نگاهی به باتری Mate 10 هواوی و قابلیت‌های مدیریت انرژی آن

میت 10 و میت 10 پرو هر دو با باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی وارد بازار شده‌اند که نسبت به رقبا حجیم‌تر است. این دو گوشی همچنین با ویژگی‌های مختلفی برای دوام شارژی طولانی همراهند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

0

در ابتدا خوب است ظرفیت باتری میت 10 و میت 10 پرو و فناوری شارژ سریع آن را با نزدیک‌ترین رقبا مقایسه کنیم:

گوشی هوشمند پرچم‌دار ظرفیت باتری (میلی‌آمپرساعت) فناوری شارژ سریع
میت 10 4000 سوپرشارژ هواوی
میت 10 پرو 4000 سوپرشارژ هواوی
گلکسی نوت 8 3300 QuickCharge 2.0
آیفون 8 پلاس 2691 دارد – نیازمند خرید شارژر مجزا
آیفون 10 2716 دارد – نیازمند خرید شارژر مجزا
اچ‌تی‌سی U11 پلاس 3930 QuickCharge 3.0
ال‌جی V30 3300 QuickCharge 3.0

به این ترتیب همان‌طور که مشاهده می‌کنید میت 10 و میت 10 پرو نه‌تنها از سایر رقبا ظرفیت باتری بیشتری دارند بلکه فناوری سوپرشارژ هواوی از سایر رقبا این باتری حجیم را سریع‌تر شارژ می‌کند. در میت 10 تنها در 30 دقیقه باتری تا نزدیک به 60 درصد شارژ خواهد شد و برای این‌کار به چیزی به جز شارژر درون جعبه نیاز نخواهید داشت.

سوپرشارژ باتری میت 10

یکی دیگر از مزایای سوپرشارژ هواوی این است که درصد شارژ با دقت یک‌دهم درصد نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید روند شارژ شدن سریع را با چشمانتان ببینید و حس کنید!


دوام شارژ باتری میت 10

با توجه به باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، پردازنده بهینه با لیتوگرافی 10 نانومتر و همچنین هوش مصنوعی می‌توان انتظار داشت میت 10 و میت 10 پرو دوام شارژ بسیار خوبی داشته باشند. در عمل نیز همین‌طور است و در استفاده عادی و حتی سنگین می‌توانید بیش از یک روز را روی دوام شارژ باتری این دو گوشی حساب کنید.

اما برای این‌که معیاری جهت سنجش دوام شارژ این گوشی‌ها داشته باشید آزمون PCMark Work 2.0 را بر روی آن‌ها اجرا کردیم. این آزمون شبیه‌ساز عملیاتی مثل وب‌گردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، ویرایش تصاویر، ویرایش متون، تماشای ویدئو و سایر کارهای روزمره است. طبق استاندارد آزمون روشنایی صفحه‌نمایش را بر روی 200 نیت تنظیم کردیم که کاملاً مناسب استفاده در یک اتاق روشن است. نتایج به شرح زیر هستند:

گفتنی است این آزمون برای استفاده مداوم از گوشی است.


قابلیت‌های ذخیره انرژی در میت 10

حال نوبت به بررسی قابلیت‌های متنوع میت 10 برای ذخیره انرژی و افزایش دوام شارژ باتری رسیده است.

کمک از هوش مصنوعی در میت 10

هوش مصنوعی در میت 10

میت 10 و میت 10 پرو به کمک هوش مصنوعی خود می‌توانند پس از گذشت مدتی عادت‌های روزانه شما را شناسایی کنند. به طور مثال اگر پس از برخواستن از خواب تلگرام و جیمیل را چک می‌کنید و معمولاً نزدیک ظهر به اینستاگرام سر می‌زنید میت 10 سعی می‌کند در این زمان‌ها محتوای این اپ‌ها را به‌روز نگه داشته و در سایر موارد مصرف انرژی و دیتای آن‌ها را کاهش دهد. به این ترتیب بدون این‌که تأخیری در کارهای روزانه شما صورت بگیرد مصرف انرژی اپلیکیشن‌ها کم‌کاربرد کاهش خواهد یافت.

