سامسونگ تولید انبوه چیپ‌های حافظه eUFS را با ظرفیت 512 گیگابایت آغاز کرد

روز گذشته سامسونگ اعلامیه نسبتاً هیجان‌انگیزی را منتشر کرد. غول تکنولوژی کره‌ای اعلام کرده که مشغول تولید انبوه حافظه‌های ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی eUFS است. چیپ‌های eUFS، تکنولوژی بزرگ و تازه‌ای برای این صنعت محسوب می‌شوند و سامسونگ گفته که می‌خواهد از آن‌ها در نسل بعدی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمندش استفاده کند.

0

Jaesoo Han، مدیر ارشد اجرایی واحد فروش و بازاریابی حافظه Samsung Electronics در باره حافظه جدید eUFS گفته است:

حافظه 512 گیگابایتی eUFS جدید سامسونگ، می‌تواند بهترین حافظه جاسازی‌شده برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند ممتاز باشد؛ چراکه دیگر به محدودیت‌های احتمالی استفاده از کارت حافظه microSD دچار نمی‌شود. سامسونگ با اطمینان از کافی بودن موجودی این چیپ‌های حافظه پیشرفته، قدم بزرگی به سمت جلو و مشارکت در عرضه به‌موقع نسل بعدی دستگاه‌های موبایل توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در اطراف دنیا برمی‌دارد.

کمپانی گفته که موفق شده 8 چیپ V-NAND 64 لایه‌ای 512 گیگابایتی و یک کنترلر را در یک قاب eUFS که هم‌اندازه یک eUFS دویست و پنجاه و شش گیگابایتی است، جای دهد. سرعت‌های خواندن و نوشتن می‌توانند به ترتیب تا 860 و 255 مگابایت بر ثانیه برسند. به‌این‌ترتیب می‌توانید یک فایل 5 گیگابایتی را تنها در 6 ثانیه جابه‌جا کنید که سرعت 8 برابر بیشتر از یک کارت حافظه microSD عادی دارد.

eUFS نیم ترابایتی به یک گوشی هوشمند پرچم‌دار، امکان ذخیره‌سازی تقریباً 130 ویدئو کلیپ 4K (3840 در 2160) که هرکدام 10 دقیقه زمان داشته باشند را می‌دهد. این میزان 10 برابر بیشتر از یک گوشی با حافظه داخلی 64 گیگابایتی است.

سامسونگ برنامه دارد که به‌تدریج گنجایش این چیپ‌ها را از 512 گیگابایت افزایش دهد. همان‌طور که گفته شد، eUFS جدید در پرچم‌داران جدید سامسونگ هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت و امیدواریم که یک نسخه از Galaxy S9 را با این میزان از فضای داخلی ببینیم.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.