مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته اول آذر‌ماه

در هفته‌ای که گذشت اخبار زیادی از دنیای بازی‌های رایانه‌ای منتشر نشد و تقریبا هفته آرامی را سپری کردیم. اوضاع هنگامی بدتر شد که هیچ بازی درجه یکی هم در این هفته عرضه نشد. در ادامه با فارنت همراه باشید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته اول آذر‌ماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از آغاز تخفیفات گسترده جمعه سیاه گرفته تا قیمت و سرعت دانلود و آپلود در اینترنت غیرحجمی:

اخبار مهم

آغاز تخفیفات جمعه سیاه

تخفیف در خرید هر کالایی هیجان‌انگیز است و دنیای بازی‌های ویدیویی نیز هفته گذشته این هیجان را با تخفیفات جمعه سیاه تجربه کرد. آخرین جمعه ماه نوامبر هر سال بهترین زمان برای خرید هر نوع کالایی است و به خصوص گیمرها که پس از عرضه تعداد زیادی بازی فوق‌العاده در اوایل پاییز گزینه‌های بسیاری پیش‌روی خود می‌بینند، قادر به خرید بسیاری از آن‌ها خواهند بود. برخی از بازی‌ها طی تخفیفات جمعه سیاه حتی تا 70 درصد هم تخفیف می‌خورند. بازی فیفا 18 قیمتی برابر با 36 دلار دارد و هورایزن زیرو دان را تنها با 20 دلار می‌توانید خریداری کنید. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین داخل کشور هم به بهانه این رویداد، تخفیف‌های خوبی روی محصولات خود گذاشته‌اند که بد نیست نگاهی هم به آن‌ها بیاندازید. تا پایان روز بیست و ششم نوامبر فرصت استفاده از این تخفیفات را خواهید داشت.

تهدید لوت‌باکس‌های داخل بازی‌های ویدیویی به قمار

بعد از مشکلات فراوانی که برای بازی استار وارز: بتلفرانت 2 در زمینه پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای پیش آمد اکنون این مسئله وجود دارد که شاید دیگر بازی‌ها هم با چنین مشکلی روبه‌رو هستند. در هلند و بلژیک بازی‌هایی که دارای لوت‌باکس باشند به قمار متهم شده‌اند و این دو کشور خواستار ممنوع شدن توزیع بازی‌های دارای این ویژگی در قاره اروپا شده‌اند. دلیل آن‌ها برای انجام این خواسته، در خطر بودن سلامت روانی بچه‌های خردسال است. بنا به استدلال آن‌ها، هر مورد فروختنی داخل بازی‌ها که محتوای آن دقیقا مشخص نباشد به نوعی قمار به حساب می‌آید.

کشورهای بزرگ دنیا جبهه خود را علیه این دست بازی‌ها که دارای لوت‌باکس هستند را مشخص کرده‌اند و حتی مردم نیز با راه‌اندازی یک کمپین بزرگ با بیش از 75 هزار امضا، خواستار اضافه کردن بازی‌های دارای لوت‌باکس به جمع بازی‌های قمار شده‌اند. با این شرایط بازی‌های بزرگ دیگری هم مانند فیفا 18 به مشکل خواهند خورد که خود می‌تواند آغازگر مشکلاتی جدی برای اکثر بازی‌های باارزش صنعت گیم باشد. نظر خود در مورد این قضیه را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

شروع به کار هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

طی گزارشی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوان هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران منتشر شد و بازی‌سازان تا اول دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. در این رویداد هیچ‌گونه تفکیکی بین بازی‌های مستقل و غیرمستقل یا کوچک و بزرگ وجود نخواهد داشت و تمامی آثار در هشت سبک مختلف دسته‌بندی می‌شوند. در بخش دیگری از این جشنواره «مسابقه‌ی بازی‌نامه‌نویسی» برگزار می‌شود. هیچ‌گونه محدودیتی برای شرکت در این مسابقه وجود ندارد و تنها شرط آن نوشتن یک داستان جالب و قوی برای تبدیل شدن به یک بازی رایانه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

