با افزونه Docs Online Viewer تقریبا هر فایلی را در همان کروم می‌توانید باز کنید!

شاید شما هم با مرورگر کروم و گوگل درایو، فضای ذخیره‌سازی ابری را در آغوش کشیده باشید. اینکه در زمان گشت‌وگذار در وب فایلی را دانلود کرده و مجبور شوید آن را با اپلیکیشن جداگانه‌ای بازکنید، می‌تواند آزاردهنده باشد. اما افزونه Docs Online Viewer کار را برایتان ساده می‌کند.

0

به کمک افزونه Docs Online Viewer کروم، می‌توانید هر سندی را در همان کروم بازکرده، ببینید و به‌سرعت به کار خود ادامه دهید. این افزونه نه‌تنها در وقت شما بسیار صرفه‌جویی می‌کند، بلکه هارددرایو لپ‌تاپتان هم مرتب می‌ماند چراکه مجبور به دانلود فایل‌های کمتری هستید.

تنظیم افزونه Docs Online Viewer و استفاده از آن آسان است. بعد از نصب دکمه‌ای را در کنار نوار URL کروم قرار می‌دهد. این دکمه دسترسی به فضای ابری کوچکی را ممکن می‌کند. بر آن کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.

در تب General، می‌توانید انتخاب کنید که افزونه، فایل‌ها را در تب جدیدی باز کند؛ به‌صورت پیش‌فرض طوری تنظیم‌شده که فایل‌ها را در تب فعلی باز کند.

Docs Online Viewer

در تب File Types می‌توانید نوع فایل‌هایی که می‌خواهید این افزونه در کروم باز کند را انتخاب کنید. در کل 27 نوع فایل وجود دارد و به‌صورت پیش‌فرض تمام آن‌ها انتخاب‌شده‌اند.

Docs Online Viewer

Docs Online Viewer در عمل دکمه‌های صفحه و حافظه ابری خود را در سمت راست لینک یک فایل قرار می‌دهد. تنها کافی است که بر این دکمه کلیک کنید تا در کروم باز شود و خود سند را ببینید. به ابن ترتیب، کاربر همچنان می‌تواند در صورت تمایل بر لینک کلیک کرده و فایل را دانلود کند. باید به خاطر زورگو نبودن از این افزونه تشکر کنیم!

احتمالاً نوع فایلی که بیشترین برخورد با آن را در اینترنت دارید، PDF است و برای باز کردن آن در کروم به افزونه جداگانه نیاز ندارید. در نوار URL کروم تایپ کنید: chrome:plugins و بعد برای Chrom PDF Viewer بر Enable کلیک کنید. با فعال کردن این تنظیمات با کلیک بر لینک، یک فایل PDF در تب فعلی شما باز می‌شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.