مراقب کلاهبرداری و فروش مدل تقلبی هدفون Level U سامسونگ باشید!

به نظر می‌رسد برخی فروشگاه‌های مشهور اینترنتی از جمله بامیلو و دیجی‌کالا اخیراً اقدام به فروش مدل تقلبی هندزفری و هدفون Level U سامسونگ کرده‌اند. در ادامه تجربه چند کاربر از این موضوع را برایتان بازگو خواهیم کرد.

11

کاربری با نام علی و به نام کاربری aliinba@ در توییتر می‌گوید سه روز پیش از شروع جمعه سیاه یا به اصلاح بامیلو «حراجمعه» از این فروشگاه اینترنتی یک هدفون Level U سامسونگ خریداری کرده که با وجود تضمین تحویل 72 ساعته این کالا را پس از بارها پیگیری تلفنی و ایمیلی پس از 13 روز دریافت کرده است! با این وجود به مشکل تأخیر در فروشگاه‌های اینترنتی خصوصاً مشابه بامیلو که کالا را از فروشندگان سوم شخص دریافت می‌کنند عادت کرده‌ایم و مشکل اصلی جای دیگری است!

وقتی کالا به دست این کاربر می‌رسد ابتدا از کیفیت ساخت پایین هدست متعجب شده و سپس با دفترچه راهنمایی مواجه می‌شود که عبارت User Guide با اشتباه تایپی روی آن درج شده است!

او سپس با جستجوی بیشتر در اینترنت و تماشای ویدئوهای جعبه‌گشایی و بررسی‌های متنی متوجه می‌شود یک کالای کاملاً تقلبی را دریافت کرده است.

ظاهراً این کالای تقلبی طبق معمول چینی بوده و در فروشگاه‌های آنلاین چین با قیمت 12 دلار یافت می‌شود. پس از آن این کاربر چندین ایمیل پیگیری به بامیلو ارسال کرده و خواستار حذف کالای تقلبی از روی سایت شده که ظاهراً پاسخ پشتیبانی بامیلو تنها بازگرداندن کالا به شکل پس‌کرایه و دریافت وجه بوده است.

بامیلو کماکان این هدست تقلبی را به فروش می‌رساند!

در حال حاضر اگر Level U را در بامیلو جستجو کنید با نتایج متفاوتی مواجه می‌شوید که حالا برخی از آن‌ها تحت عنوان هدفون Level U بدون برند/متفرقه درج شده‌اند. با این‌که ظاهراً بامیلو متوجه اشتباه فاحش خود شده کماکان این هدست را هرچند تحت عنوان بدون برند می‌فروشد که از نظر ما اصلاً قابل پذیرش نیست. خصوصاً این‌که طبق عادت همیشگی یک قیمت ابتدایی جعلی 210 هزارتومانی نیز در زیر آن به چشم می‌خورد.

کاربر دیگری با نام فرید و نام کاربری FKamrannia@ نیز ظاهراً همین هدفون Level U تقلبی را از دیجی‌کالا خریداری کرده است. او نیز پس از متوجه شدن مشکل موضوع را با پشتیبانی دیجی‌کالا در میان گذاشته و پس از چند روز پیگیری سرانجام موفق به تعویض با مدل اصلی شده است. از آن‌جا که دیجی‌کالا معمولاً خود فروشنده کالاست این اشتباه جدی‌تر هم به‌نظر می‌رسد.

مشکل این‌جاست که شاید ده‌ها یا شاید صدها کاربر کم‌اطلاع این هدست تقلبی را به عنوان اصلی خریداری کرده و متوجه اشتباه یا شاید کلاهبرداری نشده باشند.

پس از مشکلات همیشگی جمعه سیاه در ایران با عناوین مختلفی مثل حراجمعه و جمعه به خرید که کالاهای نه‌چندان ارزشمند و گاهاً با قیمت ابتدایی جعلی و حتی قیمت تخفیف خورده بالاتر از قیمت اصلی در آن دیده شد حالا موضوع جدی‌تر نیز شده است. امیدواریم از این پس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که نماد اعتماد الکترونیکی را به این فروشگاه‌ها اعطا کرده برخورد جدی‌تری با این‌گونه سهل‌انگاری‌ها و تخلفات داشته باشد.

