بررسی هواوی Mate 10 Lite؛ من هم بازی!

هواوی در کنار پرچم‌داران جذاب میت 10 و میت 10 پرو خود یک نسخه لایت هم از این سری معرفی کرد. میت 10 لایت یک گوشی میان‌رده است که انتظار داریم برخی قابلیت‌های نسخه پرچم‌دار میت را با قیمتی پایین‌تر به همراه بیاورد. اما آیا این انتظار ما برآورده خواهد شد؟ با ما و بررسی میت 10 لایت هواوی همراه باشید.

5

میت 10 و میت 10 پرو از نظر ظاهری نسبت به سری میت تغییرات بسیاری داشتند و هواوی این‌بار سعی کرد پرچم‌دارانی واقعاً قابل رقابت با گلکسی‌ها و آیفون‌ها وارد بازار کند. با این حال میت 10 لایت هنوز نشانه‌های زیادی از طراحی قدیمی‌تر میت را به همراه دارد. این گوشی البته کماکان با دوربین دوگانه عرضه شده و حتی برخلاف نسخه‌های پرچم‌دارش به دو دوربین در جلو نیز تجهیز شده است. از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اما میت 10 لایت از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده کرده تا هزینه تولید و سرانجام قیمت عرضه آن به بازار پایین‌تر باشد. برای بررسی میت 10 لایت باید رقبای هم‌رده آن را در نظر گرفت.

میت 10 لایت با قیمت حدودی 1.5 میلیون تومان رقبایی قوی مثل HTC U Ultra، گلکسی A7 2017 و حتی پی 9 پلاس خود هواوی را در مقابل دارد که هر کدام ویژگی‌های برجسته خاص خود را دارند. حال باید دید این گوشی در مقابل رقبا و همچنین به عنوان یک میان‌رده چگونه عمل می‌کند.

جعبه گشایی میت 10 لایت هواوی

مشخصات فنی هواوی میت 10 لایت | Huawei Mate 10 Lite

  • ابعاد و وزن: ۱۵۶.۲ در ۷۵.۲ در ۷.۵ میلی‌متر – ۱۶۴ گرم وزن
  • صفحه‌نمایش: ۵.۹ اینچی – نسبت تصویر ۱۸:۹ – وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – IPS LCD – تراکم پیکسلی 409 ppi
  • سیستم‌عامل: اندروید ۷.۰ با رابط کاربری EMUI 5.1
  • پردازنده: های‌سیلیکون Kirin 659 – چهارهسته ۲.۳۶ گیگاهرتزی Cortex-A53 + چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی: Mali-T830 دو هسته‌ای
  • حافظه داخلی و رم: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی – ۴ گیگابایت رم – درگاه کارت حافظه
  • دوربین اصلی: ۱۶ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسلی (مخصوص تشخیص عمق) – فوکوس خودکار تشخیص فاز – دیافراگم f/2.2 – فیلمبرداری 1080p@30fps – فلش LED
  • دوربین سلفی: دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی f/2.0 + ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق
  • اتصالات: بلوتوث ۴.۲ – درگاه micro-USB – فناوری aptX – GPS – وای‌فای b/g/n
  • باتری: ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی – شارژ‌ کامل در ۱۵۰ دقیقه
  • رنگ‌ها: مشکی – طلایی – آبی
  • قیمت در زمان بررسی: یک میلیون و ۴۹۹ هزار تومان

طراحی و ساخت

طراحی میت 10 لایت هواوی

میت 10 لایت را می‌توان ترکیبی از طراحی میت 10 و میت 9 هواوی دانست. پشت گوشی هیچ شباهتی به پرچم‌داران جدید شیشه‌ای میت 10 ندارد و درست مثل میت 9 فلزی طراحی شده است. با این حال شکایتی در این زمینه نداریم چرا که طراحی میت 10 لایت شاید به جذابیت گوشی‌های شیشه‌ای نباشد اما اثر انگشت روی بدنه باقی نمانده و همچنین ارگونومی و در دست گرفتن آن نیز به دلیل لیز نبودن بدنه بهتر است.

بررسی میت 10 لایت هواوی

جلوی گوشی اما مدرن‌تر طراحی شده و برای اولین بار در سری لایت با صفحه‌نمایشی با حاشیه باریک و نسبت تصویر 18:9 مواجهیم. به این ترتیب حسگر اثر انگشت نیز به پشت بدنه منتقل شده و برای یک گوشی میان‌رده نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 76.5 درصد عالیست.

