مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته چهارم آبان‌ماه

طی هفته گذشته بازی‌های نسبتا خوبی عرضه شد اما بازی جدید سری جنگ ستارگان نتوانست آنگونه که باید و شاید عمل کند و به همین دلیل تا حدودی طرفداران این سری ناامید شدند. با فارنت همراه باشید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته چهارم آبان‌ماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از شروع درخشان کنسول ایکس‌باکس وان ایکس گرفته تا اعلام نامزدهای دریافت جوایز بهترین‌ها در مراسم The Game Awards 2017:

اخبار مهم

جدول فروش هفتگی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا

در دومین هفته از زمان عرضه بازی Call of Duty: World War 2 باز هم شاهد صدرنشینی این بازی پرطرفدار هستیم و نکته جالب این است که در دو سال گذشته هیچ عنوانی نتوانسته است به اندازه بازی Call of Duty: WW2 در دومین هفته انتشار خود بفروشد. در رده بعدی بازی فیفا 18 قرار دارد که با یک پله صعود نسبت به هفته قبل توانسته به فروش بالای خود همچنان ادامه دهد. پس از این عنوان بازی Assassin’s Creed: Origins در پله سوم ایستاده است و به نظر می‌رسد تلاش‌های یوبی‌سافت در نهایت به خوبی جواب داده است. در ادامه می‌توانید تعدادی از بازی‌های جدول مذکور را مشاهده فرمایید:

  1. Call of Duty: WWII
  2. FIFA 18
  3. Assassin’s Creed Origins
  4. Need for Speed Payback
  5. Sonic Forces

برای مشاهده لیست کامل‌تر جدول فروش هفتگی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا به اینجا بروید.

پس از عرضه بازی «ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم» سرورهای اختصاصی بازی از دسترس خارج شد زیرا تعداد افرادی که به صورت همزمان آنلاین شدند، بیشتر از توان سرورهای بازی بود. البته هم اکنون سازنده بازی اعلام کرده که در سراسر جهان سرورهای اختصاصی بازی روی تمامی پلتفرم‌ها فعال است و بازیکنان می‌توانند از بازی نهایت لذت را ببرند. چند روز پیش هم یک بروزرسانی بزرگ برای بازی ارائه شد که بسیاری از مشکلات و ناپایداری‌های آن را رفع می‌کند.

شروع موفقیت‌آمیز کنسول ایکس‌باکس وان ایکس

به گزارش مرکز آمار گیمزاینداستری تاکنون در منطقه بریتانیا بیش از 80 هزار دستگاه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس فروش رفته که بسیار بیشتر از فروش کنسول پلی‌استیشن 4 پرو در زمان عرضه در این منطقه است. در حالی که Xbox One X با قیمت 499 دلار به فروش گذاشته شده است و پلی‌استیشن 4 پرو تنها 399 دلار قیمت دارد. به نظر می‌رسد که با این شروع نسبتا عالی، مایکروسافت باید به آینده این کنسول کاملا امیدوار باشد. ایکس‌باکس وان ایکس در بین تمامی کنسول‌های بازی عرضه شده دارای بیشترین انحصاری روز عرضه بوده است. این کنسول در روز انتشار بیش از 50 بازی برای اجرا در اختیار داشته است، عناوینی که قادر به استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد Xbox One X بوده‌اند. در آخر باید ببینیم که این موفقیت ایکس‌باکس وان ایکس تا کی ادامه دارد و آیا مایکروسافت می‌تواند با بازی‌های انحصاری، دل هواداران را برباید یا خیر.

موفقیت بازی‌های موبایل ایرانی در جشنواره بین‌المللی MENA

جشنواره MENA که یکی از معتبرترین دوره‌های اهدای جوایز در خاورمیانه است، امسال نیز میزبان باکیفیت‌ترین بازی‌های گوشی موبایل بود که خوشبختانه نمایندگان ایران در این جشنواره توانستند درخششی مثال‌زدنی داشته باشند. از 9 جایزه معتبری که در این مراسم اهدا می‌شود، بازی‌های ایرانی توانستند 4 مورد از آن‌ها را به خود اختصاص داده و در بین تمامی شرکت‌کنندگان از خاورمیانه و شمال آفریقا قدرت‌نمایی کنند. بازی‌های موبایل بسیاری از ایران نامزد دریافت جایزه شدند اما در پایان بازی‌های «پسرخوانده»، 4Wheelers و Around Mars توانستند جوایز برتر را کسب نمایند. جهت مشاهده جزئیات بیشتر دومین دوره‌ی جوایز بین‌المللی بازی‌های موبایل MENA به این لینک مراجعه کنید.

امتیازات بررسی بازی Star Wars: Battlefront 2

بازی Star Wars: Battlefront 2 با سر و صدای بسیاری در کنفرانس E3 2017 شرکت EA معرفی شد و انتظارات همه را از نسخه دوم این سری به شدت افزایش داد تا جایی که این عنوان تبدیل به مهم‌ترین بازی امسال شرکت الکترونیک آرتز شد. چند روز پیش منتقدین بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان شروع به بررسی بازی کردند و نتیجه را در قالب نمراتی به طرفداران این سری اعلام کردند. در ادامه بخشی از نمرات دریافتی این بازی را مشاهده می‌فرمایید:

We Got This Covered = 90

Everyeye.it = 86

COGconnected = 86

XGN = 85

Multiplayer.it: = 83

GamingTrend: = 80

GamesRadar+ = 80

God is a Geek = 80

Digital Trends = 70

USgamer = 70

IGN = 65

Telegraph = 60

PCGamesN = 60

Trusted Reviews = 60

تا به اینجا متای بازی حدود 73 بوده و به نظر می‌رسد که انتظارات زیادی از آن کار دستش داده است. عمده مشکلات منتقدین با سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای بازی Star Wars: Battlefront 2 بوده است. موردی که مانع به وجود آمدن تجربه‌ای خوشایند از بازی شده است. شرکت DICE، سازنده بازی، از بازخوردهای منفی منتقدین و مردم بسیار ناراحت است و عنوان کرده‌اند که آن‌ها می‌خواستند یک بازی همه چیز تمام بسازند، عنوانی که همه عاشقش شوند اما ظاهرا نه مردم و نه منتقدین نمی‌توانند بگویند ما عاشق این بازی شده‌ایم. همچنین شرکت DICE قول داد که در آینده با انتشار تعدادی بسته الحاقی و بروزرسانی مشکلات بازی را به صورت کامل مرتفع خواهند کرد.

