پس از خرید توسط اپل، Shazam قابلیت استفاده آفلاین را برای کاربران iOS معرفی کرد

به فاصله کمتر از یک هفته پس از خرید اپلیکیشن Shazam توسط شرکت اپل، نسخه‌ای جدید از این برنامه بر روی اپ استور قرار گرفت که امکان استفاده آفلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

0

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که از تیتراژ یک سریال خوشتان آمده باشد و یا اینکه کنجکاو باشید نام آهنگ و خواننده موزیکی که در مکانی در حال پخش است را بدانید. این موضوع دقیقه دلیل اصلی به وجود آمدن اپلیکیشن‌هایی مانند Shazam است که با تحلیل نوت های موزیک محیط اطراف و تطبیق آن با مدل‌های موجود در دیتا بیس خود، نام آهنگ و خواننده را در کنار لینک خرید قانونی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

بدهی است که عملیات تحلیل صدا و چک کردن دیتا بیس Shazam از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. تا پیش‌ازاین اگر به اینترنت دسترسی نداشتید، با زدن دکمه آبی رنگ وسط صفحه این برنامه، اتفاقی جز دریافت پاسخ عدم دسترسی به شبکه رخ نمی‌داد، بااین‌حال نسخه جدید Shazam به قابلیت کار به‌صورت آفلاین مجهز شده است.

البته منظور از کار در حالت آفلاین یعنی آنکه در صورت عدم دسترسی به اینترنت، اپلیکیشن صدای اطراف شما را ذخیره کرده و پس از وصل شدن به شبکه آن را برای سرور خود ارسال می‌کنید؛ ازاین‌رو دیگر هیچ فرصتی را از دست نخواهید داد. این به‌روزرسانی در حالی منتشر شد که هفته گذشته، شرکت اپل اپلیکیشن شازم را به مبلغ 400 میلیون دلار خریداری کرد، ازاین‌رو احتمالاً در آینده‌ای نزدیک قابلیت‌های جدید این برنامه ابتدای در اختیار کاربران دستگاه‌های مبتنی بر iOS و سپس دیگر پلتفرم‌های موبایلی قرار خواهد گرفت.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.