سامسونگ رویای کف‌بینی شما را با گوشی‌های هوشمند خود در سر دارد

احتمالاً سامسونگ در آینده نزدیک در گوشی‌هایش از شیوه جدیدی برای تشخیص هویت بایومتریک استفاده خواهد کرد. این شیوه جدید شباهت زیادی به کف‌بینی دارد!

0

احتمال زیادی وجود دارد که تابه‌حال رمز عبور خود را فراموش کرده و برای یادآوری آن به راهنمایی نیاز پیداکرده باشید؛ اما پروسه یادآوری آن چندان قابل‌اطمینان نیست. به‌عنوان‌مثال، مزاحمان می‌توانند پاسخ سؤالات امنیتی شمارا حدس بزنند. خبر خوبی برایتان داریم، ممکن است سامسونگ راه دقیق‌تری برای کمک به شما برای یادآوری پسوردتان داشته باشد؛ البته برای این کار عملاً کف‌بینی می‌کند! در پتنتی که به‌تازگی از این کمپانی منتشرشده است، سامسونگ سیستمی را نشان می‌دهد که در آن خط‌های منحصربه‌فرد کف دست شخص شناسایی‌شده و از آن‌ها برای نشان دادن برخی از کاراکترهای کامل نشده رمز عبور استفاده می‌شود. این سیستم شمارا به سمت مسیر درست هدایت می‌کند، اما نه آن‌قدر شفاف و مستقیم که یک نفوذگر بتواند رمز عبور را حدس بزند (حتی اگر به خطوط کف دست شما دسترسی داشته باشد).

ممکن است این سیستم ازلحاظ تئوری تا واردکردن شما به حساب موردنظرتان گسترش پیدا کند؛ اما احتمالاً سامسونگ نوعی از تکنولوژی شناسایی عمق را هم با آن ترکیب کند تا متقلبان با استفاده از تنها یک عکس، موفق به فریب دادن سیستم نشوند.

اصلاً معلوم نیست که در آینده از این سیستم در Galaxy S9 یا هر گوشی دیگری استفاده شود. این تنها یک پتنت است و ابدا نشان از یک محصول کامل را ندارد. مفهوم ساده‌ای است و در زمانی که می‌خواهید از یک فروشگاه آنلاین خرید کرده یا رمز عبور گوشی خود را فراموش کرده‌اید، واقعاً کاربردی خواهد بود.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.