در گزارشی از چند منبع معتبر آمده است که برای باز کردن تمامی محتواهای داخل بازی به حدود 4528 ساعت زمان یا 2100 دلار پول واقعی نیاز دارید. پس با این حساب دلیل نارضایتی منتقدین کاملا مشخص است زیرا با چنین وضعیتی حتی اگر خود بازی هم بی‌نقص باشد نمی‌توان لذت تجربه کامل آن را چشید، حداقل برای بسیاری از افراد این گونه خواهد بود. پس از پخش شدن این مسئله در فضای مجازی و شکایت‌های پی در پی طرفداران، EA به میزان 75 درصد از قیمت آزادسازی شخصیت‌های داخل بازی کم کرد تا اینگونه بتواند از ناراحتی طرفداران بکاهد. البته این مورد هم کارساز نشد تا در نهایت EA به دلیل مشکلات متعددی که در سیستم پیشرفت بازی وجود داشت، اقدام به حذف کامل پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی کند. طبق گفته سازندگان پرداخت درون‌برنامه‌ای برای مدتی از بازی حذف شده تا در آینده به فکر راه حلی برای آن باشند. همچنین محتواهای رایگان بیشتری در آینده برای بازی انتشار خواهد یافت.

در این بین شرکت انویدیا نیز به تازگی یک درایور جدید منتشر کرده است که با نصب آن روی سیستم پی‌سی خود، عملکرد بازی‌هایی مانند Star Wars: Battlefront 2 و Destiny 2 به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند. این بروزرسانی در برخی مواقع تا حدود 50 درصد روی عملکرد بازی تاثیر می‌گذارد و به شدت توصیه می‌شود که درایور کارت گرافیک انویدیای خود را بروزرسانی نمایید.

نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازی‌های سال 2017

لیست نامزدهای دریافت جوایز The Game Awards 2017 طی هفته گذشته اعلام شد و مانند هر سال در ماه دسامبر برترین عناوین انتشار یافته معرفی می‌شوند. امسال بازی‌های بزرگی از جمله Horizon: Zero Dawn و Super Mario Odyssey منتشر شد که انتخاب برترین عنوان سال را هر نظر سخت‌تر می‌کنند. در ادامه تعدادی از جوایز و همچنین نامزدهای دریافت آن را مشاهده می‌کنید:

بهترین بازی سال

  • Horizon: Zero Dawn (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo)
  • Persona 5 (Atlus)
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG Corp.)
  • Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo)

بهترین بازی موبایل

  • Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems / Nintendo)
  • Hidden Folks (Adriaan de Jongh / Sylvain Tegroeg)
  • Monument Valley 2 (Ustwo Games)
  • Old Man’s Journey (Broken Rules)
  • Super Mario Run (Nintendo)

بهترین بازی اکشن/ماجرایی

  • Assassin’s Creed: Origins (Ubisoft Montreal / Ubisoft)
  • Horizon: Zero Dawn (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo)
  • Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo)
  • Uncharted: The Lost Legacy (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)

بازی‌های زیادی لیاقت حضور در این لیست‌ها را داشتند اما در نهایت داوران مراسم تصمیم می‌گیرند که چه عناوینی شایستگی بیشتری دارند. جهت مشاهده سایر جوایز و نامزدهای دریافت آن‌ها می‌توانید به این لینک بروید.

بازی‌های این هفته

از جمله بازی‌های بزرگ عرضه شده در هفته پیش می‌توان به Star Wars: Battlefront 2 اشاره نمود. در ادامه لیست بازی‌های انتشار یافته در هفته گذشته را مشاهده نمایید:

November 14, 2017 | بیست و سوم آبان 1396

Batman: The Telltale Series

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Ben 10

پلتفرم: Windows / Nintendo Switch / PS4 / Xbox One

——————

Demon Gaze II

پلتفرم: PS4 / PS Vita

——————

Harvest Moon: Light of Hope

پلتفرم: Windows

——————

Ittle Dew 2+

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

L.A. Noire

پلتفرم: Nintendo Switch / PS4 / Xbox One

——————

Lego Marvel Super Heroes 2

پلتفرم: Windows / Nintendo Switch / PS4 / Xbox One

——————

Rime

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Road Rage

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Rocket League

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Tokyo Tattoo Girls

پلتفرم: Windows / PS Vita

====================

November 16, 2017 | بیست و پنجم آبان 1396

Tannenberg

پلتفرم: Windows / Mac / Linux

====================

November 17, 2017 | بیست و ششم آبان 1396

MXGP3: The Official Motocross Videogame

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Pokémon Ultra Sun and Ultra Moon

پلتفرم: 3DS

——————

School Girl/Zombie Hunter

پلتفرم: PS4

——————

Star Wars Battlefront II

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

The Elder Scrolls V: Skyrim

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

The Sims 4

پلتفرم: PS4 / Xbox One

====================

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در جهت بهبود هر چه بیشتر این سری از مقالات هستیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.