این فست‌فود زنجیره‌ای با فناوری تشخیص چهره سفارش شما را ثبت می‌کند

فناوری‌های جدید تشخیص هویت در حال رواج به شغل‌های مختلف است، در همین زمینه باخبر شدیم یک فست‌فود زنجیره‌ای با فناوری تشخیص چهره سفارش مشتریان را ثبت می‌کند.

0

باخبر شدیم شرکت کالیفرنیایی CaliBurger که به فروش غذاهایی فست‌فود مشغول است کیوسک‌های جدید هوشمندی را در فروشگاه‌های خود مستقر کرده است که می‌توانند چهره کاربر را شناسایی کنند.

دوربین تعبیه شده در این کیوسک‌ها می‌تواند مشتری را شناسایی کرده و از حساب اعتباری که در فروشگاه دارد خرید کند. با این حساب مشتریان وفادار این فروشگاه که از پیش حساب اعتباری باز کرده‌اند نیازی به پرداخت پول یا حتی کشیدن کارت‌های اعتباری ندارند.

جالب اینجاست که سیستم هوشمند این کیوسک‌ها قادر است پس از تشخیص هویت کاربر سفارش‌های قبلی وی را بررسی کرده و در عرض کمتر از چند ثانیه سفارش‌ غذا را ثبت کند.

در حال حاضر این فرآیند به صورت آزمایشی از جانب شرکت‌ Caliburger انجام شده است و اگر نتیجه این آزمایش موفقیت آمیز بود سایر شعبه‌های این شرکت در سال آینده میلادی به این کیوسک‌های جدید مجهز خواهند شد.

مدیر فروشگاه‌های فست‌فود Caliburger در صحبت‌های خود متذکر شده است که این شرکت برنامه دارد تا در سال 2018 فرآیند کشیدن کارت‌های اعتباری برای پرداخت وجه را با تشخیص چهره کاربر و خرید از حساب اعتباری که کاربر در فروشگاه دارد جایگزین کنند.

این مدیر ارشد مدعی است فناوری تشخیص چهره در آینده به صورت کلی جایگزین سایر روش‌های پرداخت خواهد شد. در همین زمینه جالب است بدانید رستوران‌های بزرگ KFC در چین نیز از اوایل امسال مشغول به آزمایش جایگزین کردن تشخیص چهره به جای استفاده از کارت‌های اعتباری است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.