یوتیوب روی استوری‌های خود با نام Reels کار می‌کند

اگر از استفاده‌کنندگان اینستاگرام، فیس‌بوک یا اسنپ چت باشید، بدون شک با قابلیت استوری یا همان پست‌های زمان‌دار که نسبت به پست‌های عادی در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرند آشنایی دارید. در همین حال به نظر می‌رسد این قابلیت به‌قدری مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته که یوتیوب هم درصدد چنین ویژگی‌ای تحت عنوان Reels است.

0

بر اساس گزارش TechCrunch، قابلیت Reels یوتیوب نسخه‌ای از استوری اینستاگرام یا اسنپ چت است که تحت لیستی از ویدئوهای کاربرانی که در یوتیوب دنبال کرده باشید ارائه خواهد شد. البته Reels چند تفاوت با استوری‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد.

اول آنکه برخلاف نمونه‌های مشابه اینستاگرام و اسنپ چت یا فیس‌بوک، Reels یوتیوب بازه زمانی برای ناپدید شدن نداشته و کاربر می‌توان یک مطلب را در چند نوبت بازنشر کند. همچنین امکان بازدید از استوری‌های جدید و حتی استوری‌های قدیمی‌تر نیز برای کاربران یوتیوب فراهم شده است. ویژگی بسیار جالب Reels یوتیوب امکان قرار دادن چند فیلم در یک حلقه پخش است و کاربر می‌توانند چند فیلم را به صورت پشت سر هم در استوری خود قرار دهد.

Reels یوتیوب

بر اساس گفته منبع خبر، Reels یوتیوب به کاربران امکان ثبت ویدئوهای حداکثر 30 ثانیه‌ای را می‌دهد که با ادغام آن‌ها در کنار اعمال فیلترهای مختلف و صداگذاری می‌توان یک کلیپ جذاب به وجود آورد. این ویژگی هم اکنون برای برخی از کاربران فعال گردیده، اما تاریخ دقیقی از در دسترس قرار گیری عموم آن منتشر نشده است.

Reels یوتیوب در حال حاضر تنها در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است

همچنین یکی از مدیران یوتیوب به‌طور لفظی تائید کرده که امکان پیوست لینک به استوری‌های یوتیوب افزوده خواهد شد که از طریق آن می‌توان برای تولید محتوای مرتبط با فضای کسب و کار نیز استفاده کرد. آن‌طور که به نظر می‌رسد با پیوستن تاد شرمن به یوتیوب، این سرویس در حال تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی کامل است، چرا که وی پیش‌تر مسئول مدریت محتوا و علل خصوص ایده پرداز اولیه بخش استوری در شرکت اسنپ چت بوده است.

اگرچه اجرای این ایده می‌تواند باعث خرده گرفتن برخی از یوتیوب برای کپی‌برداری از یک طرح کاملاً شناخته شود، بااین‌حال بر اساس آنچه اعلام شده، اگر قابلیت Reels برای کاربران جذاب شناخته شود، یوتیوب نمایش آن‌ها را در صفحه اصلی پیشنهاد‌های هم آغاز خواهد کرد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.