گوگل کروم از 28 بهمن‌ماه به‌صورت خودکار تبلیغات مزاحم را حذف می‌کند

گوگل در اوایل تیرماه اعلام کرد که می‌خواهد در آینده در مرورگر کروم، تبلیغات مزاحم را بلاک کند. این شرکت حالا تاریخ مشخصی را برای فعال شدن این قابلیت اعلام کرده است.

0

در این اعلامیه عنوان شد که استفاده از افزونه ad blocker در کروم رو به افزایش بوده و همچنان این روند روبه‌رشد را طی می‌کند. ازآنجایی‌که کمپانی گوگل بخش اعظم درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد، می‌خواهد مطمئن شود که کاربرانش تجربه لذت‌بخش و ساده‌ای بدون باز شدن تبلیغات مزاحم از کار با مرورگرش دارند.

گوگل از 26 بهمن‌ماه شروع به بلاک کردن تبلیغات وب‌سایت‌ها که در مرورگر کروم مشاهده می‌شود خواهد کرد (حتی تبلیغاتی که خود نمایش می‌دهد)، اما تنها تحت یک شرط: اگر وب‌سایت «استاندارد تبلیغات بهتر» گوگل را رعایت نکند. به این ترتیب اگر وب‌سایتی تبلیغاتی را نشان دهد که برای کاربران آزاردهنده باشد، هیچ تبلیغی از آن وب‌سایت برای بیننده در کروم نمایش داده نخواهد شد.

حتما شما هم قبلا این تبلیغ‌های آزاردهنده را دیده‌اید: تبلیغاتی که به صورت تمام صفحه‌نمایش داده می‌شوند، تبلیغاتی که مثل چراغ مدام چشمک می‌زنند یا تبلیغاتی که به صورت غیرمنتظره صدا یا ویدئو پخش می‌کنند. این تبلیغات می‌توانند به تجربه گشت‌وگذار لذت‌بخش در وب صدمه وارد کنند. به این ترتیب کاربران برای دوری از تبلیغات آزاردهنده به کروم هجوم می‌آورند و به وب‌سایت‌ها برای حذف تبلیغات ناراحت‌کننده فشار وارد می‌شود.

مدیران وب‌سایت‌ها میتوانند از گزارش تجربه تبلیغ گوگل (Ad Experience Report) برای شناسایی تبلیغاتی که با استانداردهای تبلیغ بهتر گوگل سازگار نیستند، استفاده کنند. اگر وب‌سایت امتیاز قابل قبولی کسب کند، تبلیغات طبق روال گذشته آن نمایش داده می‌شود. اگر وضعیت این گزارش برای 30 روز یا بیشتر نتیجه «رد شدن» داشته باشد، کروم از نمایش تبلیغات در آن وب‌سایت جلوگیری می‌کند. وب‌سایت قبل از اینکه بتواند دوباره تبلیغ نمایش دهد، باید از Ad Experience Report گوگل استفاده کرده و درخواست بازبینی کند.

این استراتژی دو نتیجه به همراه خواهد داشت: به کاربرانی که به تجربه گشت‌وگذار در اینترنت خود اهمیت می‌دهند کمک خواهد کرد و از طرف دیگر وب‌سایت‌ها را به نمایش تبلیغات قابل‌قبول برای همه افراد، تشویق می‌کند. باید ببینیم که این پروژه در عمل چطور عمل خواهد کرد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.