هواوی با پرداخت حق پتنت چندساله به نوکیا موافقت کرد

یکی از بزرگ‌ترین صاحبان پتنت در صنعت تلفن همراه، همچنان نوکیا است و امروز این مطلب بار دیگر ثابت‌شده است. این کمپانی فنلاندی، به دنبال قراردادهای مشابهی که سال گذشته با اپل، سامسونگ، ال‌جی و شیائومی امضا کرد، امروز اعلام کرده که با استفاده از پتنت‌هایش توسط هوآوی موافقت کرده است.

0

طرف دیگر این قرارداد چندلایه با سازنده گوشی هوشمند چینی یعنی هوآوی است؛ اما هنوز جزئیاتی از جنبه مالی این قرارداد منتشرنشده است. نوکیا به سرمایه‌گذارانش گفته که به‌زودی شروع به کسب درآمد از این توافقنامه با هوآوی خواهد کرد؛ یکی از این پرداخت‌ها تا قبل از به پایان رسیدن سال 2017 میلادی و به‌صورت پیش‌پرداخت انجام می‌شود. یک تحلیلگر تخمین زده که پرداخت‌های هوآوی، سالیانه در حدود 100 میلیون یورو خواهد بود. جالب است بدانید که هوآوی یکی از بزرگ‌ترین رقیبان نوکیا در کسب‌وکار ابزار شبکه telecom محسوب می‌شود و نوکیا بیش از 90 درصد درآمد خود را از این بخش به دست می‌آورد.

کاتالوگ پتنت‌های نوکیا شامل تکنولوژی افزایش عمر باتری، بهبود آنتن گوشی و بی‌نیاز ساختن دستگاه در استفاده از سخت‌افزارهای مجزا می‌شود. واحد صدور استفاده از پتنت‌ها در نوکیا، به‌شدت سودآور است و باید رکود آینده عایدی بخش شبکه نوکیا را جبران کند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.