خودروهای هیوندای و کیا از سال ۲۰۱۹ به دستیار هوشمند مجهز خواهند شد

هیوندای و کیا هر دو به‌عنوان پیشگامان تکنولوژی خودرو در کره، تدابیری اتخاذ کرده‌اند که زیرساخت استفاده عملی از دستیار صوتی هوشمند در جاده‌ها را برای اولین بار فراهم می‌کند.

0

در حال حاضر دستیاران هوشمند صوتی از طریق گجت‌های مختلفی مانند گوشی، موبایل، اسپیکر و یا حتی ساعت‌های هوشمند قابل دسترس افراد هستند، بااین‌حال شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا قصد دارند نسخه اختصاصی از این فناوری را در محصولات آینده خود به کار گیرند.

بر این اساس شرکت‌های مذکور در همکاری نزدیک با کمپانی SoundHound، بر روی یک دستیار هوشمند خودرو جدید کار می‌کنند که علاوه بر یادآوری زمان جلسات و ارائه قابلیت‌های مشابه سیری، کورتانا یا الکسا، می‌تواند خودروی شما را از راه دور کنترل نماید.

البته این قابلیت‌ها شروع ویژگی دستیار صوتی مورد بحث می‌باشد و در سال 2025 که فناوری نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی به صورت تجاری مورد بهره‌برداری قرار خواند گرفت و بایستی در آن سال‌ها منتظر از راه رسیدن گجت‌های همیشه متصل باشیم، افزایش پیدا خواهد کرد.

نسخه ساده دستیار صوتی هیوندای در نمایشگاه CES2018 معرفی خواهد شد

کمپانی هیوندای مدعیست که دستیار هوشمند آن‌ها بسیار خاص و در نوع خود تک می‌باشد و خواهد توانست نیازهای یک راننده را حدس بزند.  کمپانی می‌گوید سیستم آنها می‌تواند یادآورهایی برای جلسات شما بسازد یا به‌عنوان‌مثال بر اساس وضعیت ترافیک می‌تواند به شما زمان مناسب برای خروج از خانه را پیشنهاد بدهد.

همان‌طور که گفته شد، این سیستم از سال 2019 به صورت تجاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، بااین‌حال نسخه ساده‌تر از آن در در نمایشگاه CES2018 معرفی خواهد شد و همچنین در نسل بعدی خودروی سلول سوختی کمپانی هیوندای که آزمایش‌های آن از سال آتی در کره جنوبی شروع می‌شود، ارائه میگردد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.