تداکس تهران امسال با موضوع “تقاطع” برگزار می‌شود

تداکس‌تهران در یکم دی‌ماه ۱۳۹۶ در تالار بزرگ میلاد با هدف گسترش ایده‌های ارزشمند برگزار می‌شود. این رویداد که به‌صورت مستقل از تد، و دیگر رویدادهای تداکس برگزار می‌شود، امسال از میان صدها ایده ارزشمند ایده‌هایی را همسو با محوریت اصلی این رویداد یعنی معنای “تقاطع” انتخاب کرده است.

0

تداکس تهران طی پنج سال اخیر سعی کرده است ایده‌هایی را برای پیوند گذشته، حال و آینده ایران اسلامی انتخاب کند و در قالب رویدادی موثر، برای تاثیرگذاران و قشر مسئولیت‌پذیر جامعه، چشم‌اندازی مشترک برای چالش‌های جمعی ایرانیان بیابد.

تداکس تهران، امسال با تکیه بر مفهوم تقاطع، به چالش‌های پیش‌روی ایران در قالب راه‌حل‌های چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای نگریسته است. تقاطع نقطه‌ای است که باید در آن تصمیمات مهمی گرفته شود که پیامدهای بلندمدت و حساسی دارد. تداکس‌تهران بر این باور است که نوآوری دقیقاً در تقاطع خطر و پاداش، حقیقت و کذب و آینده و گذشته شکل می‌گیرد.

تداکس تهران

رضا غیابی، دبیر رویداد تداکس‌تهران، درباره سخنرانان این دوره از تداکس‌تهران توضیح می‌دهد:

بیش از ۸۰۰ نفر برای سخنرانی در تداکس‌تهران ۲۰۱۷ ثبت‌نام کرده و یا پیشنهاد شدند که از این میان ۱۱۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت هشت سخنران برای حضور در رویداد انتخاب شدند. ایده‌‌های همه این هشت نفر حاوی راهکارهایی کلیدی برای چالش‌های پیش روی ایران و جهان، همچنین بهانه‌ای برای ترویج اندیشه و فرهنگ گفتمان است.

سخنرانان تداکس تهران و موضوعات سخنرانی‌ها بدین شرح است:

  • کاظم قنبری، کارآفرین‌های پیشرو در حوزه تلکام – چگونه، دانستن تاریخ ناگفته‌ی ورود اینترنت به ایران، راهکارهایی در اختیار کارآفرینان امروز ایران قرار می‌دهد؟
  • حمیدرضا کشاورز، کارشناس هوش مصنوعی – هوش مصنوعی چه چیزی کم دارد؟ و اینکه رایانه‌ها بیشتر از ما در موردمان می‌دانند، چگونه می‌تواند برای ما خطرساز باشد؟
  • کیارش آرامش، پزشک اجتماعی و کارشناس اخلاق پزشکی – چگونه می‌توان علم را از شبه علم تشخیص داد و در دام خرافات گرفتار نشد؟
  • پانیذ پیکری کیهان‌شناس برجسته‌ی ایرانی – آیا ممکن است بتوانیم روزی همه چیز را بفهمیم و به سؤالات اساسی بشر پاسخ دهیم؟
  • فرید شکریه، معلم سابق زبان انگلیسی و مدیر یک آژانس تبلیغاتی موفق – چگونه علم کهن آموزش و پرورش می‌تواند به مدیریت به عنوان علمی جوان کمک کند؟ و چگونه می‌توان یک سازمان سراسر پویا داشت؟
  • احسان جهاندارپور، یکی از بیست هکر رشد برتر جهان به نقل از مجله‌ی بین‌المللی Forbes – هک رشد چیست و چگونه می‌توان پدیده‌ای انتزاعی مانند رشد را هک کرد؟ آیا می‌توان این مهارت در همه‌ی عرصه‌های زندگی استفاده نمود؟
  • کریستوفر پترکا، کارآفرین و آینده‌پژوه آلمانی – پیش‌بینی حاصل از پانزده سال مصاحبه با ۱۲۰۰ نفر از افراد تصمیم‌گیرنده در مورد آینده‌جهان چیست؟
  • رضا سیاح – خبرنگار سابق شبکه خبری CNN و خبرنگار فرانس ۲۴ – خبر واقعی و خبر غیرواقعی چه تفاوتی با یکدیگر دارند و چگونه فعالانه و به درستی در جریان اخبار جهان پیرامون‌مان قرار بگیریم؟

 

امسال تداکس‌ تهران، پذیرای ۱۶۰۰ نفر از نوآوران جامعه است که از میان هشت‌هزار و پانصد داوطلب برای شرکت در کنفرانس انتخاب شده‌اند. اما برای کسانی که نمی‌توانند در این رویداد شرکت کنند، این رویداد به صورت زنده از طریق لینک www.tedxtehran.com/live پخش خواهد شد و همه علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان رویداد را مشاهده کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.