چهار اشتباهی که هرگز نباید در اولین برخورد با افراد جدید انجام دهید!

برای ما بسیار پیش می‌آید افراد جدید را ملاقات و با آن‌ها آشنا شویم. بسیاری از این افراد تأثیری در آینده کاری یا شخصی ما ندارند، اما در میان آن‌ها افرادی هستند که در زندگی کاری یا خصوصی ما می‌مانند. ازاین‌رو مهم است که در اولین برخورد با آن‌ها چگونه باشیم.

0

در این یادداشت به 4 نکته اشاره می‌کنیم که باید در اولین برخورد با افراد جدید آن‌ها را مدنظر داشته باشید. با فارنت همراه باشید.

زیاده‌گویی

حتماً تابه‌حال با افرادی روبه‌رو شده‌اید که یکریز حرف می‌زنند و مجالی برای صحبت کردن شما باقی نمی‌گذارند. در جریان هستید که چقدر کسالت‌بار و غیرقابل‌تحمل است! وقتی‌که فرد نیاز شدیدی به ابراز وجود و جلب‌توجه داشته باشد احتمال افتادن در این تله دوچندان می‌شود. گفتنی است که صحبت کردن و از خود گفتن هیچ اشکالی ندارد اما هرگز از این مسئله غافل نشوید که در میان گفته‌هایتان از طرف مقابل نیز سؤالاتی بپرسید و به حرف‌هایش گوش دهید.

کم‌گویی

درست است که زیاده‌گویی کار درستی نیست اما خلاف آن‌هم می‌تواند اثری منفی داشته باشد. اگر قرار باشد سؤالاتی که از شما پرسیده می‌شود را تنها با یک کلمه پاسخ دهید خیلی زود به پایان صحبت می‌رسید چراکه دیگر راهی برای ادامهٔ گفتگو باقی نمی‌گذارید. سعی کنید بین کم‌گویی و زیاده‌گویی تعادل ایجاد کنید.

گله و شکایت کردن

شروع مکالمه با گله‌گزاری وسوسه‌انگیز است. چقدر هوا افتضاح است، چقدر اتاق شلوغ است و از این قبیل جملات. باز کردن سرِ صحبت با استفاده از این روش آسان به نظر می‌رسد این‌طور نیست؟ فکر نمی‌کنم دلتان بخواهد شمارا به‌عنوان شخصی بشناسند که همیشه چیزی برای گله و شکایت دارد. از همه مهم‌تر دلسوزی کردن راه مناسبی برای شروع گفتگو نیست. شکایت‌ها را کنار بگذارید و نیروهای مثبت را به کار بگیرید. این کار گفتگو را در مسیر درست و مطلوب قرار می‌دهد.

به جزئیات زندگی خصوصی وارد شدن

شما نمی‌خواهید گفت‌وگوی‌تان خشک و رسمی باشد به همین خاطر فکر می‌کنید مطرح کردن بخشی از جزئیات خصوصی می‌تواند روش مؤثری در برقراری ارتباط دوستانه باشد. درست است اما بهتر است خیلی خودمانی نشوید! مثلاً لزومی ندارد ماجرای طلاق غم‌انگیز خود را تعریف کنید و یا بگویید که از دیشب تا به امروز چه اوقات مزخرف و دیوانه‌کننده‌ای را گذرانده‌اید و … . در اولین برخورد موضوع گفتگو بسیار مهم است. می‌توانید راجع به برنامه تلویزیونی موردعلاقه خود و یا از تعطیلات صحبت کنید.

اگر از این چند اشتباه اجتناب کنید به‌یقین بهترین تأثیر ممکن را در اولین برخورد خواهید گذاشت. از همین حالا تمرین را شروع کنید، موفق باشید.

منبع themuse
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.