دکمه‌های پاور و تنظیم صدا همگی در سمت راست اما با بافت سطح متفاوت قرار گرفته‌اند و تک‌بلندگوی دستگاه و جک هدفون نیز در دو طرف درگاه microUSB در پایین چیده شده‌اند. شاید بهتر بود هواوی در این گوشی نیز از درگاه USB Type-C استفاده می‌کرد چرا که هم استفاده از آن ساده‌تر است و هم در آینده محصولات جانبی بیشتری برای این درگاه شاهد خواهیم بود.

بررسی میت 10 لایت هواوی

میت 10 لایت همچنین دربرابر آب و گردوغبار مقاوم نیست و برخلاف میت 10 و میت 10 پرو از فرستنده فروسرخ نیز محروم شده است. با این حال با توجه به رده قیمتی این دو عیب قابل چشم‌پوشی خواهد بود. رنگ‌های مشکی، طلایی و آبی هم می‌توانست متنوع‌تر باشد خصوصاً این‌که فعلاً از رنگ آبی این گوشی در بازار کشورمان خبری نیست.

حسگر اثر انگشت در پشت و در جایی قابل دسترس قرار داشته و مثل سایر گوشی‌های هواوی دقت بسیار خوب و سرعتی عالی دارد. از این حسگر همچنین می‌توانید برای گرفتن تصاویر، نمایش اعلان‌ها، جابجایی میان تصاویر، پاسخ به تماس‌ها و … استفاده کنید.

حسگر اثر انگشت میت 10 لایت هواوی

میت 10 لایت اما در کل یک گوشی خوش‌ساخت است که طراحی مدرن و سنتی را به شکل مناسبی با یکدیگر ترکیب کرده و برای یک گوشی 5.9 اینچی جمع‌وجور و کاملاً جذاب است.


صفحه‌نمایش

صفحه نمایش میت 10 لایت هواوی

یکی از ویژگی‌های خاص میت 10 لایت صفحه‌نمایش آن است. برخلاف اکثر میان‌رده‌ها میت 10 لایت نسبت تصویر 18:9 دارد و این یعنی نه‌تنها صفحه‌نمایش کشیده‌تر است بلکه حاشیه‌های آن نیز در بالا و پایین باریک‌تر شده تا ظاهر دستگاه مدرن‌تر باشد.

نسبت تصویر 18:9 برای حالت دوپنجره‌ای و خصوصاً تماشای فیلم‌های سینمایی ایده‌آل است و فضای بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد. در عوض ویدئوهای با نسبت تصویر 16:9 با نوارهای مشکی در دو سمت صفحه‌نمایش پخش خواهند شد. با این وجود از آن‌جا که بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار حالا از این نسبت تصویر جدید استفاده می‌کنند انتظار داریم در آینده ویدئوها و اپلیکیشن‌های سازگار بیشتری با نسبت 18:9 ببینیم.

این صفحه‌نمایش وضوحی برابر 1080 در 2160 پیکسل و تراکم پیکسلی 409 پیکسل بر اینچ دارد که برای یک میان‌رده عالیست. به این ترتیب تشخیص پیکسل‌های مجزا تقریباً غیرممکن بوده و وضوح تصویر بسیار بالاست. زوایای دید و شادابی رنگ‌ها نیز بسیار خوب هستند و علاوه بر آن می‌توانید حرارت رنگی را نیز به دلخواه خود تغییر دهید.

با این حال شاید بزرگ‌ترین عیب این صفحه‌نمایش خوانایی ضعیف آن زیر نور خورشید باشد. استفاده از میت 10 لایت در فضای بیرونی و در حضور نور خورشید کار بسیار سختی است چرا که با وجود روشنایی مناسب حدود 460 نیت انعکاس نور از صفحه نمایش بالاست.

هواوی حالت Eye Comfort را نیز برای کاهش نور آبی و استفاده از گوشی از آن در محیط تاریک در نظر گرفته است.


