باتری قدیمی آیفون شما شاید باعث کند شدن عملکرد آن شود

کاربران زیادی از کند شدن آیفون خود پس از دریافت آپدیت‌های جدید iOS گله‌مند هستند، در این بین گفته می‌شود باتری قدیمی آیفون ممکن است باعث کند شدن عملکرد آن شود.

0

بسیاری از کاربران آیفون‌ مدعی هستند گوشی‌ آن‌ها پس از دریافت آپدیت‌های جدید iOS کند شده است، اما احتمال دارد کندی آیفون‌های این کاربران هیچ ربطی به آپدیت‌های جدید iOS نداشته باشد و باتری قدیمی آیفون دلیل کندی آن باشد.

زمانی که باتری ظرفیت اولیه خود را از دست می‌دهد، آیفون سرعت کلاک پردازنده را پایین‌تر می‌آورد تا میزان باتری کمتری مصرف شود، کاملا مشخص است که این کار باعث پایین آمدن عملکرد گوشی و کند شدن آیفون خواهد شد.

رفع این مشکل چاره بسیار ساده‌ای دارد و باید باتری قدیمی آیفون را تعویض کرد. در این زمینه یکی از کاربران باحوصله شبکه اجتماعی رددیت بررسی وضعیت باتری را در آیفون 6s خود گزارش کرده است که می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد:

این مشکل به احتمال زیاد به آپدیت نسخه iOS 10.2.1  و زمانی که پیام Your iPhone battery may need to be serviced نمایان می‌شود برمی‌گردد. این‌گونه که پیداست چنین مشکلی با نام باگ ۳۰ درصد نیز شناخته می‌شود. این مشکل باعث می‌شود تا میزان شارژ باتری از مقدار ۳۰ درصد در عرض چند ثانیه به ۱ درصد کاهش پیدا کند.

همان‌گونه که اشاره کردیم تاکنون شواهدی وجود دارد که آیفون 6 و آیفون 6s با کندی سرعت روبرو می‌شوند اما ظاهرا این مشکل را در آیفون‌های 5s یا 7 مشاهده نمی‌کنیم.

برای تشخیص این مشکل می‌توانید شخصا دست به کار شوید و اپلیکیشن CPU DasherX  را از آی‌تیونز دانلود نموده و سرعت کلاک پردازنده آیفون را چک کنید. این سرعت باید در مقدار 1848 مگاهرتز باشد اما ظاهرا کاربران زیادی در رددیت این سرعت را به میزان 600 مگاهرتز گزارش داده‌اند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.