پیام‌رسان AIM سرانجام رسماً تعطیل شد

پس از یک ماه فرصت انتقال اطلاعات کاربران به سرویس‌های دیگر، شرکت ALO سرانجام روز گذشته به‌طور رسمی دسترسی به پیام‌رسان AIM را مسدود کرد.

0

خیلی پیش‌تر از همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت و توسعه شبکه‌های موبایلی و همچنین به وجود آمدن سرویس‌هایی مانند اسکایپ، وایبر، لاین، ویچت یا اسنپ چت بر پایه پلتفرم‌های قابل انعطاف، غریب به اتفاق علاقه‌مندان به دنیای فناوری از نرم‌افزارهای پیام‌رسانی مانند یاهو مسنجر، نیمباز، IRC, ICQ و AIM برای ارتباط متنی و گاها صوتی با دیگران استفاده می‌کردند.

در حدود 20 سال پیش کمتر کسی از پیام‌رسان‌ها قابلیت ارسال استیکر، رمزگذاری پیام‌های ارسالی و یا تایید هویت دو مرحله‌ای انتظار داشت. همین امر سبب شده بود که برخی از پیام‌رسان‌ها مانند AIM که امکان دسترسی به سایر سرویس‌های مشابه در قالب یک پلتفرم را امکان‌پذیر می‌کرد، به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند.

البته در دنیای محصولات تکنولوژی همه چیز با همان سرعت فراگیری سرسام‌آور می‌تواند تغییر پیدا کند و AIM هم جزو طیف وسیعی از پیام‌رسان‌هایی بود که نتوانست خود را با شرایط جدید وقف دهد تا جایی که شرکت AOL تصمیم گرفت آن را برای همیشه غیرفعال کند. بر اساس اعلام شرکت مذکور، هرچند دسترسی به اکانت کاربران AIM به‌طور کامل مسدود گردیده، بااین‌حال اکانت آن‌ها برای استفاده از سرویس‌های AO​​L Mail, AOL Desktop Gold و Member​ همچنان فعال است.

در کنار خبر بسته شدن پیام‌رسان AIM، اشاره‌ای به اپلیکیشن جایگزین این پیام‌رسان نشده است اما بهترین گزینه در این زمینه پیام‌رسان یاهو و برای ما ایرانی‌ها طبیعتاً فعلاً تلگرام است که توانسته است همچنان کاربران خاص خود را حفظ کند.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.