سخت‌افزار و کارایی

بنچمارک میت 10 لایت هواوی

شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف میت 10 لایت را بتوان استفاده از چیپست‌ میان‌رده Kirin 659 در آن دانست. این چیپست که بهبود اندکی نسبت به Kirin 650 داشته را پیش از این در نوا 2 پلاس نیز مشاهده کرده بودیم. این چیپست مثل اکثر تراشه‌های میان‌رده از هسته‌های کم‌مصرف Cortex-A53 استفاده می‌کند که 4 تای آن‌ها با فرکانس 2.36 و 4 تای دیگر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز کار می‌کنند. اما نقطه ضعف اصلی این تراشه پردازنده گرافیکی Mali-T830 است که هواوی نسخه 2 هسته‌ای آن را برای Kirin 659 انتخاب کرده است.  چهار گیگابایت حافظه رم اما برای یک میان‌رده کاملاً عالیست و از نظر چندوظیفگی نباید با مشکل خاصی مواجه باشید.

برای ارزیابی توان پردازشی و گرافیکی میت 10 لایت و مقایسه آن با هم‌رده‌ها به سراغ بنچمارک‌های رایج رفتیم و این گوشی را با گوشی‌هایی مثل Galaxy A7 2017، سونی Xperia XA1 Ultra، ال‌جی جی 5 و نوا 2 پلاس هواوی مقایسه کردیم.

در بخش پردازشی و در آزمون Geekbench میت 10 لایت عملکرد بسیار خوب و هم‌تراز با بسیاری از هم‌رده‌های خود دارد. آزمون‌های ترکیبی PCMark و AnTuTu نیز میت 10 لایت را هم‌تراز با گلکسی A7 و XA1 Ultra سونی قرار می‌دهد. در اکثر این بنچمارک‌های البته جی 5 ال‌جی که پرچم‌دار سال گذشته محسوب می‌شود عملکرد بسیار بهتری دارد.

در بخش گرافیکی اما میت 10 لایت رقابت را به هم‌رده‌های خود نیز واگذار کرده است و در اکثر بنچمارک‌های گرافیکی ضعیف‌تر از رقیب سامسونگی و سونی عمل می‌کند. به این ترتیب اگر بازی کردن برای شما اهمیت دارد بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

در عمل و در استفاده واقعی میت 10 لایت در باز کردن اپلیکیشن‌ها، چندوظیفگی، وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی هیچ مشکلی نداشته و همه را به سرعت و روانی تمام اجرا می‌کند. با این‌حال بازی‌های گرافیکی مثل آسفالت 8، Injustice و سایر بازی‌های سه‌بعدی با نرخ فریم پایین و لگ‌های گاه‌وبیگاه اجرا خواهند شد.

خوشبختانه میت 10 لایت اما بیش از حد گرم یا داغ نمی‌شود و پردازنده Kirin 659 به خوبی توسط گوشی خنک خواهد ماند.


نرم‌افزار و رابط کاربری

با توجه به این‌که این گوشی نام “میت 10” را یدک می‌کشد انتظار داشتیم هواوی آن را با اندروید 8 عرضه کند تا یک مزیت رقابتی نسبت به میان‌رده‌های رقیب باشد اما متأسفانه این‌جا نیز به اندروید 7.0 و رابط کاربری قدیمی‌تر EMUI 5.1 بسنده شده است.

رابط کاربری EMUI 5.1 یکی از غنی‌ترین رابط‌های کاربری اندرویدی است که البته بیشترین تغییرات ظاهری و عملکردی را نیز نسبت به اندروید خالص دارد. خوشبختانه هواوی قابلیت دانلود و نصب تم چه از استور خود هواوی و چه پلی استور را فراهم کرده تا بتوانید حتی تم‌هایی شبیه به اندروید خام را بر روی این گوشی نصب کنید.

تم میت 10 لایت هواوی

رابط کاربری EMUI 5.1 امکانات فراوانی از جمله شخصی‌سازی نوار ناوبری، نمایش سرعت اینترنت در نوار وضعیت، اسکرین‌شات هوشمند، سوایپ روی حسگر اثر انگشت، زمان‌بندی برای خاموش و روشن شدن خودکار، رابط کاربری یک‌دستی، داک شناور و … را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین اپلیکیشن Phone Manager برای ایجاد لیست سیاه، مدیریت مصرف اینترنت دیتا، پاکسازی گوشی، اسکن ویروس، مدیریت دسترسی‌ها و مدیریت باتری یکی از اپ‌های کاربردی مفید در این رابط کاربری محسوب می‌شود. با این‌حال هنوز ردپایی از اپلیکیشن‌های اضافه و غیرضروری مثل آینه، مسنجر فیس‌بوک، چند اپلیکیشن پلیر موزیک، TrueCaller، Booking.com و همچنین چند بازی نه‌چندان بی‌کیفیت در EMUI وجود دارد که بهتر است هواوی آن‌ها را از رابط کاربری خود حذف کند. این روزها کاربران ترجیح می‌دهند اپ‌های مورد نظر خودشان را دانلود و استفاده کنند و علاوه بر آن برخی از این اپ‌ها مثل Booking.com یا فیس‌بوک اصلاً در ایران قابل استفاده نیستند.