منبع twitter
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:
11 نظر برای این مطلب
  1. poya می‌گوید

    مشکل اصلی اینجاست عکس level u رو با level u pro گذاشتید کنار هم که دکمه هاشون با هم فرق داره و به pro لقب اصلی دادید و به u لقب فیک من خیلی ویدیو جعبه گشایی دیدم ولی هیچ ویدیو فیکی از این محصول نتونستم پیدا کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دفترچه User Guide رو ببینید. چه در U و چه U Pro دفترچه اصلی به اون شکل نیست

  2. مرتضی می‌گوید

    سلام، من رنگ سفید این هندزفری رو از دیجی کالا خریدم و دیروز پنجشنبه 9 فروردین 1397 این هندزفری رو دریافت کردم ، بعد از باز کردن این هندزفری به فیک بودن این هندزفری مشکوک شدم . با بررسی در سایت شما و امازون از تقلب مطمن شدم . کلمه اشتباه گاید بر روی دفترچه ، نبودن سه سری گوشی ،فقط یک سری بود . دکمه ها ، نبود دو میکروفن ، و پلاستیک خشک و شکننده به جای لاستیک انعطاف پذیر دور گردنی ، کیفیت بد تماس هنگام تماس .با پشتیبانی دیجی کالا تماس گرفتم قراره پیگیری کنن ، امروز جمعه اس هنوز خبری نشده ، میخوستم در بخش نظرات دیجی کالا بقیه کاربران رو مطلع کنم متاسفانه بخش نظرات رو برام غیر فعال کردن 😒

  3. مهدی می‌گوید

    برای منم همین اتفاق افتاد و بعد از کلی تماس با شرکت تامین کننده ای که برای دیجی کالا جنس رو فرستاده بود پولم رو پس گرفتم.
    خیلی باعث شرمساریه که تو دنیایی که همین طور در حال پیشرفته شرکت هایی با این ابعاد همین طور به دنبال راهی برای کسب درآمد بیشتر از راه های نادرست هستند.
    امیدوارم روزی برسه که انقدر تعداد این شرکت ها زیاد بشه که فشار رقابتی اجازه ی همچین کاری رو به این شرکت ها نده.

  4. محمد می‌گوید

    دقیقا برای من هم همین اتفاق افتاده و آنقدر از این موضوع ناراحت شدم که به تمام دوستام توصیه کردم که دیگه از شرکت های اینترنتی چیزی نخرند چون هم گرونتر میدن و هم هیچ اعتباری بهشون نیست

  5. safilo می‌گوید

    سپاس بابت اطلاع رسانی و ای کاش همتی بشود برای بقیه دوستان تا باعث بشوند این نوع اخبار بیشتر به دست خواننده گان و یا مصرف کننده گان برسد تا به این ترتیب بشود از حقوق آنها دفاع کرد.
    جای دوست و روزنامه نکار فعال در این زمینه @فرورتیش رضوانیه خالیست تا این موضوع را در وبلاگ و کانال خود نشر دهد.

  6. بابک می‌گوید

    ممنون از اطلاع رسانی شما ، خواهش میکنم این کلاهبردارها رو رسوا کنید

  7. محمد می‌گوید

    خب وقتی زده برند متفرقه دیگه کلاهبرداری نمیشه گفت که. فقط همین هدفون سامسونگ هم نیست هزار مدل هدفون و کابل و کیس دیگه وجود داره که طرح اصلی هستن. مثلا بین کیس های سیلیکونی 10 مدل کیس وجود داره از قیمت 20 هزار تومن تا 150 هزار تومن کسی که 20 تومنیشو میخره نباید انتظار جنس اورجینال داشته باشه
    اگه این چیزا رو کلاهبرداری بدونیم که تو فروشگاه های فیزیکی وضعیت 10 برابر بدتره. حداقل این فروشگاه ها کالا رو برمیگردونن تو فروشگاه های فیزیکی خبری از برگردوندن هم نیست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعد از گزارش مشکلات برند متفرقه اضافه شده. قبل از اون تحت برند سامسونگ بوده.
      به هر حال اون هدفون های متفرقه مسلما Level U نیستن

  8. پژمان می‌گوید

    مرسی از این پست شما…

  9. منصور می‌گوید

    دمتون گرم امیدوار شدم که همچنان هستند سایتهایی که حرات انتشار بدون واهمه این مطالب رو دارند

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.