بزرگ‌ترین هواپیمای آبی‌خاکی جهان برای اولین بار در چین به پرواز درآمد

کانلونگ قادر به تیک‌آف و فرود بر روی زمین و آب است و این قابلیت آن را به شکل فوق‌العاده‌ای تبدیل به یک هواپیمای نجات دریایی کرده است.

0

پس از 8 سال توسعه، بزرگ‌ترین هواپیمای آبی‌خاکی جهان در چین اولین پرواز موفقیت‌آمیز خود را انجام داد. هواپیمای AG600 که با اسم رمز «کانلونگ» شناخته می‌شد، پس از یک ساعت پرواز موفق در ارتفاع 3 هزار متری در فرودگاه جینوان در ژوهای فرود آمد.

طول بال‌های این هواپیمای عظیم‌الجثه که اندازه‌ای نزدیک به یک بوئینگ 737 دارد، 38.8 متر است و طول بدنه آن 39.6 متر است. AG600 برای کاربری‌های مختلفی ازجمله ترابری، مهار آتش و نظامی طراحی‌شده است.

این هواپیما به‌نوعی نماد خودکفایی صنعت هوانوردی چین محسوب می‌شود؛ 98 درصد قطعات AG600 در داخل چین ساخته‌شده‌اند. «میا وی» وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین درباره AG600 می‌گوید: «این نشان‌دهنده توسعه صنعت هوانوردی کشور ما و ارتقای آن به یک سطح جدید بوده و بیانگر آن است که ظرفیت تحقیق و توسعه ما در منطقه به میزان زیادی افزایش پیداکرده است».

هواپیمای آبی‌خاکیوقتی درباره هواپیماهای غول‌پیکر آبی‌خاکی صحبت می‌کنیم، سخت است که از پدربزرگ همه آن‌ها؛ یعنی «Spruce Goose» که در سال 1940 ساخته شد یادی نکنیم. اگرچه کانلونگ به لحاظ اندازه تنها به‌اندازه بخشی از Spruce Goose است، اما باید در نظر داشته باشیم که این هواپیما که متعلق به میلیاردر معروف؛ هاوارد هیوز بود تنها 26 ثانیه پرواز کرد.

کانلونگ قادر به تیک‌آف و فرود بر روی زمین و آب است و این قابلیت آن را به شکل فوق‌العاده‌ای تبدیل به یک هواپیمای نجات دریایی کرده است. مهندسان طراح این هواپیما ادعا می‌کنند که کانلونگ می‌تواند بر روی دریایی با امواجی به طول 2 متر با امنیت کامل شناور مانده و حرکت کند. اولین پرواز این هواپیما بر روی آب شش ماه بعد آزمایش خواهد شد.

در ویدئوی زیر لحظاتی از تیک‌آف، پرواز و فرود این هواپیمای غول‌پیکر را می‌بینید.

منبع newatlas
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.