نسخه جدید VLC سازگار با صفحه‌نمایش آیفون 10 و امکان پخش ویدئوهای 4‌K عرضه شد

پلیر محبوب VLC پس از آنکه هفته گذشته و پس از گذشت تقریباً یک سال نسخه اندرویدی جدیدی را بر روی گوگل پلی منتشر کرد، به‌تازگی نیز برای کاربران پلتفرم iOS ارتقا یافته و در نسخه جدید با صفحه‌نمایش آیفون 10 سازگاری پیدا کرده است.

0

کمپانی VideoLAN اعلام کرده، نسخه جدید VLC که اخیراً منتشر شده است، با تناسب ابعادی صفحه‌نمایش آیفون 10 سازگار است و به دارندگان گوشی مذکور اجازه می‌دهد ویدئوها را در VLC به صورت Full Screen تماشا کنند.

یکی از ملزومات بهره‌مندی همه‌جانبه از قابلیت‌های یک گوشی هوشمند جدید، پشتیبانی نرم‌افزارهای مختلف از سخت‌افزار آن است. آیفون 10 نیز به دلیل داشتن نمایشگری بدون حاشیه که البته قسمتی از آن توسط فیس آی‌دی اشغال شده، نه تنها از رابط کاربری مخصوصی از پلتفرم iOS بهره می‌برد، بلکه رابط‌های برنامه‌نویسی آن نیز با سایر مدل‌های آیفون متفاوت است.

نسخه جدید VLC با تمامی مدل‌های آیفون و آی‌پد مبتنی بر iOS7 به بالا سازگاری دارد

تناسب ابعاد ویدئوها در گوشی‌های هوشمند معمولاً 16 به 9 است و طبیعتاً ویدئوهایی با این ابعاد در هنگام پخش بر روی صفحه‌نمایشی با ابعاد آیفون 10  با تناسب ابعاد 19.5:9  قابلیت نمایش تمام صفحه را نداشتند. اپل از مدتی پیش از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها خواسته بود در آپدیت‌های جدید خود تناسب ابعادی متفاوت آیفون 10 را در نظر بگیرند و نسخه جدید VLC این درخواست را اجابت کرده است.

نسخه جدید VLC علاوه بر قابلیت مذکور، توان اجرای ویدئوهایی با فرمت HEVC و با رزولوشن 4K را هم دارد، از این رو تصاویر ثبت شده دوربین آیفون 10 توسط این پلیر نیز قابل اجرا هستند. در نسخه V2.8.6 پلیر مذکور، همچنین باگ‌های نسخه قبلی که سبب عدم اجرای صحیح بر روی iOS 7 و iOS 8 می‌گردید نیز رفع شده است. برای آپدیت نسخه iOS پلیر VLC می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و در صورت نبود به‌روزرسانی، بهتر است برنامه را بار دیگر مجدد نصب نمایید.

منبع fonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.