر جای دهید.

هر دو گوشی می‌توانند پرتره‌های سلفی نیز ثبت کنند اما با این‌که آیفون 10 از سنسورهای اضافه برای تشخیص عمق برخوردار است هیچ‌یک از دو گوشی پرتره‌های سلفی دقیقی ثبت نمی‌کنند و همواره بخش‌هایی از سوژه نیز تار خواهد شد.

در بخش ویدئو میت 10 پرو در حد و اندازه یک پرچم‌دار ظاهر شده و به لطف لرزش‌گیر اپتیکال و وضوح 4K می‌تواند اکثر کاربران را راضی کند اما آیفون 10 از نظر نرخ فیلم‌برداری و همچنین عملکرد لرزش‌گیر دیجیتال برتری دارد. آیفون می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ثبت کند و ویدئوهای اسلوموشن با وضوح 1080p و نرخ 240fps ثبت کند. به این ترتیب از نظر فیلم‌برداری می‌توان آیفون را برتر دانست.

گفتنی است میت 10 پرو یک سلاح مخفی نیز در بخش دوربین دارد. به لطف تراشه اختصاصی پردازش عصبی، اپلیکیشن دروبین می‌تواند با هوش مصنوعی سوژه‌ها را شناسایی کرده و براساس آن تنظیمات دوربین را بهینه کند.


باتری و دوام شارژ

هواوی می‌گوید ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی میت 10 پرو یکی از مزیت‌های رقابتی اصلی این گوشی دربرابر رقبا محسوب می‌شود. در مقابل اپل اعتقادی به بالابردن ظرفیت باتری ندارد و برای آیفون 10 تنها یک باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی در نظر گرفته است.

در عمل نیز دوام شارژ باتری طبق انتظارمان به نفع میت 10 پرو است. این گوشی با باتری غول‌آسای خود می‌تواند حتی با استفاده سنگین یک روز و نیم را برایتان دوام بیاورد درحالی‌که آیفون 10 تنها می‌تواند یک روز شما را همراهی کند. میت 10 پرو خصوصاً در هنگام وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی انرژی کمتری نسبت به آیفون 10 مصرف می‌کند.

اما وقتی وقت شارژ کردن فرا برسد چطور؟ هر دو گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند با این تفاوت که شارژ سریع آیفون 10 را باید به صورت مجزا خریداری کنید اما شارژر سوپرشارژ هواوی درون جعبه قرار دارد. میت 10 پرو با این شارژ تنها ظرف نیم ساعت می‌تواند تا نزدیک به 60 درصد شارژ شود درحالی‌که شارژر درون جعبه آیفون در این مدت تنها 20 درصد انرژی را برای گوشی فراهم خواهد کرد.

در عوض آیفون 10 از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که هواوی این قابلیت را در پرچم‌دار خود جای نداده است. با این حال می‌توان برنده این بخش را میت 10 پرو دانست.


صدا

هر دو گوشی میت 10 پرو و آیفون 10 از بلندگوی مکالمات به عنوان بلندگوی دوم برای ایجاد صدایی استریو استفاده می‌کنند. به اعتقاد ما صدا در آیفون 10 توازن بهتری میان دو بلندگو داشته و کیفیت کمی بهتری دارد در عوض میت 10 پرو صدای بلندتری را تولید خواهد کرد.

در بخش هدفون هر دو گوشی با ایرفون‌هایی معمولی درون جعبه عرضه می‌شوند تا حداقل بتوانید آن‌ها را مستقیماً به درگاه لایتنینگ و USB-C متصل کنید. اما اگر هدفون‌های بهتری در اختیار دارید باید آن‌ها را به دانگل درون جعبه متصل کنید. میت 10 پرو به صورت پیش‌فرض از فرمت‌های بیشتر پشتیبانی می‌کند و برای گوش دادن به موزیک‌های Hi-Res گزینه بهتری است.

همچنین بلوتوث در میت 10 پرو از دو فناوری aptX HD و LDAC پشتیبانی خواهد کرد پس اگر یک هدفون سازگار با این فناوری‌ها را در اختیار داشته باشید می‌توانید به کیفیت بالاتری نسبت به اتصال همان هدفون به آیفون 10 دست پیدا کنید.


قابلیت‌های ویژه

هر دو گوشی با قابلیت‌های منحصربه‌فردی عرضه شده‌اند که می‌تواند برای دسته خاصی از کاربران یک برگ برنده باشد.

میت 10 پرو همان‌طور که گفتیم یک تراشه اختصاصی پردازش عصبی دارد. این تراشه نه‌تنها می‌تواند خیال شما را از اپلیکیشن‌های آینده هوش مصنوعی راحت کند بلکه در حال حاضر هم کاربردهایی دارد. ثبت تصاویر بهتر دوربین بسته به سوژه، عملکرد سریع‌تر در تشخیص تصاویر و ترجمه زنده و پیش‌بینی عادات کاربر برای بهبود و ثبات عملکرد دستگاه از جمله این‌هاست.

میت 10 پرو همچنین به قابلیت PC Mode مجهز شده است. به این ترتیب می‌توانید تنها با اتصال یک کابل USB-C به HDMI آن را به یک مانیتور متصل کرده و از آن به عنوان یک کامپیوتر خانگی استفاده کنید. در این حالت به راحتی می‌توانید با اپلیکیشن‌های اندرویدی کار کنید.

آیفون 10 در مقابل به لطف سنسورهای درون سیستم TrueDepth دوربین جلو می‌تواند حالات چهره شما را نیز با اسکن کردن ماهیچه‌های صورت شناسایی کند. اپل از این ویژگی برای افزودن قابلیتی به نام انیموجی استفاده کرده که در واقعی ایموجی‌های رایجی هستند که حالا چهره شما در قالب آن‌ها رفته و می‌توانید از طریق آن‌ها صحبت کنید. این ویژگی احتمالاً در اوایل برای کاربران جذابیت فراوانی خواهد داشت اما به مرور زمان تکراری خواهد شد مگر این‌که اپل در آینده کاراکترهای بیشتری را به آن اضافه کند.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

آیفون 10 و میت 10 پرو هر دو از بهترین پرچم‌دارانی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. این دو گوشی از هر نظر می‌توانند مشکل‌پسندترین کاربران را نیز راضی کنند اما به هر حال هر کدام مزایای و معایبی دارند. آیفون 10 از نظر صفحه‌نمایش، دوربین و قدرت پردازشی و گرافیکی برتری داشته و میت 10 پرو در زمینه ثبت پرتره، امکانات رابط کاربری، دوام شارژ، هوش مصنوعی و قابلیت‌های ویژه گوشی بهتری محسوب می‌شود.

اما این رقابت وقتی یک‌طرفه جلوه می‌کند که بدانید میت 10 پرو با قیمتی حدود 2.5 میلیون تومان ارزان‌تر از آیفون 10 به بازار عرضه خواهد شد. به این ترتیب و با توجه به این‌که میت 10 پرو با قیمتی بسیار پایین‌تر در برخی زمینه‌ها از رقیب گران خود بهتر هم عمل می‌کند می‌توان گفت ارزش خرید پرچم‌دار هواوی به مراتب بالاتر است.

در نهایت مانند همیشه این شما هستید که بسته به سلایق و نیازها و البته بودجه خود گوشی برتر را برای خودتان انتخاب کرده و خریداری کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. javid می‌گوید

    عالی بود ایفون بیشتر دوست داشتم قویتر خوش کیفیت تر بود اما قیمتش زیاده پس همان هواویی ارزان تر به صرفه اس چرا این همه پول بدیم نیازی نیست