شاتل تعرفه‌های اینترنت غیرحجمی خود را اعلام کرد: دوبرابر گران‌تر از های‌وب (به‌روز شد)

پس از اعلام سقف تعرفه اینترنت نامحدود (غیرحجمی) حالا شاتل به عنوان دومین شرکت تعرفه اینترنت غیرحجمی خود را برای مدل جدید اینترنت ADSL خانگی اعلام کرده است.

3

به‌روزرسانی: شاتل جدول تعرفه خود را پس از اعتراض کاربران تغییر داد.

دو هفته پیش محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات سقف تعرفه‌های مدل جدید اینترنتی غیرحجمی را اعلام کرد. در جدول منتشر شده یک حداکثر تعرفه برای هر سرعت مشخص شده بود که ISPها و ارائه دهندگان اینترنت می‌توانستند به شکل رقابتی تعرفه‌های خود را اعلام کنند. حالا پس از شرکت های‌وب شاتل تعرفه اینترنت غیرحجمی خود را اعلام کرده است. این تعرفه‌ها به شرح زیر هستند.

تعرفه قیمت اینترنت غیرحجمی نامحدود شاتل

تنها یک سوم حجم مشخص شده می‌توانید از ترافیک بین‌الملل استفاده کنید

نکته مهم در رابطه با تعرفه‌های شاتل این است که تنها یک سوم حجم مشخص شده می‌توانید از ترافیک بین‌الملل استفاده کنید. به‌نظر می‌رسد شاتل با زیرکی با درج تنها حجم ترافیک داخلی قصد جذب مشتریان را داشته است. به این ترتیب به طور مثال به‌صرفه‌ترین تعرفه این شرکت که مربوط به طرح 16 مگابیتی و 80 هزارتومانی است شامل 60 گیگابایت ترافیک اینترنت خارجی و یا 180 گیگابایت ترافیک اینترنت داخلی خواهد بود. پس اگر اکثر استفاده شما از اینترنت شامل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی مثل اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و … می‌شود بهتر است تمامی این حجم‌ها را تقسیم بر 3 کنید!

حال خوب است نگاهی به تعرفه‌های سرویس رقیب های‌وب بیندازیم:

تعرفه اینترنت غیرحجمی های‌وب

پس می‌توان گفت تعرفه‌های شاتل در مقایسه با های‌وب بسیار گران‌تر است. در به‌صرفه‌ترین طرح شاتل هر گیگابایت ترافیک بین‌الملل معادل 1333 تومان و در های‌وب 666 تومان برای کاربر محاسبه خواهد شد و می‌توان گفت قیمت ترافیک در سرویس شاتل دوبرابر گران‌تر از های‌وب است.

می‌توان گفت قیمت ترافیک در سرویس شاتل دوبرابر گران‌تر از های‌وب است.

با این‌حال این جداول تنها سرعت پایه سرویس و آستانه ترافیک را مشخص کرده‌اند و فاکتورهای دیگری مثل تأخیر و پینگ که برای گیمرها یا برخی کاربران دیگر مهم هستند منظور نشده است. علاوه بر این در همه سرویس‌های غیرحجمی پس از پایان این مقدار ترافیک (مصرف منصفانه) شرکت موظف به ادامه سرویس‌دهی با سرعت پایه 128 کیلوبیت بر ثانیه یا 16 کیلوبایت بر ثانیه خواهد بود.

 

 

با این حال تا این‌جای کار های‌وب برنده به‌صرفه‌ترین اینترنت (نه‌چندان) غیرحجمی است و باید منتظر اعلام تعرفه اینترنت غیرحجمی شرکت‌های دیگر بمانیم.

به‌روزرسانی: شاتل جدول تعرفه خود را پس از اعتراض کاربران تغییر داد

از طريق shatel hiweb
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. حمید می‌گوید

    تجربه من از اینترنت مخابرات اصفهان :قطعی مکرر،سرعت پایین تر از مشخصات طرح ها،هزینه غیرمنصفانه ،برخورد نامناسب وجوابگو نبودن اپراتورها

  2. رضاx می‌گوید

    شرکت های ارائه دهنده اینترنت 16 سال هستش که انصاف رو در برابر کاربران رعایت نمیکنندحالا با چه رویی حرف از انصاف و تعرفه منصفانه میزنن
    اگه قرار باشه اینجوری پیش ببرن جلو هیچ فرقی با گذشته نخواهد داشت و فقط عوام فریب تر شده
    اینترنت هیچ جای دنیا حجمی نیست و باید کلا غیرحجمی شود دیگه منصفانه نامیدن چه صیغه ای است

  3. مجید می‌گوید

    واقعا خوب گند زدن به نت ما با این تعرفه ها شون ، الان نگاه کردم شاتل همون سرویس قبلی منه به مدت 10 دوره و 22 روز با تعرفه قبلی طبق گفته خودشون پیش فاکتور 116300 تومان هزینه زدن گفتن یا اینو قبول میکنی یا اینکه تعرفه جدید رو تماس میگیری تا فعال کنیم ، من موندم چه کنم !!!؟؟؟ سرویس 1024 من 21 گیگ ترافیک داره که 1/3 میشه ترافیک خارجی آیا این منصفانه هست ؟؟؟ مگه این ترافیک داخلی چی هست ؟! یه سایتهایی که به درد کاربرا نمیخوره ، مگه من چقدر به سایتهای بانکی یا پورتالهای دولتی سر میزنم تا بخوام داخلی مصرف کنم اونم 14 گیگ واقعا که !!!؟؟؟