با سرویس Imatag واترمارک‌های نامرئی بر روی تصاویر خود ثبت کنید

با افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی، به راحتی می‌توان با برنامه‌های ویرایش تصاویر، واترمارک‌های که در حقیقت نشانه‌هایی برای حفظ حق کپی‌رایت هستند را در چشمی به هم زدن ناپدید کرد. البته به‌تازگی سرویسی از سوی اعضای گروه LAMARK معرفی شده که واترمارک‌های نامرئی بر روی تصاویر ثبت می‌کند.

0

واترمارک یک متن یا آرمی است که می‌تواند امضا و معرف صاحب یک اثر یا عکس باشد. استفاده از واترمارک گاهی برای شناساندن یک اثر استفاده می‌شود و گاهی جنبه حقوقی به همراه دارد؛ اما به لطف نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هم‌اکنون می‌توان به راحتی واترمارک‌های ساده را از تصاویر حذف کرد و آن‌ها را به اثری با نام خود در فضای مجازی منتشر کرد. همین موضوع باعث شده که گروهی از کارشناسان دانشکده ملی علوم کامپیوتر و اتوماسیون ملی فرانسه سرویسی به نام Imatag را معرفی کنند که می‌تواند به شکل لاینفکی به تصاویر شما یک واترمارک‌های نامرئی اضافه کند.

Imatag

منظور از واترمارک‌های نامرئی به معنای واقعی نامرئی می‌باشد، چراکه به عنوان مثال در تصویر فوق هیچ‌گونه آرم یا نوشته‌ای در هیچ کجا با چشم عادی دیده نمی‌شود، بااین‌حال اگر این تصویر توسط الگوریتم‌های Imatag واترمارک‌ گذاری شده باشد، به راحتی می‌توان خلق کننده آن را توسط همین سرویس ردیابی کرد.

Imatag

این سرویس همچنین اثبات حق مالکیت عکس‌ها را برای مؤلفان آن‌ها فراهم می‌کند. این سرویس عکس‌های آپلود شده را روی وب پیگیری می‌کند و به کاربران گزارش می‌دهد کدام سایت‌ها و افراد از عکس‌های واترمارک شده استفاده کردند.

ثبت نام و استفاده اولیه از سرویس Imatag رایگان است

در یک این سرویس دموی آنلاین وجود دارد که می‌توانید عکس خود را آنجا آپلود کنید، کیفیت بصری عکس واترمارک شده را بررسی و توانایی واترمارک را ارزیابی کنید. علاوه بر این امکان تغییر تعداد واترمارک اعمال شده بر روی عکس و همچنین برش قسمتی از آن‌هم وجود دارد؛ بااین‌حال نمی‌توان اثر فردی را که پیش‌تر ثبت شده را بار دیگر به نام خود آپلود کنید.

Imatag

طبق اطلاعات مندرج در صفحه نخست Imatag، کاربران عادی می‌توانند از سرویس واتمارک گذاری و ذخیره‌سازی رایگان آن تا ظرفیت 1 گیگابایت استفاده کنند و سپس نتیجه کار را به‌طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند؛ اما اگر حجم تصاویر ذخیره شده بیش‌ازحد مجاز شد، بایستی مبلغی را به عنوان حق اشتراک هرماه پرداخت کنند.

منبع petapixel
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.