ارزش دارایی‌های جف بزوس مدیرعامل آمازون از 100 میلیارد دلار عبور کرد

جف بزوس مدیرعامل آمازون حالا رقیب اصلی بیل گیتس برای عنوان پولدارترین فرد دنیاست. ارزش دارایی‌های این مرد حالا به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است.

0

به گزارش بلومبرگ برای اولین بار ارزش دارایی‌های جف بزوس مرز صد میلیارد دلار را رد کرده است. پیش از او بیل گیتس توانسته بود به چنین رقمی در ارزش دارایی‌های خود دست پیدا کند.

به گفته کارشناسان دلیل موفقیت و افزایش دارایی‌های بزوس عملکرد بسیار خوب آمازون و در نتیجه سهام این شرکت است. روز گذشته و با فرا رسیدن روز جمعه سیاه که بسیاری از اقلام این فروشگاه با تخفیف‌های استثنایی عرضه می‌شود جف بزوس سرانجام توانست از مرز یکصد میلیارد دلار عبور کند. گفته می‌شود آمازون به‌تنهایی توانسته نیمی از سهم کل خریدهای آنلاین جمعه سیاه را به خود اختصاص دهد.

بزوس در سال 2013 هم 250 میلیون دلار روی واشنگتون پست سرمایه‌گذاری کرده بود و یک میلیارد دلار سرمایه را هم در شرکت Blue Origin و موشک‌هایش خرج کرده است. او همچنین در ماه گذشته یک میلیارد دلار از سهام خود را به پول تبدیل کرده است.

مشخصاً خرج کردن چنین سرمایه‌ای به سختی به دست آوردن آن نیست اما جف بزوس هنوز نمی‌داند با چنین پول هنگفتی چه کارهایی انجام دهد. او چند ماه پیش از کاربران توییتر در مورد یک کار خیرخواهانه و ایده‌ای آن‌ها پرسید و تاکنون 50 هزار پاسخ دریافت کرده است.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید بزوس اگر بخواهد ثروت خود را به شکل مساوی بین مردم ایران تقسیم کند به هر نفر چیزی حدود 5 میلیون و 129 هزار تومان خواهد رسید!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.