دوربین

دوربین میت 10 لایت هواوی

یکی از ویژگی‌های تبلیغاتی بزرگ میت 10 لایت استفاده از 4 دوربین در این گوشی است. معمولاً کاربران عادی تصور می‌کنند استفاده از دوربین دوگانه هم در جلو و هم عقب به معنای یک تجربه عالی دوربین است؛ اما در عمل میت 10 لایت چگونه است؟

پشت گوشی با وجود دوربین دوگانه خبری از دوربین تله‌فوتو، واید یا مونوکروم نیست! در واقع دوربینی که در کنار دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی دستگاه قرار گرفته یک سنسور 2 مگاپیکسلی داشته و کاربرد آن تنها تشخیص عمق و فاصله بین سوژه‌هاست. همان چیزی که سال‌ها پیش در HTC One M8 و یا سال گذشته در  honor 6X دیده بودیم. به این ترتیب استفاده از این دوربین تنها به عکاسی پرتره و Wide Aperture ختم می‌شود.

دوربین دوم سلفی نیز وضعیت مشابهی داشته و برای ثبت تصاویر پرتره سلفی به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی آن اضافه شده است.

با این حال دیافراگم f/2.2 در پشت و f/2.0 در جلو می‌تواند نویدبخش تصاویری خوب باشد. در این گوشی همچنین فیلمبرداری به وضوح 1080p ختم شده و به نظر می‌رسد Kirin 659 قادر به پردازش ویدئوهای 4K برای فیلمبرداری نیست. انتظار داشتیم هواوی حداقل فیلمبرداری با نسبت تصویر 18:9 را اضافه می‌کرد تا ویدئوهای گرفته شده در میت 10 لایت در صفحه‌نمایش خود این گوشی تمام صفحه باشند.

میت 10 لایت همچنین فاقد لرزش‌گیر اپتیکال OIS است که می‌توانست کمک شایانی به عکاسی در نور کم یا پایدار کردن ویدئوها کند.

رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین میت 10 لایت شباهت اندکی به رابط میت 10 و میت 10 پرو دارد. به لطف صفحه‌نمایش بزرگ، دکمه‌های جابجایی دوربین، حالت پرتره، Wide Aperture، عکاسی moving picture و تنظیمات فلش در صفحه اصلی هستند و با سوایپ به چپ یا راست می‌توانید منوی تنظیمات یا حالت‌ها را باز کنید.

به سبک هواوی در میت 10 لایت نیز حالت‌های متنوعی مثل عکاسی یا فیلم‌برداری حرفه‌ای، حالت HDR، حالت شب، پانوراما، نقاشی نوری، تایم‌لپس، اسلوموشن و افکت‌ها و فیلترهای متنوعی وجود دارند.

کیفیت تصاویر دوربین

کیفیت تصاویر 16 مگاپیکسلی دوربین میت 10 لایت در نور مناسب را می‌توان برای یک میان‌رده متوسط ارزیابی کرد. از نظر جزئیات تصاویر در نور مناسب خوب هستند و نرم‌افزار نیز علاقه زیادی به حذف نویز به قیمت از بین بردن جزئیات ندارد. اما رنگ‌ها کمی با واقعیت فاصله داشته و از همه مهم‌تر دامنه دینامیکی پایین است. به این ترتیب جزئیات در بخش‌های روشن تصویر معمولاً از بین می‌رود و حتی فعال کردن HDR نیز به این مشکل کمکی نمی‌کند.

در نور کم هم نبود لرزش‌گیر اپتیکال دوربین را مجبور به استفاده از سرعت شاتر پایین و ISO بالاتر خواهد کرد که این امر باعث افزایش نویز و یا کاهش جزئیات خواهد شد.

