تاکید رییس شورای عالى فضای مجازی بر ضرورت رونق ایجاد دیتاسنترهای داخلی

دکتر ابوالحسن فیروزآبادی رییس شورای عالى فضای مجازی در مراسم بازدید از دیتاسنتر افرانت با بیان اینکه امروز در کشور شاهد رشد سریع ارایه خدمات الکترونیکى و تولید محتوا هستیم و این اهمیت، توجه به ایجاد دیتاسنترهاى داخلى را دوچندان می کند، گفت: در شرایط فعلى ایجاد دیتاسنترهاى استاندارد از نظر زیرساختى، امنیتی و پایداری در سرویس یکی از ضروریات رشد ارایه خدمات الکترونیکى و محتوا در کشور است.

0

رییس شورای عالى فضای مجازی در ادامه بازدید از دیتاسنتر افرانت گفت: بمنظور ایجاد مراکزی امن و پایدار در حال تدوین استراتژی و مقررات گذاری در پیاده سازی مدل های مناسب جهت رشد و رونق ایجاد دیتاسنترهاى داخلى در طراز جهانى توسط بخش خصوصی هستیم.

دکتر فریدون قاسم زاده مدیر عامل شرکت افرانت نیز در مراسم بازدید از دیتاسنتر افرانت با ذکر اینکه دیتاسنترها کارخانجات تولیدى در فضاى مجازى هستند و توسعه آنها باعث رشد و شکوفایى کسب و کارهاى دیجیتال می شود به افزایش حجم اطلاعات، تنوع و تعداد خدمات سایت ها و اپلیکیشن هاى ایرانى و رشد سریع کسب و کارهاى دیجیتال در سال هاى اخیر بدلیل سیاست هاى حمایتى دولت و رشد سریع پهناى باند پرسرعت در کشور و ایجاد جو نشاط و امید در میان جوانان کارافرین کشور اشاره نموده و گفت: سرعت رشد تولید خدمات الکترونیکى و محتوای داخلی اهمیت ایجاد و ارتقای فضای امن و کافی جهت نگهداری محتواهای تولید شده در دیتاسنترهاى داخل کشور را بیش از پیش افزایش داده و بر همین اساس شرکت افرانت برنامه توسعه سریع خدمات خود از طریق ایجاد دیتاسنترهاى جدید در نقاط مختلف در سطح کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

دیتاسنتر افرانت

مدیرعامل افرانت در ادامه افزود: افرانت ظرف قریب یک دهه فعالیت خود در حوزه ارایه خدمات دیتاسنتر توانسته است با جلب اعتماد سازمان‌ها و شرکت‌ها نقش بسزایی را در میزبانی محتواى داخلى و تقویت عملی شبکه ملی اطلاعات ایفا کند به نحوى که هم اکنون علاوه بر سرورهاى اصلى سازمان ها و شرکت های بزرگ کشور، بسیاری از کسب و کارهای موفق دیجیتال از خدمات دیتاسنتر افرانت و سرویس‌هاى ابرى افرانت استفاده می کنند.

مدیر عامل افرانت با اشاره به تجهیزات پیشرفته و زیرساخت ها و سیستم های امنیتی بکار گرفته شده در دیتاسنتر افرانت گفت: در دیتاسنتر افرانت در لایه‌هایی نظیر ارتباطات شبکه، تامین برق مورد نیاز و سیستم‌های سرمایش نیز تمهیدات ویژه‌ای براى ارتقاء پایدارى و امنیت خدمات در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به الزامات ارائه شده در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS، کلیه فضاهای دیتاسنتر و همچنین سایر فضاهای مربوط به سرویس های دیتاسنتر نظیر سالن های شبکه توزیع برق و تأمین سیستم سرمایش تحت کنترل دوربین های نظارتی است و کلیه ورودی های حساس نیز با سیستم های مرکزی کنترل ورودی و خروجی تحت کنترل و پایش قرار می گیرد.

وی با اشاره به مزایاى زیاد ایجاد دیتاسنتر در داخل کشور گفت: سازمان های دولتی و خصوصی تا چند سال قبل برای ارایه خدمات خود ناگزیر از میزبانی سرورهاى خود در دیتاسنترهاى خارج از کشور بودند که این امر صرف‌نظر از ملاحظات امنیتى آن، برروی سرعت، کیفیت و قیمت نهایی دسترسی کاربران تاثیر منفى داشت؛ چرا که سرعت نمایش صفحات در سرورهای داخلی به دلیل فاصله جغرافیایی بسیار کم با مصرف کننده؛ بسیار بالاتر از سرعت مشاهده وب سایت های میزبانى شده در دیتاسنترهاى خارجی است. بنابراین امروزه ارایه دهندگان خدمات و کسب و کارهاى دیجیتال و تولیدکنندگان محتواى ایرانى و حتى شرکت هاى خصوصى که الزامى به میزبانى خدمات و محتواى خود در داخل کشور ندارند نیز داوطلبانه و با هدف ارتقا کیفیت خدمات و رضایتمندى مشتریان، وب سایت ها و اپلیکیشن های خود را به دیتاسنترهاى داخل منتقل می کنند.

وى اظهار امیدوارى کرد با حمایت دولت و مسولین کشور شاهد توسعه و شکوفایى صنعت استراتژیک دیتاسنتر و رشد و بالندگى شرکت هاى نوپا و دانش بنیان و کسب و کارهاى دیجیتال در کشور باشیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.