اینجا تمام جهان است؛ بهترین عکس‌های نشنال جئوگرافیک در سال 2017

سال‌ها است که نشنال جئوگرافیک به‌عنوان معتبرترین بنیادی شناخته می‌شود که اقدام به ثبت تصویر و سند از اقصی نقاط جهان می‌کند.

0

هرساله نشنال جئوگرافیک از میان انبوه عکس‌هایی که توسط عکاسان این بنیاد و یا عکاسان دیگر ثبت‌شده‌اند، عکس‌هایی را به‌عنوان برترین عکس‌های سال انتخاب می‌کند. امسال نیز به‌مانند سال‌های گذشته، نشنال جئوگرافیک برترین عکس‌ها در بخش‌های مختلف را معرفی کرد. در این یادداشت فارنت، 20 عکس برتر نشنال جئوگرافیک در سال 2017 که به انتخاب فارنت و از میان نزدیک به 100 عکس برتر انتخاب‌شده‌اند مشاهده می‌کنید.


20 عکس برتر نشنال جئوگرافیک در سال 2017

عکس برتر نشنال جئوگرافیکتالاب سن ایگناچیو، باجا کالیفرنیا، مکزیک – عکاس: توماس پشچاک

یک توریست که سوار بر قایق است، دست خود را در آب فروبرده است به این امید که بتواند یک وال خاکستری را لمس کند. وال‌های خاکستری که تعداد بالایی از آن‌ها در این منطقه حضور دارند، خطری برای انسان‌ها ندارند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیککمپ ننتسی‌ها، سیبری، نزدیکی دریای کارا – عکاس: یوجینیا آربوگوئفا

کریستینا خودی، پوشش ملکه توندرا را به تن کرده است. این دختر 8 ساله تابستان را بهترین فصل می‌داند، زیرا در تابستان توسط بالگردهای دولتی و گاز پروم، از مدرسه به مناطق زندگی خود بازگشته و می‌تواند در کنار خانواده خود باشد.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکمکزیک – عکاس: کریستن لوس

مردم مکزیک در جشن روز مرگ، کشتار مردم توسط کارتل لوس زتاس را یادآوری می‌کنند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکقطب جنوب – عکاس: لارن بالستا

پنگوئن‌های امپراتور، در آب به دنبال غذا هستند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکعکاس: جفری کربی و ترور بک فراست

گلاداس‌ها گونه‌ای از میمون‌ها هستند که قادرند تنها با خوردن هر آنچه بر روی زمین سبز شده است، به میزان لازم انرژی جذب کرده و زندگی کنند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکنپال – عکاس: رنان اوزتورک

یک «مائولی» از نردبان بامبویی چند صدمتری بالا می‌رود تا برنده جایزه «یک کندو عسل مخدر» شود. در محل برگزاری مسابقه علف‌ها را به آتش کشیده‌اند تا دود آن زنبورها را پراکنده کرده و خطر گزیده شدن توسط زنبورها کاهش یابد.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکتورنتو، کانادا – عکاس: دن وینترز

یادگرفتن دروغ‌گویی یک اتفاق طبیعی در رشد کودکان است. کنگ لی، روانشناس دانشگاه تورنتو، به دنبال کشف چرایی سطح بالای دروغ‌گویی در کودکان است. دارشان پانسار؛ دستیار او و آملیا تونگ 9 ساله، در کنار دستگاه اسپکتورسکپی به لی در انجام تحقیقاتش کمک می‌کنند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیککمپ کوتوپالونگ، اوخیا، بنگلادش – عکاس: ویلیام دنیلز

یک آواره در زمینی در کنار کلبه خود در کمپ کوتوپالونگ ایستاده است. آوارگان روهینگیایی که به تازگی در این کمپ مستقرشده‌اند، از کارزار کشتار مسلمانان توسط نظامیان میانمار گریخته‌اند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکورینداوان، هند – عکاس: امی توئنسینگ

در یک پانسیون به نام «شهر زنان بیوه»، لالیتا (سمت راست) هماهنگ با رسوم محلی در مورد زنان بیوه، موهای خود را کوتاه کرده است و شالی سفیدرنگ بر سرکرده است. در مقابل رانجانا، به‌عنوان یک بیوه جوان که مدیر شهر زنان بیوه نیز است، در پوشش و ظاهر خود کمتر به رسوم پایبند است.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکعکاس: دن وینترز