تصاویر پرتره

مزیت اصلی اضافه کردن دو دوربین به جلو و عقب تشخیص عمق و فاصله سوژه‌ها و ایجاد افکت پرتره یا عمق میدان پایین است. به این ترتیب سوژه واضح و پس‌زمینه تار ثبت خواهند شد تا افکتی شبیه به دوربین‌های DSLR به وجود بیاید.

تصاویر پرتره ثبت شده توسط دوربین پشتی خوب هستند و اگر پس‌زمینه چندان پیچیده نباشد مرز بین سوژه و پس‌زمینه به خوبی تشخیص داده می‌شود. با این حال دقت حالت پرتره در میت 10 لایت کمتر از میت 10 یا رقبای گران‌تر است.

اما شاید ویژگی خاص‌تر میت 10 لایت استفاده از دو دوربین سلفی باشد که می‌تواند تصاویر پرتره سلفی بهتری را نسبت به رقبای با تک دوربین ثبت کند. با این‌که رنگ‌ها در تصاویر سلفی باز هم به واقعیت نزدیک نیستند اما تشخیص سوژه از پس‌زمینه بهتر از گوشی‌هایی مثل آنر 9 انجام می‌شود.

تصاویر سلفی

سلفی میت 10 لایت هواوی

دوربین سلفی میت 10 لایت 13 مگاپیکسلی و با دیافراگم f/2.0 است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی جزئیات بسیار بالایی داشته و به همین دلیل یک سرو گردن بالاتر از دوربین سلفی گوشی‌هایی مثل ال‌جی جی 5 هستند. علاوه بر این با دیافراگم نسبتاً مناسب و فلش صفحه‌نمایش می‌توانید در نور کم هم سلفی‌های خوب و قابل قبولی ثبت کنید.

زاویه دید دوربین سلفی اما چندان گسترده نیست و اگر به سلفی‌های گروهی علاقه دارید بهتر است به فکر یک مونوپاد باشید.

فیلم‌برداری

با این‌که بسیاری از میان‌رده‌ها حالا به فیلمبرداری 4K مجهز شده‌اند میت 10 لایت به دلیل پردازنده Kirin 659 از این قابلیت محروم است. با توجه به این‌که گوشی نوا پلاس سال گذشته می‌توانست 4K فیلم‌برداری کند به اعتقاد ما هواوی باید از تراشه بهتری با این قابلیت استفاده می‌کرد.

به هر حال ویدئوها در میت 10 لایت با وضوح 1920 در 1080 پیکسل و نرخ فریم 30 fps ثبت می‌شوند. از نظر جزئیات ویدئوهای میت 10 لایت برای یک میان‌رده بسیار خوب هستند. به نظر می‌رسد هواوی به‌صورت پیش‌فرض نوعی لرزش‌گیری نرم‌افزاری را روی ویدئوها انجام می‌دهد که نتیجه نسبتاً مناسبی داشته اما باعث کاهش گستره دید می‌شود.


بلندگو و صدا

صدا در میت 10 لایت هواوی

میت 10 لایت از یک تک بلندگو در پایین استفاده می‌کند و برخلاف میت 10 خبری از بلندگوی دوگانه نیست. با این حال بلندی و کیفیت صدا در حد بسیار خوبی قرار دارد و تنها در حجم صدای بسیار بالا ممکن است متوجه کاهش کیفیت صدا شوید.

برخلاف نوا 2 و نوا 2 پلاس این‌جا خبری از استاندارد aptX برای انتقال باکیفیت صدا از طریق بلوتوث وجود ندارد و خروجی صدای هدفون نیز چه از نظر بلندی و چه کیفیت صدا متوسط است. پس اگر عاشق موسیقی هستید و یک هدفون رزولوشن بالا دارید بهتر است به فکر خرید یک موزیک پلیر و یا آمپ/دک اکسترنال باشید.

ایرفون‌های درون جعبه نیز از همان نوع مشابه آیفون هستند. این ایرفون‌ها با توجه به ساختارشان نویز محیط را کاهش نمی‌دهند و ممکن است برای گوش برخی افراد ایده‌آل و برای برخی دیگر نامناسب باشند.


باتری و دوام شارژ

باتری میت 10 لایت هواوی

باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی میت 10 لایت نویدبخش دوام شارژ بالاست و در عمل نیز انتظار ما برآورده شد. میت 10 لایت می‌تواند به راحتی یک روز کامل را دوام بیاورد و اگر استفاده شما از آن سنگین نباشد تا یک روز و نیم نیز می‌توانید روی دوام شارژ آن حساب کنید.

