این توسعه‌دهنده به کمک دوربین آیفون 10 چهره خود را نامرئی کرده است!

در هسته قابلیت‌های جادوی دوربین Face ID آیفون 10 اپل، دوربین جلویی این دستگاه قرارگرفته است. اپل به آن دوربین TrueDepth می‌گوید و پیشرفته‌ترین دوربین جلویی است که تابه‌حال در یک آیفون قرار داده‌شده است. حالا یک توسعه‌دهنده از این قابلیت یک استفاده عجیب کرده است.

0

یک توسعه‌دهنده قابل چینی، از این دوربین استفاده جدیدی کرده که ابداً کاربردی نیست؛ اما نشان می‌دهد که دیگران چه قابلیت‌های عجیبی را می‌توانند به کمک این قطعه توسعه دهند. با این‌که پیش از این نیز استفاده‌های جالبی برای این دوربین ابداع شده بود شاید اپل فکرش را هم نمی‌کرد که کسی از TrueDepth آیفون برای نامرئی کردن چهره استفاده کند!

Kazuya Noshiro یک توسعه‌دهنده واقعیت مجازی صورتش را تقریباً به‌طور کامل (به‌جز چشم‌ها و دهان) به کمک «استتار نوری» حذف کرده است.

می‌توانید در بالا دموی 10 ثانیه‌ای آن را ببینید. خود توسعه‌دهنده می‌گوید که این قابلیت در عمل هیچ استفاده‌ای ندارد و به شوخی می‌گوید که اگر می‌خواهید صورت خود را شفاف کنید، ما استخدام می‌کنیم.

قابلیت به این صورت کار می‌کند که وی ابتدا ویدئویی از پس‌زمینه ضبط کرده و بعد ویدئویی را که صورتش در آن قرار داشته بر فیلم قبلی قرار داده است.

خود اپل در رونمایی از آیفون X نشان داد که استفاده از ماسک‌های بسیار پیشرفته به کمک این تکنولوژی ممکن می‌شود و از فیلترهای اسنپ‌چت به‌عنوان نمونه استفاده کرد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.