مارک لندیس، کسی که خودش را به‌عنوان یک هنرمند تجاری ناموفق می‌داند، نزدیک به سه دهه به تقلید آثار نقاشان بزرگ پرداخته است؛ ازجمله همین نقاشی که متعلق به ویلیام متیو پریور است. لندیس نقاشی‌های کپی شده را به‌جای اثر اصلی در ظاهر عمل خیرخواهانه به موزه‌ها اهدا می‌کرد و از مورداحترام قرار گرفتن از سوی آن‌ها لذت می‌برد. او دراین‌باره می‌گوید: «چنین احساسی را پیش از آن تجربه نکرده بودم و دوست داشتم ادامه پیدا کند. اصلاً بابت این موضوع عذاب وجدان نداشتم. وقتی لو رفتم و مجبور به ترک این کار شدم، بسیار متأسف شدم».


عکس برتر نشنال جئوگرافیکدهلی، هند – عکاس: استفن سینکلیر

در یک معبد در هند، سه نسل از یک خانواده که همگی مبتلا به «زالی» هستند، برای گرفتن عکس دسته‌جمعی ژست گرفته‌اند. وقتی دو فرد مبتلا به زالی بچه‌دار شوند، فرزند آن‌ها نیز زال خواهد بود.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکنایروبی – عکاس: سیریل جازبک

زنان سامبورویی، برای یادگیری و یاددادن کامپیوترها به فرزندان خود، در یک کلاس جمع شده‌اند. آن‌ها در حال یادگیری کار با تبلت‌هایی هستند که با مقاومت بالای بدنه ساخته‌شده و قادر به اتصال به اینترنت ماهواره‌ای و دریافت برنامه‌های آموزشی هستند. حالا فناوری به مناطق ایزوله شده آفریقا رسیده است، جایی که پیش‌ازاین تلفن‌های همراه هوشمند ارزان‌قیمت عرضه‌شده بودند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکچیواکوا، ونزوئلا – عکاس: مریدیث کوهات

اوسیس رئوس، پس از گذشت دو هفته بدون درمان بابت مشکلات کلیه، به‌سختی می‌تواند راه برود. افرادی از یک فرقه خاص، در حال برگزاری مراسم شفای اوسیس رئوس با احضار ارواح هستند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکچیفودی، آفریقای جنوبی – عکاس: پت مولر

پسران جوان در حال برگزاری مسابقه سنتی بوکس هستند که با نام «موسانگو» شناخته می‌شود.


عکس برتر نشنال جئوگرافیککوئیزون، فیلیپین – عکاس: آدام دین

در زندان لبریز از زندانی شهر کوئیزون، دوسوم زندانیان به جرم‌های مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکمصر – عکاس: السیو رومنزی

مهاجران اتیوپیایی ارتدکس، در حال برگزاری مراسم عید پاک بر روی سقف کلیسای مقبره مقدس هستند. باوجود مخالفت طولانی قبطی‌های مصری، راهبه‌های اتیوپیایی یک سقف در پشت‌بام صومعه را اشغال کردند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکقطب جنوب – عکاس: لارن بالستا

یک «فک ودل» جوان کنجکاو که چند هفته بیشتر عمر ندارد، به دوربین نزدیک شده است. این احتمالاً اولین شنای این فک است. فک‌های ودل جنوبی‌ترین پستانداران جهان هستند.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکعکاس: برایان اسکری

باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق ایالات‌متحده، در حال شنا در اقیانوس و تماشای جهان زیرآب است.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکسیاتل، ایالات‌متحده – عکاس: مکس آگویلرا-هلوگ

اعتیاد سیستم‌های عصبی مغز را به اختیار خود درمی‌آورد. دانشمندان به دنبال راهی هستند که بتوانند میلیون‌های انسان مبتلا به اعتیاد را به وضعیت معمولی خود بازگردانند. «جنا رین» دو دهه پیش پس از جراحت هنگام کار، به مصرف قرص‌های مسکن پرداخت و ازآنجا به هروئین اعتیاد پیدا کرد. او سال گذشته را در کنار بی‌خانمان‌ها در زیر پل‌های بزرگراه سیاتل گذرانده است.


عکس برتر نشنال جئوگرافیکبازار کاکس، بنگلادش – عکاس: ویلیام دنیلز

برخی از آوارگان روهینگیایی در بیرون کمپ‌های نزدیک شهر بازار کاکس زندگی می‌کنند. این مرد در یک اقامتگاه در خلیج بنگال زندگی می‌کند.

از طريق nationalgeographic
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.