ویوو اولین گوشی با حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را عرضه خواهد کرد

در ابتدای این هفته کمپانی Synaptics اعلام کرد که موفق به رفع مشکل قرار دادن حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش شده است و حالا تکنولوژی آن را برای یکی از 5 تولیدکننده برتر گوشی هوشمند، تولید انبوه می‌کند. به‌تازگی متوجه شده‌ایم که این تولیدکننده برتر مرموز، Vivo بوده است.

0

در یکی از خبرهای Forbes، تحلیلگر Patrick Moorhead تجربه خود از کار با یکی از گوشی‌های پیش از تولید رسمی Vivo که به این تکنولوژی مجهز شده است را با جزئیات بیان می‌کند. Moorhead این حسگر را «سریع و ساده» توصیف کرده است. Synaptics هم ادعا می‌کند که این تکنولوژی حداقل 2 برابر سریع‌تر از تکنولوژی‌های شناسایی چهره سه‌بعدی نظیر Face ID اپل عمل می‌کند. البته اندازه‌گیری سرعت این دو تکنولوژی با توجه به مکانیسم‌هایی که هر سیستم در عمل به کار می‌گیرند، واقعاً دشوار است.

در پایین می‌توانید توییت 23 آذرماه Patrick Moorhead را بخوانید:

این‌ها عکس‌هایی هستند که من و @anshelsag از گوشی هوشمند Vivo که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش Synaptics مجهز شده است گرفته‌ایم. حسگر تصویر CMOS آن 0.7 میلی‌متر ضخامت دارد و می‌تواند اثرانگشت را از میان صفحه‌نمایش OLED تشخیص دهد. سریع‌تر ازآنچه تصور می‌کردم قادر به شناسایی اثرانگشت بود.

تلاش برای یکپارچه‌سازی حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش، به‌عنوان راهی برای اضافه کردن شناسایی بیومتریک با دسترسی آسان به گوشی‌هایی با طراحی «تماماً صفحه» (به معنی حاشیه صفحه‌نمایش کم) دیده‌شده بود. (البته اپل با پیاده‌سازی شناسایی چهره در آیفون X، قید حسگر اثرانگشت را زد) Vivo هم با انتخاب Synaptics به‌عنوان شرکت مسئول این تکنولوژی، ضربه نهایی را به کمپانی کوالکام که سعی در پیاده‌سازی این تکنولوژی داشت، زده است. در ابتدای سال میلادی جاری، Vivo نمونه اولیه‌ای از گوشی هوشمندی را نشان داد که از تکنولوژی کوالکام برای قرار دادن حسگر اثرانگشت پشت صفحه‌نمایش استفاده می‌کرد؛ اما کند بودن آن کاملاً محسوس بود.

شاید Vivo اولین اسمی نباشد که با فکر کردن به تولیدکنندگان عمده گوشی هوشمند، به ذهن خطور می‌کند؛ اما در عمل یکی از بزرگ‌ترین برندهای گوشی در دنیا است. در گزارش سه‌ماهه اول سال 2017 میلادی که توسط شرکت هوش اقتصادی IDC منتشر شد، کمپانی Vivo رتبه پنجم را به خود اختصاص داده بود؛ و بااینکه در سه‌ماهه دوم به رتبه ششم سقوط کرد، می‌توانید آن را با شرکت Oppo که شرکت BBK Electronic والد هردوی آن‌هاست، یکی بدانید. جالب است بدانید که Oppo صاحب OnePlus هم هست که با توجه به کوچک بودنش، احتمالاً برای خوانندگان ساکن کشورهای غربی آشناست. با توجه به موفقیت اخیر Vivo در کشور هند که سومین برند پرطرفدار این کشور شده است، احتمالاً به لیست 5 تولیدکننده برتر گوشی هوشمند IDC بازگردد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.