سردرگمی مشتریان در تعرفه اینترنت غیرحجمی شرکت مخابرات ایران!
با تصویب تعرفههای جدید اینترنت غیر حجمی از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، شرکتهای ارائهدهنده سرویس اینترنت، تعرفههای خود بر مبنای مصوبه جدید را منتشر کردند. اما به نظر میآید برخی از شرکتها در اعلام تعرفههای خود جانب انصاف را رعایت نکرده و با پنهانکاری، جزئیات کامل تعرفه را اعلام نمیکنند.
شرکت مخابرات ایران، بهعنوان یکی از اصلیترین ارائهدهندگان اینترنت پرسرعت، همزمان با دیگر شرکتها تعرفه اینترنت غیر حجمی خود را منتشر کرد. در تعرفه اینترنت غیرحجمی شرکت مخابرات سقف مصرف منصفانه برای هریک از سرعتها منظور شده بود و اینطور اعلامشده بود که 50 درصد از ترافیک فوق برای اینترنت بینالملل است.
با محاسبات انجامگرفته و با سقف مصرف منصفانه اعلامشده از سوی شرکت مخابرات، این شرکت یکی از ارزانترین اینترنتها را برای کاربران فراهم میکرد.
اما پس از تماس ما با مرکز خدمات فروش اینترنت شرکت مخابرات (2020) مشخص شد که تنها 30 درصد این حجم قابلاستفاده با ترافیک بینالملل است. بهطور مثال برای سرعت 16 مگابیت اینترنت در تعرفه غیرحجمی شرکت مخابرات که پیشازاین تصور میشد ماهیانه 175 گیگابایت ترافیک بینالملل لحاظ میشود، تنها 116 گیگابایت ترافیک بینالملل لحاظ شده است و مابقی مربوط به ترافیک داخلی است.
روش محاسبه اینترنت غیرحجمی شرکت مخابرات چگونه است؟
البته شرکت مخابرات در قول خود برای 50 درصد ترافیک بینالملل دروغی به کاربران نگفته است، اما شرطی را لحاظ کرده است که رعایت کردن آن غیرممکن است. شرکت مخابرات به شرطی 50 درصد از ترافیک را بینالملل لحاظ میکند که کاربر از ترافیک داخلی استفاده نکند.
درواقع شما اگر حتی یک کیلوبایت از ترافیک داخلی استفاده کنید، سهم ترافیک بینالملل شما به 30 درصد کاهش پیدا میکند؛ یعنی حتی اگر یک سایت که از سرورهای داخلی استفاده میکند را بازکنید ترافیک بینالملل شما یکسوم خواهد شد! در حقیقت ترافیک بینالملل شرکت مخابرات، یکسوم مصرف منصفانه آن است.
آشفتهبازار رقابت و فریب مشتریان
به نظر میآید با داغ شدن رقابت میان سرویسدهندگان، اصل اخلاق به فراموشی سپردهشده است و برخی شرکتها به هر قیمت که شده قصد جلب مشتری را دارند. احتمال میرود شرکتهای دیگر نیز از چنین ترفندهایی برای جلب مشتری استفاده کرده باشند. باید منتظر ماند و دید آیا سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، برای اینگونه فریب مشتری از سوی شرکتها چارهای اندیشیده است.
فارنت بهمحض اطلاع از تغییرات تعرفه شرکتها و اینگونه اقدامات احتمالی مخاطبان خود را در جریان آنها خواهد گذاشت.
بهروزرسانی:
با پیگیرهای فراوان، روابط عمومی شرکت مخابرات اعلام کرد 50 درصد از حجمهای اعلامشده به ترافیک بینالملل اختصاص دارد و دلیل اعلام 30 درصد از سوی اپراتورهای مرکز فروش، عدم آموزش مناسب آنها بوده است. در حال حاضر اپراتورهای فروش شرکت مخابرات نیز در پاسخ به سؤال کاربران، 50 درصد از ترافیک کل را مربوط به ترافیک بینالملل اعلام میکنند.
حجم اینترنت افزایش پیدا کرده و قیمت هر گیگ حجم کاهش یافته این تیتر بسیار عالی است اما در حقیقت مدیران و روئسای کثیف و خونخوار همیشه در صحنه هر گیگ حجم اینترنت که توسط سایت های خارجی و نرم افزار هایی نظیر تلگرام و اینستاگرام مصرف میشود را چهار گیگ محاسبه میکنند که بسیار بصرفه تر از قبل برای آنها می باشد و تا کی مردم را احمق فرض میکنید ننگ بر حکومتی که حق مردمانش را می خورد .دزد های کثیف
تجربه من از اینترنت مخابرات اصفهان :قطعی مکرر،سرعت پایین تر از مشخصات طرح ها،هزینه غیرمنصفانه ،برخورد نامناسب وجوابگو نبودن اپراتورها
منکه بعد از مدتها استفاده از شاتل و پارس انلاین، الان دو سالی هست همچنان از طرح نامحدود مخابرات استفاده میکنم و 24 ساعته در حال دانلودم و ازش کاملا راضیم.
خدایی این چه وضعیه رسما دارن دزدی میکنن منم جمعه زنگ زدم متوجه شدم اینجوریه شرایطش….
بقیه شرکت ها چطور ؟درباره اونا هم بگید
ممنون
یه نامحدود از مخابرات گرفته بودم قشنگ قطره چکانی بود گفتم با تعرفه غیرحجمی که زده بودید برم سراغش یه غیرحجمی بگیرم اما با این بازیا که نوشتید باید کشید بیرون از مخابرات. کی نسل اینا منقرض بشه راحت شیم
واقعا، خسته شدیم دیگه
کی میشه راحت شیم از این جلادا