وزیر ارتباطات: تعرفه‌های اینترنت غیرحجمی گران شرکت‌ها مردود خواهند شد

به دنبال انتشار جداول تعرفه‌های مدل جدید اینترنت غیرحجمی توسط برخی شرکت‌ها و اعتراض برخی کاربران وزیر ارتباطات گفت این تعرفه‌ها در صورتی تأیید می‌شوند که نسبت به طرح‌های سابق گران‌تر نشده باشند.

0

در مدل جدید اینترنت غیرحجمی وزارت ارتباطات تنها سقف قیمت برای هر سرعت خاص را ابلاغ کرده و تصمیم‌گیری در مورد میزان حجم ترافیک منصفانه را به شرکت‌ها واگذار کرد تا رقابت ایجاد شده و کاربران بتوانند بهتر انتخاب کنند. به همین دلیل برخی شرکت‌ها به شکل زیرکانه‌ای جداول خود را تنظیم کردند که بیشتر شامل حجم ترافیک داخلی بود.

حالا وزیر ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی در اکانت توییتر خود در پاسخ به اعتراضات این‌گونه نوشته است:

اگر جداول منتشر شده باعث گران شدن سرویس‌های ثابت شده باشد، از طرف سازمان تنظیم مقررات مردود شناخته خواهد شد. جداول منتشر شده در حال بررسی است و تا صبح یکشنبه موارد مردودی احتمالی اعلام خواهند شد.

با این‌که عموماً طرح‌های جدید به‌صرفه‌تر از سرویس‌های قبلی است اما شکی نیست که تنوع آن‌ها کاهش یافته و شاید شامل برخی خدمات جانبی محبوب مثل ترافیک رایگان شبانه نباشد. به هر حال باید منتظر ماند و دید تا روز یکشنبه 12 آذرماه چه تعرفه‌های جدیدی به تأیید خواهند رسید.

منبع instagram
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.