از مرداد ماه 1398 تنها اپلیکیشن‌های 64 بیتی اجازه حضور در گوگل‌ پلی را خواهند داشت

گوگل برای حفظ امنیت بیشتر اپلیکیشن‌ها اعلام کرد از مرداد 1398 تنها اپلیکیشن‌های 64 بیتی اجازه حضور در گوگل‌پلی خواهند داشت.

1

گوگول پیش از این اعلام کرده بود که برنامه دارد تا اپلیکیشن‌هایی که از معماری 64 بیتی پیشتیبانی نمی‌کنند را از گوگل‌‌پلی حذف کند، اکنون نیز در یک اولتیماتوم جدید اعلام کرد که از مرداد ماه سال آینده تنها اپلیکیشن‌های 64 بیتی اجازه ثبت و حضور در گوگل‌پلی را دارند.

گوگل در بلاگ توسعه دهندگان اندروید گفت اپلیکیشن‌هایی که از کتابخانه‌های محلی 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند عملکرد بهتری دارند. گوگل در ادامه صحبت‌‌های خود متذکر شد که رویکرد این شرکت در آینده تنها بر استفاده از اپلیکیشن‌های 64 بیتی تمرکز دارد.

با این حساب اگر یک اپلیکیشن تنها از کتابخانه‌های 32 بیتی پشتیبانی می‌کند باید امکان پشتیبانی از کتابخانه‌های 64 بیتی نیز به این اپلیکیشن اضافه شود.

اگر به بحث‌های‌ فنی اپلیکیشن‌های موبایل علاقه داشته باشید حتما به خوبی می‌دانید که اپل نیز به اپلیکیشن‌های 32 بیتی روی خوشی نشان نمی‌دهد و در iOS 11 که پاییز امسال منتشر شد پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 64 بیتی را متوقف کرد.

به این ترتیب با این اولتیماتوم جدید گوگل، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه تا زمان اعلام شده از جانب گوگل، اپلیکیشن‌های خود را با معماری 64 بیتی سازگار کنند.

در مجموع باید گفت انتظار می‌رود در آینده با حضور بیشتر اپلیکیشن‌‌های 64 بیتی، سیستم عامل اندروید امنیت و عملکرد بهتری را تجربه کند.

منبع thenextweb
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. soheil می‌گوید

    گوگل یه لیست گذاشته جلوش. قابلیت های اپل در سال گذشته و جلوی هر کدوم نوشته برنامه های آینده گوگل.