گوگل دهم اسفند ماه را به عنوان زمان پایان پروژه تانگو اعلام کرد

آن‌طور که به نظر می‌رسد واحد فناوری‌های پیشرفته گوگل یا به اختصار ATAP، عملکرد رضایت بخشی نداشته چراکه پس از پروژه گوگل گلس و آرا، پروژه تانگو که تمرکز آن بر تولید دستگاه‌های سازگار با فناوری واقعیت افزوده بود هم به زودی متوقف خواهد شد.

0

واقعیت افزوده فناوری تقریباً نوپایی که اغلب غول‌های فناوری جهان به نوعی مشغول توسعه آن هستند. البته در این بین برخی از قابلیت‌ها به دلیل آماده نبودن بازار و نبود تقاضا و یا شکل نگرفتن مناسب زیرساخت با شکست مواجه می‌شوند. به عنوان مثال پروژه تانگو که از سال 2014 توسط گوگل استارت خورد و هدف آن تجهیز گوشی و تبلت‌های اندرویدی به سنسورهایی برای خلق افکت‌های واقعیت افزوده بود، در آینده‌ای نزدیک متوقف خواهد شد.

پشتیبانی از دستگاه‌های سازگار با پروژه تانگو از تاریخ دهم اسفند ماه به اتمام خواهد رسید. از تمامی شرکت‌های همکار و توسعه‌دهندگان که ما را در توسعه این پروژه در سه سال اخیر همراهی کردند سپاس گذاریم. در ادامه راه با  ARCore همراه شما خواهیم بود

پروژه‌ تانگو یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آینده نگرانه در گروه فناوری پیشرفته گوگل و گروه پروژه‌های گوگل بود. در این گروه شاهد پروژه‌های جذاب دیگری نظیر پروژه آرا و پروژه Jacquard نیز بوده‌ایم. پروژه‌ تانگو در زمان معرفی بسیار جذاب به نظر می‌رسید، چراکه با سنسورهای مادون قرمز و دوربین‌هایم مختلف امکان ردیابی اجسام و خلق یک دنیای افزوده در گوشی و تبلت را فراهم می‌کرد.

البته به مرور زمان و با کند شدن روند توسعه این فناوری و در سوی دیگر عدم پشتیبانی شرکت‌های سخت‌افزاری از آن، قیمت محصولات سازگار با تانگو به شدت افزایش یافت. Asus ZenFone AR  و Lenovo PHAB2 Pro دو نمونه از گوشی‌های سازگار با این فناوری بودند که به دلیل قیمت بالا، با فروش خوبی در بازار مواجه نشدند.

ARCore جایگزین پروزه تانگو خواهد شد

به هر حال همان‌طور که از بیانیه رسمی گوگل مشخص است، این شرکت در آینده به توسعه پروژه ARCore در این حوزه خواهد پرداخت. ARCore بر پایه‌ کاری که با پروژه‌ی تانگو انجام شد، توسعه یافت. برای بهره بردن از این ‌‌SDK نیازی به سخت‌افزارهای اضافه نخواهد بود و بنابراین امکان استفاده از ARCore در تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعلی وجود دارد. تمرکز اصلی ARCore برای ارائه‌ قابلیت‌های تکنولوژی واقعیت افزوده، روی ردیابی حرکات از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند است. این SDK امکان تشخیص جهت و جایگاه گوشی‌ را هنگام حرکت فراهم می‌کند.

این پروژه همچنین می‌تواند سطوح افقی را شناسایی کند. SDK مورد اشاره همچنین به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا بتوانند از چراغ‌های روشنایی مجازی به طور یکپارچه در محیط اطراف استفاده کنند. جایگزین پروژه تانگو در حال حاضر با گوشی‌های هوشمند سری پیکسل گوگل و گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8  سازگاری دارد، با این حال ساکنین مانتین ویو خواهان تجهیز گوشی‌های بالا رده سایز تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی از جمله ال‌جی، هواوی، موتورولا و … به این فناوری هستند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.