آغاز فراخوان و دریافت آثار در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

فراخوان هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران امروز اول آذرماه منتشر شد تا این دوره از جشنواره رسماً آغاز به کار کند.

0

به گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، براساس اعلام پیشین، فراخوان هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران امروز منتشر شد و بازی‌سازان تا اول دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

در این جشنواره تمامی بازی‌ها اعم از مستقل و غیر مستقل قادر به شرکت بوده و تمامی آثار بدون توجه به شرایط تیم سازنده (مستقل یا غیر مستقل) مورد داوری قرار می‌گیرند. همانند دوره‌ی گذشته، آثار براساس هشت ژانر اصلی دسته‌بندی خواهند شد و تفکیکی بین بازی‌های بزرگ و کوچک صورت نمی‌گیرد.

بهترین بازی‌های اکشن، ماجرایی، نقش‌آفرینی، استراتژی و مدیریتی، ماجرایی- اکشن، سکوبازی، ورزشی و ساده ایرانی، در این رویداد از سوی داوران ایرانی و بین‌المللی انتخاب و معرفی خواهند شد.

براساس اعلام این فراخوان، پس از اعلام بازی‌های برتر در هر ژانر، در نهایت یک بازی نیز به عنوان بازی سال ایران انتخاب خواهد شد. در انتخاب بازی سال تمامی بازی‌ها، فارغ از رتبه آن‌ها در هر ژانر می‌توانند به عنوان نامزد دریافت جایزه شمرده شوند. همچنین بهترین بازی با محتوای فرهنگی یا «بهترین پرداخت هنرمندانه محتوای فرهنگی در بازی» نیز  به اثری تعلق می‌گیرد که بهترین «پرداخت هنرمندانه محتوای فرهنگی» را در قالب بازی‌های ویدئویی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی ایران اسلامی داشته باشد.

«مسابقه‌ی بازی‌نامه‌نویسی» بخش دیگری از این جشنواره است. این بخش مختص متن‌هایی است که هنوز به بازی تبدیل نشده‌اند (یا مراحل تولیدشان را سپری می‌کنند) و باید با آن‌ها به شکل یک متن ادبی (همچون نمایشنامه یا فیلم‌نامه) برخورد کرد. موضوع «مسابقه‌ی بازی‌نامه‌نویسی» امسال نیز همچون سال گذشته آزاد است و تنها شرط لازم برای قضاوت متن‌های ارسالی، این است که «داستانی جذاب و مناسب برای تبدیل شدن به یک بازی» را روایت کنند.

شرح مفصل اهداف و رویکردهای جشنواره، زمان‌بندی، ژانرها و بخش‌های مختلف، نحوه ارسال آثار و قوانین و مقررات در فراخوان هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای آمده است و می‌توانید این فراخوان را از طریق این نشانی دریافت نمایید.

بازی‌سازان جهت ارسال آثار خود می‌توانند به صورت کاملا الکترونیکی از طریق سایت جشنواره به نشانی tehrangamefestival.ir اقدام نمایند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.