حالت ذخیره انرژی power saving mode

در میت 10 یک حالت پیشفرض ذخیره انرژی وجود دارد که فعالیت پس‌زمینه اپ‌ها و همگام‌سازی ایمیل را کاهش می‌دهد و همچنین صداهای سیستمی و برخی جلوه‌های ویژه را نیز غیرفعال می‌کند. در این حالت همچنین فرکانس کاری پردازنده کاهش خواهد یافت تا دوام شارژ باتری بیشتر شود.

به طور مثال با 12 درصد شارژ باقیمانده تخمین دوام شارژ در حالت ذخیره انرژی حدود 4 ساعت و 30 دقیقه خواهد بود.

حالت ذخیره انرژی ویژه Ultra Power Saving mode

در این حالت اکثر قابلیت‌های گوشی به جز استفاده از چندین اپلیکیشن برای حداکثر صرفه‌جویی در مصرف انرژی غیرفعال خواهد شد. با این وجود کماکان استفاده از اپلیکیشن‌های شماره‌گیر، پیامک‌ها، کروم، تقویم، ماشین‌حساب، ساعت و سایر اپ‌های ضروری امکان‌پذیر خواهد بود.

در این حالت با 12 درصد شارژ تخمین دوام چیزی حدود 12 ساعت و 45 دقیقه است.

تنظیم وضوح تصویر

میت 10 دارای وضوح تصویر QHD 1440p و میت 10 پرو FHD 1080p است. با این حال در مواقع ضروری قادر هستید با کاهش وضوح تصویر به 1080p یا 720p در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

علاوه بر این میت 10 حالتی به نام وضوح هوشمند یا Smart Resolution دارد که وضوح تصویر را بنا به نیاز و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به صورت خودکار تنظیم خواهد کرد.

مدیریت اجرای اپلیکیشن‌ها

میت 10 و میت 10 پرو می‌توانند روی اجرای اپلیکیشن‌های مختلف مدیریت داشته باشند. به این ترتیب از اجرای بی‌مورد آن‌ها در پس‌زمینه و در نتیجه مصرف انرژی جلوگیری خواهد شد.

این مدیریت شامل اجرای خودکار در سناریوهای مختلف، قابلیت اجرا شدن توسط اپلیکیشن‌های دیگر و همچنین فعال ماندن در پس‌زمینه می‌شود. علاوه بر این مدیریت خودکار می‌توانید به صورت دستی نیز این سه مورد را فعال و یا غیرفعال کنید.

مصرف باتری Battery Usage

در این بخش می‌توانید ببینید دقیقاً چه بخشی از نرم‌افزار و یا سخت‌افزار چه مقدار از شارژ باتری را مصرف کرده‌اند. در بخش سخت‌افزار معمولاً صفحه‌نمایش بزرگترین مصرف‌کننده است اما در بخش نرم‌افزار اپلیکیشن‌های پرمصرف به راحتی قابل شناسایی خواهند بود.

بهینه‌سازی

در بخش Optimize تنظیمات باتری، گوشی می‌تواند توصیه‌هایی برای افزایش دوام شارژ داشته باشد. به‌طور مثال روشنایی را بر روی حالت خودکار قرار دهید، زمان خاموش شدن خودکار در صورت عدم فعالیت را کمتر کنید، همگام‌سازی خودکار را فعال یا غیرفعال کنید و موتور لرزشی را خاموش یا روشن کنید. در این قسمت همچنین اگر اپلیکیشنی به‌صورت غیرعادی در حال استفاده از منابع سیستم باشد به شما هشدار داده خواهد شد.

نمایش درصد باتری

در پایان میت 10 همچنین می‌تواند درصد شارژ باتری باقیمانده را نیز در کنار آیکن ساعت و یا درون آن نشان دهد تا تخمین بهتری از میزان شارژ باقی‌مانده داشته باشید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.