بازی Cyberpunk 2077؛ فراتر از سری ویچر

بازی سایبرپانک 2077 برای اولین بار در سال 2013 معرفی شد اما با گذشت حدود چهار سال هنوز هم جزئیات دقیقی در مورد آن در اختیار نداریم. بازی در آینده‌ای تاریک و در شهر نایت سیتی رخ می‌دهد. آدام کیچنسکی، مدیر استودیو سی دی پروجکت رد، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بازی Cyberpunk 2077 از هر نظر جاه‌طلبانه‌تر از The Witcher 3 خواهد بود و البته از حیث تجاری، قطعا سایبرپانک 2077 سری ویچر را پشت سر خواهد گذاشت. وی تاکید کرد که بخش آنلاین بازی برای موفقیت بلند مدت بازی امری ضروری است و قرار نیست به هیچ‌وجه شاهد سودجویی بازی از این طریق باشیم زیرا در سایبرپانک 2077 اضافات پولی وجود نخواهد داشت.

آقای کیچنسکی در مصاحبه‌ای دیگر درباره بازی سایبرپانک 2077 خاطر نشان کرد که انجین بازی‌سازی این عنوان آماده و در حال اجرا است و هر بار بروزرسانی می‌شود. انجین سایبرپانک 2077 برای عملی ساختن ایده‌های بازی و برآورده کردن نیازهای تیم سازنده ارتقا پیدا کرده است. به نظر می‌رسد که همه چیز به خوبی پیش می‌رود اما هنوز هم هیچ تاریخ انتشار برای عرضه این بازی مشخص نشده است. کیچنسکی در این رابطه عنوان کرد که تاریخ انتشار بازی در سال 2017 اعلام نمی‌شود و حتی تیم سازنده بازی برای ارائه یک تاریخ انتشار دقیق در سال 2018 هم مطمئن نیست. بنا بر سخنان مدیر استودیو سی دی پروجکت رد نباید به این زودی منتظر عرضه یکی از موردانتظارین بازی‌های چند سال اخیر باشیم.

قیمت و سرعت دانلود و آپلود در اینترنت غیرحجمی

در جدیدترین اخبار از تعرفه‌های اینترنت نامحدود، اپراتورها قادر به محدود کردن سرعت مشترک اینترنت در صورت عبور از «آستانه مصرف منصفانه» خواهند بود. حداقل سرعت دسترسی به اینترنت از طریق تکنولوژی ADSL، سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه با سقف تعرفه ماهانه 12 هزار و 500 تومان است. همچنین حداقل سرعت دسترسی به اینترنت مبتنی بر تکنولوژی فیبر نوری، سرعت 20 مگابیت بر ثانیه با قیمت 200 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه شایان ذکر است که سقف تعرفه در نظر گرفته شده برای فروش حجم اضافه 2 هزار تومان خواهد بود. حد مصرف منصفانه به اپراتورها سپرده شده و تا این لحظه فقط یک شرکت تعرفه‌های پیشنهادی خود را عرضه کرده است.

بازی‌های این هفته

در هفته گذشته تقریبا هیچ بازی بزرگی عرضه نشد و هفته بسیار بدی از نظر انتشار بازی به حساب می‌آید. در ادامه تمامی بازی‌های منتشر شده در هفته قبل را مشاهده می‌کنید:

November 20, 2017 | بیست و نهم آبان 1396

Lumo

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

November 21, 2017 | سی‌ام آبان 1396

Animal Crossing: Pocket Camp

پلتفرم: Android / iOS

——————

Gear.Club Unlimited

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Project Nimbus: Code Mirai

پلتفرم: PS4

——————

Superbeat: Xonic

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

November 22, 2017 | یکم آذر 1396

Earth Defense Force 4.1: Wing Diver The Shooter

پلتفرم: PS4

====================

November 23, 2017 | دوم آذر 1396

Portal Knights

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

در جهت بهبود شرایط سری مقاله مهم‌ترین اخبار بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که گذشت، لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.