با این وجود برخلاف میت 10 خبری از شارژ سریع سوپرشارژ هواوی نیست و با شارژر درون جعبه می‌توانید باتری را در مدت زمان حدود 2 ساعت و 30 دقیقه شارژ کنید. به این ترتیب اگر شارژ شبانه را فراموش کردید بهتر است در طول روز یک پاوربانک همراهتان داشته باشید.

در این بررسی میت 10 لایت را در آزمون باتری PCMark 2 نیز آزمایش کردیم. نتیجه این آزمون با روشنایی استاندارد 200 نیت معادل 7 ساعت و 10 دقیقه به دست آمد که نشان از دوام شارژ خوب این گوشی دارد.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

به اعتقاد ما بهتر است به میت 10 لایت به چشم یک عضو از خانواده میت نگاه نکنید. در این گوشی خبری از قابلیت‌های کلیدی میت 10 مثل چیپ هوش مصنوعی و ویژگی‌های آن یا بدنه شیشه‌ای و دوربین لایکا نیست. به همین دلیل در بررسی میت 10 لایت سعی کردیم این گوشی را به عنوان یک میان‌رده با گوشی‌های هم‌قیمت بازار مورد مقایسه قرار دهیم.

میت 10 لایت یک میان‌رده خوب با طراحی مدرن، صفحه‌نمایش کم‌حاشیه، قابلیت‌های متفاوت دوربین و دوام شارژ خوب است. با این حال جا داشت هواوی پردازنده قوی‌تری برای آن در نظر بگیرد و یک لرزش‌گیر اپتیکال نیز به دوربین اصلی آن اضافه کند.

با این اوصاف میت 10 لایت یک میان‌رده ارزشمند است که احتمالاً در آینده نزدیک و با کاهش قیمت ارزش خرید بالاتری نیز پیدا خواهد کرد.

79%
خوب

هواوی میت 10 لایت | Huawei Mate 10 Lite

میت 10 لایت برخی قابلیت‌ها مثل دوربین دوگانه یا صفحه‌نمایش کم حاشیه را از سری میت 10 به ارث برده است. این گوشی را اما باید به عنوان یک میان‌رده در نظر بگیرید که قابلیت‌های منحصربه‌فردی هم در این رده بازار دارد.

  • طراحی و ساخت
  • صفحه‌نمایش
  • عملکرد و کارایی
  • دوربین
  • نرم‌افزار و رابط کاربری
  • صدا
  • باتری و دوام شارژ
  • ارزش خرید
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. AMIRREZA می‌گوید

    من 1 سال هست این گوشی رو دارم واقعا یک گوشی خوب بوده هم عکساش و هم کیفیت بازی من پیشنهاد می کنم
    هر کی یک گوشی خوب می خواد این گوشی رو بگیره
    واقعا یک گوشی کارآمد

  2. علی می‌گوید

    من که این گوشی رو یک ساله که دارم از هر بابت هم ازش راضی هستم

  3. علی می‌گوید

    قشنگ معلومه واسه سامسونگ دم تکون میدید

    1. رضا می‌گوید

      با همین فرمول شما هم در حال دم تکون دادن برای هواوی هستید!

      1. پاپی می‌گوید

        اقا رضا دم تکون دادن مهم نیست، مهم این هست که بیشترین آمار خرابی مربوط به سامسونگ هست و نون معروف بودنش رو میخوره. کیفیت هواوی خیلی بالاتره، من خودم سامسونگ دارم، اس 8، اما تا یکی دو هفته پی 30 پرو میگیرم که هم در دوربین هم cpu و گرافیک و باتری از نوت 11 سامسونگ پیش هست، اما قیمتش پایینه، پایین بودن قیمت هواوی به دلیل نزدیک بودن روابط تجاری ایران و چین هست و دوما اینکه شرکت هواوی با ارزانتر کردن محصولاتش نسبت به بقیه برندها با کیفیت بهتر از آنهارا بهترین راه برای محبوبیت، در پیش گرفته، بهتره یه سری به سایت ام بی سی امارات بزنی تا ببینی،. اولین گوشی سامسونگ تاشو هم با اشکال روبرو شده و فراخوان جمع آوری داده،